Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Kan weldegelijk. Zeker met bv afslaan en de fietser komt onder de auto/vrachtauto.
Naast de kwestie wat betreft snelheidsbeperking. Nog nooit een vrachtwagen aan meer dan 30km/uur zien afslaan.
Let op de woorden ‘in principe’ in mijn tekst. Je gaat een regel die voor 95% van de gevallen positief is niet weggooien voor die 5%van de gevallen, waar geen enkele regel een oplossing voor biedt.
 
Er is genoeg onderzoek die wijst op dat snelheidsverschillen meer invloed heeft op veiligheid dan de snelheid zelf.

Maar als jij liever geen serieuze discussie voert is het mij ook best hoor.
dan Moet je mij wel de mogelijkheid geven jou serieus te nemen. Wanneer je nu gaat beweren dat er meer tweewielers door de stad scheuren die tussen de 30 en de 50 rijden dan daaronder dan leven wij waarschijnlijk in verschillende werelden.
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Ik vind de reviews van Roland Tameling (Huge car guy) altijd wel aardig. Zojuist staat de review van de Model 3 LR online:

Conclusies:
  1. Interieur serieus beter geworden.
  2. Onderstel maakt het de best rijdende Tesla.
  3. Richtingaanwijzers handig op de snelweg, maar irritant op rotondes. De eerste die ook (deels) positief is over de richtingaanwijzers.
  4. Ruitenwissers een drama en onvoorspelbaar.
  5. Standard range eigenlijk voldoende, vanwege hoge meerprijs (8000 euro) voor de long-range.
Wel vreemd dat adaptieve cruise-control/auto-pilot vrij snel de snelheid beperkt bij lichte regen. Ook had zijn exemplaar weer last van flink remmen, omdat er auto's "in de weg" zitten. Aangezien FSD in de VS al redelijk lijkt te werken is het wel vrij triest om te zien dat wij hier nog een auto krijgen die de ruitenwissers niet fatsoenlijk kan bedienen (een Dacia met regensensor doet het beter) en dat de ACC/AP nog altijd last heeft van phantom-braking.

Ondanks de minputen, toch nog altijd de benchmark in de klasse tegen een veel lagere prijs dan de concurrentie...
 
dan Moet je mij wel de mogelijkheid geven jou serieus te nemen. Wanneer je nu gaat beweren dat er meer tweewielers door de stad scheuren die tussen de 30 en de 50 rijden dan daaronder dan leven wij waarschijnlijk in verschillende werelden.
Maar dat beweer ik dan ook niet. Gewoon een stapje terug: er zijn zoveel variabelen die een rol spelen dat het enkel terugbrengen van de maximaal toegestane snelheid niet per sé hoeft bij te dragen aan de veiligheid.

Om te beginnen: wat doet het voor de feitelijke gemiddelde gereden snelheid?
 
Ja, maar zullen we het gewoon bij de realiteit houden?
De realiteit verandert constant.

10 jaar geleden werd je aan 120 van de baan gereden in België, en waren Nederlanders brave chauffeurs.

Nu zie je zelden nog iemand 140 aantikken in België, maar drukken ze je in Nederland van de baan als je er 100 doet. Tot 19u, dan rij je net in België.
 
  • Like
Reactions: Jobbeke and job-lek
Hardware 3 is geroot:
Dank voor de video. Ik denk dat de wijze van rooten de gemiddelde Tesla rijder wel wat boven de pet gaat. Maar je kan er vanuit gaan dat het voor de Tesla-rijder geen gevaar is. Eigenlijk is het voor Tesla-rijders juist goed nieuws, omdat we meer inzicht krijgen in de internals van het systeem. Voor Tesla is het wat minder fijn, omdat concurrenten natuurlijk ook graag meekijken.

Maar de video bevat ook een mooi item over wat details over het Auto Pilot gebeuren. Ga daarvoor naar
. Dit geeft ook meteen wat meer inzicht in wanneer Tesla snapshots maakt en wanneer deze richting Tesla gestuurd worden.

In het voorbeeld wordt het duidelijk dat bij een automatische remingreep de snapshots bijvoorbeeld doorgestuurd worden. De vraag is wel in hoeverre Tesla dit aan jouw auto koppelt bij het opslaan, dus het hoeft niet meteen een privacy issue te zijn. Het lijkt er wel op dat er ook camerabeelden worden doorgestuurd. Uit de voorbeelden lijkt het alsof de cabin-camera niet standaard doorgestuurd wordt, dus dat is wel een goede zaak.

Toch wel onder de indruk hoe een auto van minder dan 45K over dit soort techniek beschikt. Voor Tesla ben je als berijder gewoon een fantastische data-generator en ben je goud waard. Niets mis mee wat mij betreft, omdat je als gebruiker er geen nadelen van ondervind.
 
Voor Tesla ben je als berijder gewoon een fantastische data-generator en ben je goud waard. Niets mis mee wat mij betreft, omdat je als gebruiker er geen nadelen van ondervind.
Het kan ook zijn dat je ruzie met Tesla krijgt zoals @Persfoto. Dan is het goed te weten dat je (over een tijdje) gewoon zelf data uit je auto kan halen in plaats van dat je afhankelijk bent. Jouw data (en foutcodes) zijn jouw data.

Uit de voorbeelden lijkt het alsof de cabin-camera niet standaard doorgestuurd wordt, dus dat is wel een goede zaak
Ik vermoed dat dit nog een oudere software versie was dus of dat nog zo is weet ik niet.
 
  • Like
Reactions: bugboy