job-lek
Active Member
Zie mijn post hierboven over Noorwegen.Ik vraag mij echt af of 30 nou zoveel veiliger is. In theorie wellicht. Maar in de praktijk met HS e-bikes en brommers die je rechts inhalen…
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zie mijn post hierboven over Noorwegen.Ik vraag mij echt af of 30 nou zoveel veiliger is. In theorie wellicht. Maar in de praktijk met HS e-bikes en brommers die je rechts inhalen…
Ja, maar zullen we het gewoon bij de realiteit houden?Ook die moeten zich aan de snelheidslimiet houden.
Kan weldegelijk. Zeker met bv afslaan en de fietser komt onder de auto/vrachtauto.Punt is dat een ongeval bij 30km/u in principe niet dodelijk is.
Wat in Noorwegen werkt hoeft hier niet te werken. Als ik Duitse jongeren aanspreek op hun gedrag zeggen ze bv meestal sorry. In Nederland mag je al blij zijn als je alleen maar een grote waffel terugkrijgt.Zie mijn post hierboven over Noorwegen.
Naast de kwestie wat betreft snelheidsbeperking. Nog nooit een vrachtwagen aan meer dan 30km/uur zien afslaan.Kan weldegelijk. Zeker met bv afslaan en de fietser komt onder de auto/vrachtauto.
Dus in ons unieke landje is het veiliger om 50 te blijven rijden?Wat in Noorwegen werkt hoeft hier niet te werken. Als ik Duitse jongeren aanspreek op hun gedrag zeggen ze bv meestal sorry. In Nederland mag je al blij zijn als je alleen maar een grote waffel terugkrijgt.
Er is genoeg onderzoek die wijst op dat snelheidsverschillen meer invloed heeft op veiligheid dan de snelheid zelf.Dus in ons unieke landje is het veiliger om 50 te blijven rijden?
Lol,dat valt nog meeen 15 minuten op de pot door social media te bladeren.
Dus is 30 veiliger. Snelheidsverschil met een voetganger is dan 26.Er is genoeg onderzoek die wijst op dat snelheidsverschillen meer invloed heeft op veiligheid dan de snelheid zelf.
Voetgangers zijn nu juist heel erg gescheiden van de auto’s. Tenminste, het is voor mij heel zeldzaam dat ik over de stoep rijd. Maar dan is het inderdaad beter om stapvoets te rijden.Dus is 30 veiliger. Snelheidsverschil met een voetganger is dan 26.
dan Moet je mij wel de mogelijkheid geven jou serieus te nemen. Wanneer je nu gaat beweren dat er meer tweewielers door de stad scheuren die tussen de 30 en de 50 rijden dan daaronder dan leven wij waarschijnlijk in verschillende werelden.Er is genoeg onderzoek die wijst op dat snelheidsverschillen meer invloed heeft op veiligheid dan de snelheid zelf.
Maar als jij liever geen serieuze discussie voert is het mij ook best hoor.
Maar dat beweer ik dan ook niet. Gewoon een stapje terug: er zijn zoveel variabelen die een rol spelen dat het enkel terugbrengen van de maximaal toegestane snelheid niet per sé hoeft bij te dragen aan de veiligheid.dan Moet je mij wel de mogelijkheid geven jou serieus te nemen. Wanneer je nu gaat beweren dat er meer tweewielers door de stad scheuren die tussen de 30 en de 50 rijden dan daaronder dan leven wij waarschijnlijk in verschillende werelden.
Zone 30 geldt net waar dat vaak niet het geval is. Hoe geraken ze aan de andere kant van de straat? Hoe kruis je een tegenligger in een smalle straat, als er ook nog een fietser rijdt?Voetgangers zijn nu juist heel erg gescheiden van de auto’s.
Ik had juist begrepen dat heel Amsterdam 30 zou worden. Als je het specifiek beperkt tot de straten waar het logisch is, dan is het natuurlijk helemaal prima.Zone 30 geldt net waar dat vaak niet het geval is. Hoe geraken ze aan de andere kant van de straat? Hoe kruis je een tegenligger in een smalle straat, als er ook nog een fietser rijdt?
De realiteit verandert constant.Ja, maar zullen we het gewoon bij de realiteit houden?
Dank voor de video. Ik denk dat de wijze van rooten de gemiddelde Tesla rijder wel wat boven de pet gaat. Maar je kan er vanuit gaan dat het voor de Tesla-rijder geen gevaar is. Eigenlijk is het voor Tesla-rijders juist goed nieuws, omdat we meer inzicht krijgen in de internals van het systeem. Voor Tesla is het wat minder fijn, omdat concurrenten natuurlijk ook graag meekijken.Hardware 3 is geroot:
Het kan ook zijn dat je ruzie met Tesla krijgt zoals @Persfoto. Dan is het goed te weten dat je (over een tijdje) gewoon zelf data uit je auto kan halen in plaats van dat je afhankelijk bent. Jouw data (en foutcodes) zijn jouw data.Voor Tesla ben je als berijder gewoon een fantastische data-generator en ben je goud waard. Niets mis mee wat mij betreft, omdat je als gebruiker er geen nadelen van ondervind.
Ik vermoed dat dit nog een oudere software versie was dus of dat nog zo is weet ik niet.Uit de voorbeelden lijkt het alsof de cabin-camera niet standaard doorgestuurd wordt, dus dat is wel een goede zaak
Het is op de meeste straten maar zeker niet overal: https://www.amsterdam.nl/30-km-u-in-de-stad/Ik had juist begrepen dat heel Amsterdam 30 zou worden. Als je het specifiek beperkt tot de straten waar het logisch is, dan is het natuurlijk helemaal prima.