Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat de auto zelf een fout heeft gemaakt kan ik nog geloven, maar dat de bestuurder de controle niet kon overnemen geloof ik niet helemaal.
Inderdaad, best even afwachten op het onderzoek maar uiteindelijk speelt het geen rol. Het feit dat je een manoeuvre toelaat zegt in mijn ogen al genoeg, dat je niet heel erg aan het opletten was en dat kan ik nog wel begrijpen.
FSD maakt nu ook geen bruuske bewegingen uit het niets en een “verkeerde” afslag?? Anderzijds, het minste rukje aan het stuur schakelt het systeem uit en geeft je volledige controle terug. Ik bedoel maar, op de autostrade zie je het ook soms gebeuren, mensen die tegelijkertijd naar de middestrook invoegen en dan toch nog een ongeluk vermijden.

Ik vind het zelfs betrekkelijk bizar dat je een klacht gaat indienen als je ongeval maakt terwijl je op FSD Beta zit.
Misschien zou het goed zijn om ervoor te zorgen dat alle Beta ongevallen sowieso voor rekening van de bestuurder zijn, wettelijk dan. Zo is er geen discussie en zullen minder mensen geneigd zijn om FSD te gebruiken omdat het “cool” is.

Misschien is het zelfs een gedacht om FSD Beta uit te schakelen (city streeft) als je met passagiers rijdt. Dit zou eventueel de concentratie doen verhogen.
 
Hoe dan ook, als de bestuurder ingrijpt, overruled dat de interactie van de auto. Zo is de Tesla gemaakt. Nu lees ik dat ingrijpen geen zin zou hebben.
Die auto heeft gewoon een soort borderline: Eerst maakt de auto een fout onder de FSD persoonlijkheid, waardoor de menselijke bestuurder ingrijpt. En vervolgens ontwaakt de niet-FSD persoonlijkheid en ziet aan de omstandigheden dat de auto op het punt staat te crashen en neemt het weer over van de bestuurder.

Snap je 'm nog? Binnenkort moet je met de Tesla naar praatsessies en therapie!
 
Die auto heeft gewoon een soort borderline: Eerst maakt de auto een fout onder de FSD persoonlijkheid, waardoor de menselijke bestuurder ingrijpt. En vervolgens ontwaakt de niet-FSD persoonlijkheid en ziet aan de omstandigheden dat de auto op het punt staat te crashen en neemt het weer over van de bestuurder.

Snap je 'm nog? Binnenkort moet je met de Tesla naar praatsessies en therapie!
Zou je dat al niet door moeten hebben voor FSD begint aan het manoeuvre ergo je ben niet aan het opletten?
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Het is erg eenvoudig:

  1. Iedereen kan klachten registreren bij de NHTSA. Daar staat geen verificatie op. (zo is er een Australische trol die van elke in de prak gereden Tesla een melding maakt dat de oorzaak is dat de wielen ervan af vielen...)
  2. We hebben met z'n allen allemaal Tesla's, dus begrijpen goed hoe autosteer werkt, hoe sterk je moet zijn om autosteer te overtreffen (niet erg sterk) en hoe sterk de auto zelf ingrijpt bij het verlaten van een rijstrook (ook niet zo erg).
  3. Ook in FSD Beta blijft de bestuurder 100% aansprakelijk
  4. Ergo is het erg duidelijk dat dit ofwel een fake melding is, of de eigenaar aan het pitten was terwijl de auto reed. Maar de media is er weer mee weg dus weer wat clicks en geld verdiend.
 
Het is erg eenvoudig:

  1. Iedereen kan klachten registreren bij de NHTSA. Daar staat geen verificatie op. (zo is er een Australische trol die van elke in de prak gereden Tesla een melding maakt dat de oorzaak is dat de wielen ervan af vielen...)
  2. We hebben met z'n allen allemaal Tesla's, dus begrijpen goed hoe autosteer werkt, hoe sterk je moet zijn om autosteer te overtreffen (niet erg sterk) en hoe sterk de auto zelf ingrijpt bij het verlaten van een rijstrook (ook niet zo erg).
  3. Ook in FSD Beta blijft de bestuurder 100% aansprakelijk
  4. Ergo is het erg duidelijk dat dit ofwel een fake melding is, of de eigenaar aan het pitten was terwijl de auto reed. Maar de media is er weer mee weg dus weer wat clicks en geld verdiend.
Ik heb nog nooit voor gehad dat de auto zo ingrijpt dat ik de controle verlies.
Laatst week ik af van mijn rijvak omdat er gele lijnen waren wegens werken.
Hij herkende die lijnen blijkbaar niet direct en wilde mij terugtrekken naar het oorspronkelijke rijvak maar ik hield mijn stuur gewoon iets steviger vast en kon hem zonder veel moeite op zijn plaats houden.
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Die auto heeft gewoon een soort borderline: Eerst maakt de auto een fout onder de FSD persoonlijkheid, waardoor de menselijke bestuurder ingrijpt. En vervolgens ontwaakt de niet-FSD persoonlijkheid en ziet aan de omstandigheden dat de auto op het punt staat te crashen en neemt het weer over van de bestuurder.

Snap je 'm nog? Binnenkort moet je met de Tesla naar praatsessies en therapie!
Je bent soms wel heel grappig. 😂
 
  • Like
Reactions: OttoR and job-lek
Waar zitten in een Tesla usb poorten in het tapijt?
BMW doet beter, die leveren auto's zonder schermen:D
in december kan men laten installeren en ik denk eigenlijk dat het vooral de US modellen zijn maar ik kan mij vergissen.
 
Waar zitten in een Tesla usb poorten in het tapijt?
BMW doet beter, die leveren auto's zonder schermen:D
Het grote verschil is dat BMW het op voorhand doorgeeft aan de koper en niet gewoon de auto levert en het al de klant laat om uit te zoeken waarom zijn gsm niet oplaadt.