Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie de test overal in de media verschijnen en de comments, manmanman.
Ik weet niet hoe jullie de winter tot nu toe ervaren? Weinig Noorse toestanden hier.
Die comments zie je bij alle berichten over elektrische auto’s en het merendeel betreft volwassenen die nog steeds niet verder zijn gekomen dan kleuterschoolniveau waar alle kinderen die niet zijn uitgenodigd voor het kinderfeestje blij zijn niet uitgenodigd te zijn op dat stomme feestje.

Niet helemaal duidelijk waarom mensen zich zo laten kennen op social media, maar ik kan er eigenlijk alleen maar heel hard om lachen.
 
Het is alleen een test op basis van range tijdens flinke kou. Ikzelf heb met mijn model 3 en Y geen enkel probleem met het range verlies dat ik ervaar. Maar het gemeten percentage is wel veel in vergelijk met andere merken.

Maar het is alleen range waar men op gemeten heeft, betekent nog steeds niet dat de beste auto's in deze test bovenaan zijn geëindigd. Wellicht begin ik fanboy trekjes te krijgen, maar ik zou nog steeds niet in een ander merk willen stappen qua EV. De Tesla heeft in mijn ogen een veel makkelijker gebruik dan bij andere merken. De overall bediening is allemaal net wat soepeler en sneller.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Whoppa, beetje misleidend en dubbelzinnig geschreven. :oops:
Als je het niet van dichtbij volgt, dan zou je van minder al een afkeer van elektrisch rijden krijgen.

Hogere onderhoudskosten bij Tesla?
Ik zou het eens per gereden km willen zien. Teslarijders zijn vaak veelrijders en ondertussen gaan ze ook al meer dan 10 jaar mee. Dit kan van andere merken niet altijd gezegd worden. Nieuwere wagens vergen natuurlijk minder onderhoud.
Als je minder rijdt ga je ook bepaalde mankementen niet meer herstellen.
Verder heeft een Teslarijder vaak ook wat fierheid en laat hij sneller iets herstelken, wazr anderen mee leren leven.
Tenslotte, als je een merk uit het niets op start, kan je wel wat kinderziektes verwachten in de eerste 10 jaar. Ik denk dat we dat allemaal ingecalculeerd hebben in ruil voor de ervaring om het te mogen mee maken. We zijn ook heel alerter voor het minste kraakje dat zich voor doet.
Ondertussen, met de MY heeft Tesla laten zien dat ze geëvolueerd zijn naar een heel betrouwbare, onderhoudsvriendelijke wagen.

De Standaard gaat meer en meer de populistische weg op. Gisteren weer een artikel over het drugsgebruik van de board. Terwijl de Nasa heeft gecommuniceerd dat dit totaal niet kan, wegens de clearance die EM nodig heeft.
 

“Met dank aan de EV” …. Ja jongens, ook een interpretatie.

Je zou verwachten dat “experten” de markt volgen en dus zouden moeten weten wat er hier al jaren wordt geroepen.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Het artikel legt toch de vinger op de wonde.
De belangrijke vraag luidt: hoe groot blijft de interesse in EVs als morgen de de facto verplichting (bedrijfswagens) en het fiscale gunstregime of andere vormen van gerichte subsidie verdwijnen?
Voor mij is dat geen fantasie, maar een belangrijk vraag. Zelf zeg ik vol overtuiging: nooit meer iets anders dan EV, maar ik ken nogal wat mensen die juist het omgekeerde zeggen: voor mij nooit een EV.
 
Het artikel legt toch de vinger op de wonde.
De belangrijke vraag luidt: hoe groot blijft de interesse in EVs als morgen de de facto verplichting (bedrijfswagens) en het fiscale gunstregime of andere vormen van gerichte subsidie verdwijnen?
Voor mij is dat geen fantasie, maar een belangrijk vraag. Zelf zeg ik vol overtuiging: nooit meer iets anders dan EV, maar ik ken nogal wat mensen die juist het omgekeerde zeggen: voor mij nooit een EV.
Even de Belgische situatie:
- voor bedrijven is het "job done". Een ICE is binnenkort helemaal niet meer aftrekbaar van de kosten, dus wordt gewoon peperduur. Nu al is het aandeel 90% bij nieuw bestelde auto's
- er is te weinig aanbod aan betaalbare auto's voor particulieren, en het tweedehands aanbod is ook nog mager
- te weinig particulieren realiseren dat enorm veel auto's langer leven dan 10 jaar, en dus niet meer in de steden binnen mogen vanaf 2035.
De gemiddelde leeftijd van de vloot vandaag is iets van 9 jaar, dus auto's gaan makkelijk 15-20 jaar mee.
 
Een mogelijk scenario is dat de Europese merken en dan vooral die van de zwaargewichten Duitsland, Frankrijk en Italië, echt in de problemen komen omdat ze niet kunnen concurreren met het Chinese aanbod of Tesla. De keuze voor zware importtarieven en een handelsoorlog met China zal dan wel de voorkeur krijgen. Of het wordt wat meer tijd kopen.
Je hoort zelfs Tesla licht panikeren wanneer EM waarschuwt dat zonder handelsbarrières de Chinese autofabrikanten de meeste andere autobedrijven in de wereld zullen slopen.
 
Een mogelijk scenario is dat de Europese merken en dan vooral die van de zwaargewichten Duitsland, Frankrijk en Italië, echt in de problemen komen omdat ze niet kunnen concurreren met het Chinese aanbod of Tesla. De keuze voor zware importtarieven en een handelsoorlog met China zal dan wel de voorkeur krijgen. Of het wordt wat meer tijd kopen.
Daar heeft Tesla en BYD al op geanticipeerd met Europese fabrieken.
Je ziet de Legacy fabrikanten nog steeds op hun handen zitten en dus is het inmiddels haast wachten op het einde.
Je hoort zelfs Tesla licht panikeren wanneer EM waarschuwt dat zonder handelsbarrières de Chinese autofabrikanten de meeste andere autobedrijven in de wereld zullen slopen.
Dat is de draai die de TSLAQ daaraan wilde geven. In de gegeven context is EM niet bang voor ze hij gaf aan dat ze voor een stevige concurrentie gaan zorgen en zonder importtarieven het einde van Legacy auto.

De merken zullen vast blijven bestaan zoals, Volvo, Lotus, MG, Polestar etc ook nog bestaan.
Het zijn alleen merken geworden die dan gewoon Chinees zijn met een westerse historie wat voor een aantal westerlingen kennelijk belangrijk is.
 
  • Like
Reactions: wooter
Het artikel legt toch de vinger op de wonde.
De belangrijke vraag luidt: hoe groot blijft de interesse in EVs als morgen de de facto verplichting (bedrijfswagens) en het fiscale gunstregime of andere vormen van gerichte subsidie verdwijnen?
Voor mij is dat geen fantasie, maar een belangrijk vraag. Zelf zeg ik vol overtuiging: nooit meer iets anders dan EV, maar ik ken nogal wat mensen die juist het omgekeerde zeggen: voor mij nooit een EV.
Ik ken er die een roetfilter en katalysator ook maar niets vonden…. So?
Ploffers zijn gewoon eindeloos achterhaald en hebben geen bestaansrecht meer.

Het enigste lullige is het feit dat een grote meerderheid niet over een eigen lader zal kunnen beschikken en dat is een probleem. (Verplicht openbare tarieven en geen PV dus wss duurder dan brandstof)
 
  • Like
Reactions: job-lek
Een mogelijk scenario is dat de Europese merken en dan vooral die van de zwaargewichten Duitsland, Frankrijk en Italië, echt in de problemen komen omdat ze niet kunnen concurreren met het Chinese aanbod of Tesla. De keuze voor zware importtarieven en een handelsoorlog met China zal dan wel de voorkeur krijgen. Of het wordt wat meer tijd kopen.
Je hoort zelfs Tesla licht panikeren wanneer EM waarschuwt dat zonder handelsbarrières de Chinese autofabrikanten de meeste andere autobedrijven in de wereld zullen slopen.
Die handelsoorlogen, zouden die de interne EU markt dan opnieuw leven kunnen inblazen?
 
Dit is toch schaamteloos


1707736086373.png