Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Eigenlijk komt Tesla hier niet in voor, maar is de Prius de schoonste auto volgens dit artikel. Ben benieuwd hoeveel olie-geld in dit onderzoek is gestopt.

LCA is erg complex. Het resultaat hangt af van de methode, de aannames en de criteria.
Maar dat de prius niet slecht scoort in zo'n analyse zal wel kloppen. De motor is geen klassieke verbrandingsmotor maar een Atkinsonmotor met extra laag verbruik en het hybride systeem is geperfectioneerd. De kleine batterij maakt dat de 'embedded' milieubelasting beperkter is dan die van een BEV. Die voorsprong speelt de prius dusminder snel kwijt dat andere ICE-auto's.
 
  • Like
Reactions: NielsA and Stream
en de direct

een video van een droneflight door Berling Gigafactory
 
  • Like
Reactions: Tony Mb and Krisja
  • Like
Reactions: Phil V
De eerdere radar implementatie van Tesla negeerde juist stilstaande objecten toch?
Idd radar mist cruciale resolutie om het onderscheid te kunnen maken tussen een brug over de weg of een auto op de weg.
Daardoor werden objecten met een snelheidsverschil van meer dan 80km/u of 50mph door de computer eruit gefilterd en genegeerd.

Radar is de ondanks dat filter nog steeds de grootste oorzaak van phantom braking.
 
Radar ziet enkel blobs.

Software beslist of die blobs remwaardig zijn.

Alles dat even snel beweegt als de auto rijdt, wordt door de software genegeerd.
 

Attachments

  • 9448ECC0-4194-4A62-AA5C-F9E0DBBAED96_1_105_c.jpeg
    9448ECC0-4194-4A62-AA5C-F9E0DBBAED96_1_105_c.jpeg
    120.6 KB · Views: 12
Als je geen moeite wilt doen om uit te vinden hoe het echt werkt, dan niet. Het heeft niet met resolutie te maken, die is goed genoeg. De software niet.
Je miste het feit dat ipv een random search te moeten inschieten het minstens aardig is om de link ff toe te voegen? Oh en je hebt het artikel dat ik gelinkt had niet echt gelezen geloof ik.

success met geen moeite dan :p
 
Ford: US to investigate Texas fatal crash that may have involved Ford partially automated driving system en NTSB investigating deadly crash in San Antonio involving a semi-autonomous vehicle.

De vraag is of Tesla het wel zou hebben gezien omdat de auto stil stond zonder licht. Radar ziet dat wel als het goed is, camera's niet in het donker. Mensen ook niet.
Als Tesla zaken niet dreigt te zien, zou AP moeten weigeren te werken.
Ik weet niet of dit altijd correct het geval is.
Ik weet wel dat mijn camera’s beter zien dan ikzelf. Of in elk geval beter kijken.
Ooit remde mijn autopilot omdat een voetganger vanaf links een zebrapad kwam opgestapt. Ik had hem niet gezien doordat die donker geklede figuur volledig verdween in de lichten van de tegenliggers. Hij was nog niet op mijn rijstrook, tot een aanrijding zou het niet gekomen zijn, maar toch.
 
Je miste het feit dat ipv een random search te moeten inschieten het minstens aardig is om de link ff toe te voegen? Oh en je hebt het artikel dat ik gelinkt had niet echt gelezen geloof ik.

success met geen moeite dan :p
Toch maar ff gegoogled. Het verschil tussen een primary radar en een radar in een auto is het formaat van de radar antenne. Dat heeft nogal een effect op de resolutie. Resolutie in de auto is relatief klein daardoor, ook de frequentie speelt een rol (met wat er is toegestaan voor autos').

dus ja een radar kan een hoge resolutie halen. Moet je wel een wat groter frontaal oppervlakte voor lief nemen
 
Toch maar ff gegoogled. Het verschil tussen een primary radar en een radar in een auto is het formaat van de radar antenne. Dat heeft nogal een effect op de resolutie. Resolutie in de auto is relatief klein daardoor, ook de frequentie speelt een rol (met wat er is toegestaan voor autos').

dus ja een radar kan een hoge resolutie halen. Moet je wel een wat groter frontaal oppervlakte voor lief nemen
Uh, nee. Primary radar is de radar zonder bewerking. Op luchthavens is de primary radar afgeschermd van de gebruikers omdat die anders gek worden van alle stationaire objecten, en worden alleen bewegende objecten getoond. Dat staat los van de resolutie. De resolutie van de auto is echt wel hoog genoeg om een stilstaand object op de weg te detecteren (en dat doet hij ook, gegeven mijn vorige auto die in een bocht geparkeerde auto's herkende en vol op de rem trapte).
 
De resolutie van de auto is echt wel hoog genoeg om een stilstaand object op de weg te detecteren (en dat doet hij ook, gegeven mijn vorige auto die in een bocht geparkeerde auto's herkende en vol op de rem trapte).

Ik heb enkele locaties waar mijn MYP steeds een waarschuwing geeft voor wagens die geparkeerd staan in een bocht, en dit zonder dat AP actief is. Tesla herkent deze objecten dus wel degelijk en ik kreeg die wagens correct afgebeeld in mijn scherm. Het is enkel een waarschuwing, de wagen remt niet af, waarschijnlijk omdat ik vertraag en begin in te sturen voor de bocht.
 
  • Like
Reactions: OttoR and Nick-m