Inderdaad, best even afwachten op het onderzoek maar uiteindelijk speelt het geen rol. Het feit dat je een manoeuvre toelaat zegt in mijn ogen al genoeg, dat je niet heel erg aan het opletten was en dat kan ik nog wel begrijpen.Dat de auto zelf een fout heeft gemaakt kan ik nog geloven, maar dat de bestuurder de controle niet kon overnemen geloof ik niet helemaal.
FSD maakt nu ook geen bruuske bewegingen uit het niets en een “verkeerde” afslag?? Anderzijds, het minste rukje aan het stuur schakelt het systeem uit en geeft je volledige controle terug. Ik bedoel maar, op de autostrade zie je het ook soms gebeuren, mensen die tegelijkertijd naar de middestrook invoegen en dan toch nog een ongeluk vermijden.
Ik vind het zelfs betrekkelijk bizar dat je een klacht gaat indienen als je ongeval maakt terwijl je op FSD Beta zit.
Misschien zou het goed zijn om ervoor te zorgen dat alle Beta ongevallen sowieso voor rekening van de bestuurder zijn, wettelijk dan. Zo is er geen discussie en zullen minder mensen geneigd zijn om FSD te gebruiken omdat het “cool” is.
Misschien is het zelfs een gedacht om FSD Beta uit te schakelen (city streeft) als je met passagiers rijdt. Dit zou eventueel de concentratie doen verhogen.