Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Na 10 model 3en gesloopt te hebben transformeert hij in een cybertruck
1711695689504.png
 

Snapte het verhaal niet helemaal. Bijna alle excuses waren over productie, maar er waren 47.000 meer auto's geproduceerd dan geleverd?
 

Snapte het verhaal niet helemaal. Bijna alle excuses waren over productie, maar er waren 47.000 meer auto's geproduceerd dan geleverd?


Ik heb er wel een paar gevonden:




Het ontbreken van einde kwartaal aanbiedingen lijkt erop te duiden dat er nauwelijks een einde kwartaal push is geweest. Definitief uitbannen van de ‘wave’?
 
Ik heb er wel een paar gevonden:




Het ontbreken van einde kwartaal aanbiedingen lijkt erop te duiden dat er nauwelijks een einde kwartaal push is geweest. Definitief uitbannen van de ‘wave’?
Precies. De einde kwartaal wave kostte altijd gruwelijk veel geld aan transporteurs.
Nu ze het kwartaal toch niet gingen halen kan je deze er dan maar beter in een keer uithalen want voor veel mensen was deze problematiek toch veel te moeilijk om te begrijpen.
 

Snapte het verhaal niet helemaal. Bijna alle excuses waren over productie, maar er waren 47.000 meer auto's geproduceerd dan geleverd?
Door de problemen in de rode zee, zijn er meer onderweg. Er zijn ook meer schepen bezet. Misschien wachten er daardoor meer op transport.
 
  • Like
Reactions: Maurice1 and wooter
Precies. De einde kwartaal wave kostte altijd gruwelijk veel geld aan transporteurs.
Nu ze het kwartaal toch niet gingen halen kan je deze er dan maar beter in een keer uithalen want voor veel mensen was deze problematiek toch veel te moeilijk om te begrijpen.
In Nederland was er weldegelijk een einde kwartaal rush: de laatste dagen van de maand zijn er heel veel M3’s en MY’s geleverd.
 
In Nederland was er weldegelijk een einde kwartaal rush: de laatste dagen van de maand zijn er heel veel M3’s en MY’s geleverd.

Klopt, MY bestverkochte auto en de M3 verdienstelijk op no. 2 in maart. Overall marktaandeel van 10.7%.

Sowieso een goed kwartaal voor Tesla in Nederland, en eigenlijk alle ‘volwassen’ EV markten zoals Noorwegen, Zweden, Denemarken etc.

Verklaring voor toch nog een kleine push: de M3 uit Shanghai heeft nog een wave vanwege transport vertraging en de MY vanuit Berlijn wordt begin kwartaal eerst in landen verder van Berlijn geleverd.

 
  • Like
Reactions: Maurice1
Klopt, MY bestverkochte auto en de M3 verdienstelijk op no. 2 in maart. Overall marktaandeel van 10.7%.

Sowieso een goed kwartaal voor Tesla in Nederland, en eigenlijk alle ‘volwassen’ EV markten zoals Noorwegen, Zweden, Denemarken etc.

Verklaring voor toch nog een kleine push: de M3 uit Shanghai heeft nog een wave vanwege transport vertraging en de MY vanuit Berlijn wordt begin kwartaal eerst in landen verder van Berlijn geleverd.

Ja, maar start van April is voor KIA: :p

1712205320178.png
 
Don't shoot the messenger.

In het kort​

  • De Duitse dienst voor het wegverkeer KBA zet vraagtekens bij de veiligheid van deurgrepen van Tesla.
  • KBA is bezorgd na enkele ongevallen met een dodelijk afloop waarbij de deuren van de elektrische wagens niet te openen waren.
  • De toezichthouder wil overleg over de kwestie met de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW).


In de handleiding van de Tesla Model S staat dat de deuren ook mechanisch zijn te ontgrendelen. Daarvoor moeten passagiers de vloerbedekking bij de achterbank oplichten. Op de bodem bevindt zich een ontgrendelingskabel. Bij het ongeval in Potsdam waren de passagiers op de achterbank bewusteloos, en wist de 17-jarige bestuurder niet van de mechanische ontgrendeling.
(voor wie een gratis-lezen link wil, DM me - ik heb er echter beperkt)
 
  • Informative
Reactions: job-lek