TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Tesla laten wrappen: voordelen, nadelen, tips, beste materialen en beste wrappers

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by mrrm, Jun 1, 2015.

1. mrrm

mrrm 3 years and counting...

Hallo,

Afgelopen zaterdag de ontzettend mooie oranje wrap en velgen bewonderd van Nr 24 en ook de paarse wrap van pjhartog viel bij me in de smaak als Prince liefhebber.
    Daarom denk ik erover om volgend jaar mijn zwarte geöpticoated Model S maar eens van een wrap te laten voorzien.
    Er zijn best wel wat posts over wrappen, maar niet bij elkaar in één thread, dus dat leek me wel handig.

Ik zou heel graag van jullie de voordelen, nadelen, tips, beste materialen en beste wrappers in Nederland willen horen,
    zodat ik me zovast kan oriënteren (en waarschijnlijk binnen een maand al kan laten wrappen :)

Wat ik me concreet afvraag:
    - Hoe hou je het schoon? Gewoon wassen?
    - Laat het al ergens los? Na hoeveel tijd?

• Funny x 1
  2. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

• Like x 1
  3. Hayden

Hayden Member

Ik heb zelf ervaring met het aanbrengen van de folie.
    In België kent het een grote terugloop maar is een periode populair geweest.
    Een glanzende goede kwaliteitsfolie gaat 2 tot 4 jaar mee alvorens het de glans begint te verliezen.
    Je kan gewone producten gebruiken voor het onderhoud.
    De matte folie is een ander paar mouwen, hier heb je wel speciale producten nodig als je geen glanzende vlekken wil naar verloop van tijd.
    Hou er ook rekening mee dat het niet altijd lukt om de folie te verwijderen zonder schade aan de originele lak.
    Wij hebben het nog voorhad dat de vernislaag gewoon meekwam met de folie, laat je dus niets wijsmaken dat dit probleemloos verwijdert kan worden. Als ik hier lees hoe gevoelig de laklaag van Tesla is zou ik er toch eens goed over nadenken.
    Als de auto verschillende keren ontvet is en de folie aangebracht wordt in een stofvrije verwarmde cabine zal de folie nergens loslaten.
    Het resultaat kan wel heel mooi en uniek zijn.
    Ga ook niet voor de goedkoopste 'wrapper'.
    Succes en hou ons op de hoogte.

• Informative x 2
  4. Tom X

Tom X Member

Start post is 3 jaar oud dus denk dat de auto onderhand wel gewrapped is. ;)

5. Hayden

Hayden Member

Oeps, had enkel de laatste reactie gezien en niet dat de openingspost al zo oud is.
    Misschien was het een twijfelaar en heeft hij het uitgesteld:p

• Funny x 3
  6. HansBe

HansBe Member

Als ik een nieuwe Tesla zou kopen (huidige S is afgeschreven dit jaar) - overweeg ik toch te wrappen.
    Ik vind het aanbod aan kleuren nogal beperkend...

Vind het nieuwe blauw (deep blue metalic) niet mijn ding en het multi-coat red te hevig - hou liever mijn oude kleur blauw aan of iets donker rood...

Wit / zwart of grijs laat ik zowiezo aan me voorbij gaan.
    Zilver - we hebben al eentje op de oprit staan...

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC