Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Citaat (Technisch weekblad eind 2019):
Nieuwe kerncentrales in Amerika en Europa produceren geen elektriciteit, maar migrainedossiers. De Virgil C. Summer-centrale in South Carolina werd in 2018 geschrapt nadat de bouwkosten waren opgelopen van € 7,5 miljard naar € 11,5 miljard. Het is een nutteloos object dat € 5 miljard heeft gekost. De Vogtle-centrale in de staat Georgia ligt zes jaar achter op schema terwijl de kosten zijn uitgedijd van € 10 miljard naar € 20,5 miljard. De problemen in de VS leidden tot het faillissement van Westinghouse. Frankrijk bouwt al sinds 2007 aan de Flamanville-centrale die € 3,3 miljard zou kosten, maar nu begroot wordt op € 10,5 miljard. Olkiluoto-3 in Finland, ook begroot op € 3,3 miljard, zou in 2009 klaar zijn. Men hoopt nu de centrale begin 2020 op te starten, de kosten zijn opgelopen tot 8,5 miljard euro.
Vorige week in de pers (elk half jaar komt er uitstel): The supplier now says: Regular electricity production will start in March 2021, instead of September 2020 as most recently announced.

Hinkley point in Engeland, de meest recente kerncentrale in aanbouw:

- The cost of building the UK’s first new nuclear power plant in a generation has risen by up to £2.9bn and the total bill could be more than £22bn.
- The project was forecast to cost £18bn in 2016. In the UK, concerns over China’s involvement in the project are steadily rising
- Hinkley Point C: French watchdog fines EDF €5m for false claims on cost (5 miljoen boete wegens valse voorstelling van de kosten).
Maar hoort dit niet in een ander topic?
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Cely
Telegraaf is ook weer lekker bezig....




‘Elektrische auto vervuilt en blaast het stroommeter op’


De overheid zet hoog in op de stekkerauto. Want elektrisch rijden is milieuvriendelijk, is de overtuiging. Onzin, betoogt Guus Berkhout.
Verder hoef je niet te lezen. Alles wat Berkhout uitkraamt is een leugen of onzin. Maar laat het aan De onderbuikkrant van Nederland over om hem een platform te geven.
 
Excuses voor de zijstraat over kernenergie, mijn kort-door-de-bocht opmerking moet inderdaad gelezen worden als "het is mijn auto niet aan te rekenen dat de maatschappij in de 80'er jaren besloten heeft de enige beschikbare uitstootarme energiebron af te bouwen in plaats van uit te breiden waardoor we nu nog voor 90% afhankelijk zijn van fossiele troep als geheel". Het was verder enkel een bewijs dat Clintel zich van drogredenen bedient en ik heb geen zin om er verder over te discussieren of mijn standpunt over kernenergie wel of niet houdbaar is :p
 
  • Funny
Reactions: Cely
Excuses voor de zijstraat over kernenergie, mijn kort-door-de-bocht opmerking moet inderdaad gelezen worden als "het is mijn auto niet aan te rekenen dat de maatschappij in de 80'er jaren besloten heeft de enige beschikbare uitstootarme energiebron af te bouwen in plaats van uit te breiden waardoor we nu nog voor 90% afhankelijk zijn van fossiele troep als geheel". Het was verder enkel een bewijs dat Clintel zich van drogredenen bedient en ik heb geen zin om er verder over te discussieren of mijn standpunt over kernenergie wel of niet houdbaar is :p
Je hoeft enkel naar Frankrijk te verwijzen en je punt is gemaakt. Die hebben veel problemen, maar vervuilende energiecentrales is er daar niet één van ;)
 
  • Like
Reactions: Cely
Ik kan het artikel niet lezen. Laat me raden: verkopen in juli zijn ineen gezakt dus voorspelt De Tijd rampspoed?
B0549702-9BCC-4240-9B3C-57CB18268B04.png


Tesla verkopen in 2020 ingezakt terwijl overige ev’s groeien in 2020.

Op de NLse Tesla site staat ook nog heel wat inventory te wachten op een nieuw baasje. Volgens de monteur van de mobiele service van Tesla die ik gisteren op bezoek had worden die aan het eind van het jaar nog wel verkocht als de bijtelling van 8% naar 12% gaat
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Stijntje
zucht, elke keer na de eerste maand in een kwartaal dezelfde kortzichtige artikelen dat verkopen van Tesla zijn ingeklapt.

daarom ook de observatie erbij dat er veel inventory beschikbaar is
Bij al die inventory-wagens staat dat de wagens onderweg zijn. Een groot deel van de maand juli stond er geen enkel aanbod op deze inventory pagina, dat hadden we heel lang niet gezien. Naast dat er in juli nagenoeg niets op kenteken is gezet (38 M3), een extra teken dat alle fysieke inventory dus simpelweg lang op was.
Omdat door de covid-productiepauze er onvoldoende aanbod was (2 boten in Q2, waarvan een groot deel voor UK) is het nogal logisch dat de verkopen t/m juli "achterlopen. Sinds een week is er weer vers aanbod, en heeft staat Tesla voor augustus al weer bijna bovenaan het fabrikantenlijstje: Elektrische auto verkoop statistieken
En dan zijn er nog slechts twee boten aangemeerd in Zeebrugge, EU lijkt in Q3 7 boten te krijgen;
2020 Shipping Movements Dat doen ze echt niet om de voorraad naar recordhoogtes te brengen, dan hadden ze de productielijnen wel meer op MY productie ingeschroeft.
 
Aangezien Tesla's in golven komen (einde van elk kwartaal) en we nu al bijna halverwege Q3 zitten en nu pas de schepen voor leveringen Q3 arriveren zegt bovenstaand plaatje dus weinig.

er is in het artikel wel vergeleken van de eerste 7 maanden van 2019 tov de eerste 7 maanden van 2020. dus je kan het niet enkel op het 'eerste maand van het kwartaal effect' steken.
wel klopt het dat er te weinig wagens voor europa geproduceerd zijn in Q2 door corona.
ik heb mijn model 3 eind juni nog gescoord, dit was toen het enige stockmodel en die was in maart al ingeschreven geweest (had al een paar honderd km op de teller), dat leverde nog wel een korting op uiteraard.