Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
nou ik vind dat artikel erg feitelijk anders. Neutraal over de oorzaak , positief over de ontwikkeling (naar EV), negatief over de gevolgen bij brand (maar feiltelijk correct lijkt me) zoals je van NRC mag verwachten. Tesla's branden minder vaak dan ICE, maar als ze branden, dan is het wel een probleem, daarom haalt het ook altijd de media. Of andere EV's minder vaak branden weet ik niet, maar er zijn wel zelfontbrandingsissues geweest (, niet bij Tesla!)

En als er nou mensen zijn die door dit eenzijdige artikel kiezen voor een brandstofauto waarin brandstof zit met een veel grotere energie-inhoud en een veel explosiever karakter en met een grotere kans op brand?
En als deze mensen of anderen dan omkomen in voorkomend geval, kunnen we deze "journalist" dan aanklagen voor dood door schuld?

Het verhalen van schade door eenzijdige berichtgeving en beïnvloeding mag wat mij betreft veel steviger worden aangezet.

Ik vind het artikel weer een typisch voorbeeld van parasitaire journalistiek op zoek naar goedkope clicks & views in de jacht naar advertentie-inkomsten.

Over de rug van veiligheid, milieu en argeloze lezers. Met fossiele gedoogsteun.
 
Alleen het feit dat ze 4 uur bezig geweest zijn met blussen is al onzin gebleken.
Zoals al eerder gelinkt was het bluswerk volgens de brandweer in minuten klaar maar hebben ze uit voorzorg tijdens het onderzoek de accu's gekoeld om her ontbranding van de kapotte accu's te voorkomen.
Oeps edit het staat er wel... De brandweer is wel degelijk 4 uur bezig geweest om het vuur onder controle te HOUDEN. Geblust was het in een paar minuten (e.e.a. om de herontbranding te voorkomen).
 
Oeps edit het staat er wel... De brandweer is wel degelijk 4 uur bezig geweest om het vuur onder controle te HOUDEN. Geblust was het in een paar minuten (e.e.a. om de herontbranding te voorkomen).
Er was na 3min geen vuur meer volgens de brandweer. ;)
Er hoefde dan ook geen vuur onder controle gehouden worden.
Ze hebben alleen uit voorzorg de accu's gekoeld tijdens het onderzoek van de politie omdat de auto niet verplaatst mocht worden omdat er doden te betreuren waren.
 
“With respect to the fire fight, unfortunately, those rumors grew way out of control. It did not take us four hours to put out the blaze. Our guys got there and put down the fire within two to three minutes, enough to see the vehicle had occupants. After that, it was simply cooling the car as the batteries continued to have a chain reaction due to damage.

“We could not tear it apart or move it around to get ‘final extinguishment’ because the fact that we had two bodies in there and it was then an investigation-slash-crime scene. We had to keep it cool, were on scene for four hours, but we were simply pouring a little bit of water on it. It was not because flames were coming out. It was a reaction in the battery pan. It was not an active fire,”
Buck said.

 
  • Like
Reactions: robertvg and RobsEV
Last edited:
  • Like
Reactions: RobsEV
Dit komt op mij wederom over als de aasgieren die zaten te wachten op een kans.

Ook al bewijzen ze dat het omzeilen van de controles kan (wat volgens mij bij alle merken mogelijk is, niets is onfeilbaar), verwacht ik nog steeds niet dat dit in Amerika is gebeurd. In mijn ogen is het nog steeds meer plausibel dat de bestuurder naar achteren is gevlucht toen hij zijn eigen deur niet open kreeg.

Maar dit soort berichten komen mij te hijgerig en te mediageil over.

tesla-s-zijn-te-manipuleren-en-rijden-dan-zonder-bestuurder
 
  • Like
Reactions: RobsEV and Epyx
Nog meer kans is dat de bestuurder dacht dat ie in z'n straat de auto pilot kon activeren vanop de achterbank, maar autopilot geen lijnen detecteerde en de auto dan maar op cruise control ging rijden, en bij de eerste bocht rechtdoor reed. Cruise control is ook niet beperkt tot de snelheidslimiet, dus dat kan ook nog eens de snelheid verklaren.

Ik vrees dat iemand heeft willen spelen en heeft verloren.

Les: doe geen domme dingen.

_Dangerous_Idiot_drivers_9.gif
 
Hier nog een filmpje waaruit blijkt dat je met enige trucs niet op de bestuurdersstoel hoeft te zitten.
Zou wellicht opgelost kunnen worden door de camera (mede) te gebruiken om te zien of er iemand achter het stuur zit.
 
Voor alle maatregelen is wel een truck te verzinnen. Ik vind ook niet leuk dat ik zo nu en dan aan het stuur moet trekken, maar als dat voorkomt dat ik in slaap van is dat eigenlijk beter dan een gewone auto. (oeps nu lijk ik Wooter wel :D )
Als je zo stom bent om voor wat voor reden in een andere stoel te gaan zitten, ben je gek en mag in mijn ogen minimaal je rijbewijs afgenomen worden.
 
Hier nog een filmpje waaruit blijkt dat je met enige trucs niet op de bestuurdersstoel hoeft te zitten.
Zou wellicht opgelost kunnen worden door de camera (mede) te gebruiken om te zien of er iemand achter het stuur zit.

De vraag die zich opwerpt is hoe ver een fabrikant moet gaan om idioterie van mensen te controleren, om te voorkomen dat ze idiote dingen succesvol kunnen doen door bewust de controles te saboteren/omzeilen. 🤔
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Precies, veiligheidssystemen zijn er niet om veilig te zijn voor opzettelijk omzeilen hiervan.
Als je gewoon normaal gebruik van de systemen maakt kan het eigenlijk niet fout gaan.

Wanneer je zoveel moeite wil doen om de boel te saboteren dan zullen er waarschijnlijk ook wel hackers te vinden zijn die ieder veiligheidssysteem kunnen omzeilen. Het met opzet saboteren kan je nooit voorkomen.
 
De vraag die zich opwerpt is hoe ver een fabrikant moet gaan om idioterie van mensen te controleren, om te voorkomen dat ze idiote dingen succesvol kunnen doen door bewust de controles te saboteren/omzeilen. 🤔
Extra controles of de bestuurder aanwezig is kunnen helpen, maar wat mij betreft is de bestuurder op dit moment nog volledig verantwoordelijk en kan de fabrikant niet verantwoordelijk worden gesteld voor dit soort gekken.
 
De vraag die zich opwerpt is hoe ver een fabrikant moet gaan om idioterie van mensen te controleren, om te voorkomen dat ze idiote dingen succesvol kunnen doen door bewust de controles te saboteren/omzeilen. 🤔
Dan had men er al lang moeten voor zorgen dat wagens niet meer dan pakweg 140km/u kunnen doen, met uitzonderingen op circuit of in Duitsland, afgeschermd via geofencing. Zo zijn er ook buiten het autorijden nog veel toepassingen te bedenken. Waarom bestaat cash geld eigenlijk nog. Zwart werk mag niet, maar kan nog steeds perfect.
 
Dan had men er al lang moeten voor zorgen dat wagens niet meer dan pakweg 140km/u kunnen doen, met uitzonderingen op circuit of in Duitsland, afgeschermd via geofencing. Zo zijn er ook buiten het autorijden nog veel toepassingen te bedenken. Waarom bestaat cash geld eigenlijk nog. Zwart werk mag niet, maar kan nog steeds perfect.
Inderdaad. We hebben ook al alcoholtesters die in auto's gemonteerd kunnen worden, dus waarom wordt dat niet verplicht?

Laat me duidelijk zijn, ik wil zo een ademtestanalysetoestel niet in mijn Tesla want ik drink nooit van die mate dat dat ding me zou voorkomen om te rijden, en degene die dat wel willen, zouden wel een weg vinden om dat ding te vermijden terwijl de rest van ons met zo een ding om het kwartier zouden moeten gaan blazen tijdens het rijden...
 
  • Like
Reactions: Phil V