Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Wat bedoelen ze met “Tesla killer”? Overgrote deel van Tesla’s omzet komt van Model 3/Y. Een vergelijkbare uto heeft Lucid toch niet?
Tsja... de Tesla om te verslaan is eigenlijk de Model S daarmee heeft Tesla de concurrentie uitgedaagd. Dat de model 3, de model S zou kunnen verslaan op het performance en range vlak is evident gezien de leercurve die Tesla heeft a.d.h.v. de Model S. Alhoewel de Raven ook een goede upgrade is.
 
Niet mee eens. Ik zou liever een ander opbod zien.
De markt zit niet te wachten op 2,4s ipv 2,6s of op 750km ipv 650km maar op een EV waarvan de aankoop ook voor particulieren betaalbaar is. Dat verklaart het succes van de Zoe en in de nabije toekomst de ID3
Extreem vermogen gebruik je eigenlijk het dagelijks verkeer eigenlijk bijna nooit, heb ik gemerkt.
50.000 laat staan 60.000€ voor een auto is voor de meesten gewoon té duur ook al recupereer je wat op verbruikskosten.
 
Er moet natuurlijk genoeg marge zijn om de organisatie uit te bouwen. En dat kan makkelijker met iets exclusief dan met mass market.

De Zoe is een mooi voorbeeld van een betaalbare elektrische auto, maar hij blinkt niet uit in laadsnelheid en is ook niet winstgevend voor Renault.

upload_2020-9-11_14-7-11.png
 
Niet mee eens. Ik zou liever een ander opbod zien.
De markt zit niet te wachten op 2,4s ipv 2,6s of op 750km ipv 650km maar op een EV waarvan de aankoop ook voor particulieren betaalbaar is. Dat verklaart het succes van de Zoe en in de nabije toekomst de ID3
Extreem vermogen gebruik je eigenlijk het dagelijks verkeer eigenlijk bijna nooit, heb ik gemerkt.
50.000 laat staan 60.000€ voor een auto is voor de meesten gewoon té duur ook al recupereer je wat op verbruikskosten.
Maar net als in de Formule 1 zullen op termijn ook de verbeteringen bij de topmodellen efficiency en kostenvoordelen bij de instapmodellen tot gevolg hebben.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Tja, genoeg test al gedaan op internet die een heel ander beeld geven.

Hoe kan je een artikel schrijven waarbij de meest efficiënte EV 40% minder ver komt dan advertised. Als je het stuk dan naleest als journalist voor publicatie, zou je toch ook even moeten krabben, zou ik vermoeden...zegt natuurlijk weer genoeg.

ik doe er zelf 370-380km maar dat is dan op 100% autostrade aan 125-130km/u.....geef mij elk van die andere mee en ik vrees dat de cijfers stevig zullen dalen.

hetzelfde artikel verscheen in België ...
 
Last edited:
Over het algemeen is EV database betrouwbaarder (lees objectief) dan de gekleurde artikelen

I-pace: Praktische Actieradiustussen 260 - 530 km
Stad - Winter 375 km
Snelweg - Winter 260 km
Gecombineerd - Winter 315 km
Stad - Zomer 530 km
Snelweg - Zomer 330 km
Gecombineerd - Zomer 410 km
Jaguar I-Pace EV400

Model 3 LR: Praktische Actieradiustussen 325 - 650 km
Stad - Winter 425 km
Snelweg - Winter 325 km
Gecombineerd - Winter 375 km
Stad - Zomer 650 km
Snelweg - Zomer 425 km
Gecombineerd - Zomer 520 km
Tesla Model 3 Long Range Dual Motor
 
Tja, genoeg test al gedaan op internet die een heel ander beeld geven.

Hoe kan je een artikel schrijven waarbij de meest efficiënte EV 40% minder ver komt dan advertised. Als je het stuk dan naleest als journalist voor publicatie, zou je toch ook even moeten krabben, zou ik vermoeden...zegt natuurlijk weer genoeg.

ik doe er zelf 370-380km maar dat is dan op 100% autostrade aan 125-130km/u.....geef mij elk van die andere mee en ik vrees dat de cijfers stevig zullen dalen.

hetzelfde artikel verscheen in België ...
Dat geloof ik niet. Dan lukt het jou om met 70kWh bij 125km/u 370km te rijden, dat is 189Wh/km bij 125km/u. I call your bluff
 
Dat geloof ik niet. Dan lukt het jou om met 70kWh bij 125km/u 370km te rijden, dat is 189Wh/km bij 125km/u. I call your bluff

Op LANGE afstanden haal ik met DIT WEER ook wel wat JanG007 omschrijft :rolleyes:.
(bij winterdag en korte afstanden kun je het wel vergeten)

Nb: ik zit met ruim 70k op de teller op gemiddeld 162 Wh/km (gemiddelde van zomer/winter wel bij relatief lange afstanden)
 
838BBC1B-81C6-48F7-8D2F-1DBA7FEDA6F0.jpeg
ik doe er zelf 370-380km maar dat is dan op 100% autostrade aan 125-130km/u

Op LANGE afstanden haal ik met DIT WEER ook wel wat JanG007 omschrijft :rolleyes:.
(bij winterdag en korte afstanden kun je het wel vergeten)

Nb: ik zit met ruim 70k op de teller op gemiddeld 162 Wh/km (gemiddelde van zomer/winter wel bij relatief lange afstanden)

Ik heb deze zomer op de peage lange afstanden gereden van charger naar charger op auto pilot op 130km/h en laatst met Teslamate teruggekeken wat het verbruik was op die snelheden/afstanden en kom dan met mijn SR+ niet beter dan 200Wh/km bij gemiddelde snelheden boven de 115km/h. Hoe halen jullie die betere cijfers?
 
View attachment 587988



Ik heb deze zomer op de peage lange afstanden gereden van charger naar charger op auto pilot op 130km/h en laatst met Teslamate teruggekeken wat het verbruik was op die snelheden/afstanden en kom dan met mijn SR+ niet beter dan 200Wh/km bij gemiddelde snelheden boven de 115km/h. Hoe halen jullie die betere cijfers?

Wij kunnen gewoon autorijden. Geen moeilijke wetenschap.
 
  • Funny
Reactions: Paco and Maurice1