JoostG
Member
Instapprijs is 60k.
Ik heb prijs laten maken en had een fulloption voor de prijs van een LR M3.
Ik zat hoger van prijs maar in tegenstelling tot Tesla is er een flinke onderhandelingsmarge naar korting toe.
In de lease liggen ze in dezelfde prijsklasse dan de M3.
Kwaliteit is idd een dag en een nacht verschil.
Als ik mijn deur dicht doe is het precies een blikken doos, bij BMW valt die gewoon in het slot.
Op de autosnelweg was mijn Audi diesel stiller dan mijn M3.
Je kan ook niets pesonaliseren bij Tesla.
Er zijn amper 5 koetswerkkleuren, bij BMW kan je zelfs custom kleuren kiezen.
Dat allemaal maakt een automerk premium en op dat vlak kan ik de journalist volgen in zijn stelling dat Tesla niet premium is.
Het heeft niets te maken met de verkoopcijfers of het minimalistisch interieur.
Tesla heeft nog altijd een voorsprong op range edm wat de enige reden is dat ik met Tesla rij maar voor de rest zou ik nooit voor dit merk kiezen.
Korting geven heb ik nooit goed begrepen: is het product dan initieel te hoog geprijsd, heb je geen vertrouwen in je product, is het een foefje om te koper een goed gevoel te geven, is het nodig om je product te kunnen verkopen? Enfin..
Je geeft een hele lijst met argumenten waarom de BMW je voorkeur heeft en dat kan en mag), maar je eindigt met de conclusie dat Tesla een voorsprong heeft op een bepaald vlak waardoor je toch kiest voor hen. Mag ik dan concluderen dat al dat 'BMW premium' niet voldoende is om je uit die Tesla te krijgen? In dat geval klopt mijn gevoel dan toch ook wel dat BMW weldegelijk een probleem heeft met de groei van Tesla?
Ik twijfel er niet aan dat BMW's fijne auto's zijn (we hebben hier ook een 318 en 320 touring op de oprit gehad, al vielen die natuurlijk in het niets bij de Alfa 156 sportswagon 2.0TS), maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik direct weer gaan voor een Model 3 of de Model Y. Waarom? Ik mis weinig in onze huidige 3 dat ik aangevinkt zou hebben op een bestellijst van BMW, mijn vrouw kiest toch standaard voor de kleur zwart, en ik ben erg tevreden over het bedieningsgemak, prestaties, rijgedrag en gemak waarmee je zorgeloos door heel Europa rijdt (en hoe ze de annoyance van laden hebben weggenomen met geïntegreerde navigatie, netflix voor kinderen, goed en snel netwerk). Verder hebben we nog nooit een probleem met de auto gehad (maart 2019). Wie weet is dat wel premium voor mij.
Is er dan niets te verbeteren? Natuurlijk wel. Her en der zie ook dingen in het interieur waar ik van denk dat het beter/solider gedaan had kunnen worden, en ja, de achterklep klinkt wat vellig bij dichtslaan, maar het sluit gewoon af en geeft doet wat hij moet doen.