Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla laten wrappen: voordelen, nadelen, tips, beste materialen en beste wrappers

This site may earn commission on affiliate links.

mrrm

9 years and counting...
Oct 27, 2013
134
34
Oss
Hallo,

Afgelopen zaterdag de ontzettend mooie oranje wrap en velgen bewonderd van Nr 24 en ook de paarse wrap van pjhartog viel bij me in de smaak als Prince liefhebber.
Daarom denk ik erover om volgend jaar mijn zwarte geöpticoated Model S maar eens van een wrap te laten voorzien.
Er zijn best wel wat posts over wrappen, maar niet bij elkaar in één thread, dus dat leek me wel handig.

Ik zou heel graag van jullie de voordelen, nadelen, tips, beste materialen en beste wrappers in Nederland willen horen,
zodat ik me zovast kan oriënteren (en waarschijnlijk binnen een maand al kan laten wrappen :)

Wat ik me concreet afvraag:
- Hoe hou je het schoon? Gewoon wassen?
- Laat het al ergens los? Na hoeveel tijd?
 
  • Funny
Reactions: SpeedyEddy
Hallo,

Afgelopen zaterdag de ontzettend mooie oranje wrap en velgen bewonderd van Nr 24 en ook de paarse wrap van pjhartog viel bij me in de smaak als Prince liefhebber.
Daarom denk ik erover om volgend jaar mijn zwarte geöpticoated Model S maar eens van een wrap te laten voorzien.
Er zijn best wel wat posts over wrappen, maar niet bij elkaar in één thread, dus dat leek me wel handig.

Ik zou heel graag van jullie de voordelen, nadelen, tips, beste materialen en beste wrappers in Nederland willen horen,
zodat ik me zovast kan oriënteren (en waarschijnlijk binnen een maand al kan laten wrappen :)

Wat ik me concreet afvraag:
- Hoe hou je het schoon? Gewoon wassen?
- Laat het al ergens los? Na hoeveel tijd?
Ik heb zelf ervaring met het aanbrengen van de folie.
In België kent het een grote terugloop maar is een periode populair geweest.
Een glanzende goede kwaliteitsfolie gaat 2 tot 4 jaar mee alvorens het de glans begint te verliezen.
Je kan gewone producten gebruiken voor het onderhoud.
De matte folie is een ander paar mouwen, hier heb je wel speciale producten nodig als je geen glanzende vlekken wil naar verloop van tijd.
Hou er ook rekening mee dat het niet altijd lukt om de folie te verwijderen zonder schade aan de originele lak.
Wij hebben het nog voorhad dat de vernislaag gewoon meekwam met de folie, laat je dus niets wijsmaken dat dit probleemloos verwijdert kan worden. Als ik hier lees hoe gevoelig de laklaag van Tesla is zou ik er toch eens goed over nadenken.
Als de auto verschillende keren ontvet is en de folie aangebracht wordt in een stofvrije verwarmde cabine zal de folie nergens loslaten.
Het resultaat kan wel heel mooi en uniek zijn.
Ga ook niet voor de goedkoopste 'wrapper'.
Succes en hou ons op de hoogte.
 
Ik heb zelf ervaring met het aanbrengen van de folie.
In België kent het een grote terugloop maar is een periode populair geweest.
Een glanzende goede kwaliteitsfolie gaat 2 tot 4 jaar mee alvorens het de glans begint te verliezen.
Je kan gewone producten gebruiken voor het onderhoud.
De matte folie is een ander paar mouwen, hier heb je wel speciale producten nodig als je geen glanzende vlekken wil naar verloop van tijd.
Hou er ook rekening mee dat het niet altijd lukt om de folie te verwijderen zonder schade aan de originele lak.
Wij hebben het nog voorhad dat de vernislaag gewoon meekwam met de folie, laat je dus niets wijsmaken dat dit probleemloos verwijdert kan worden. Als ik hier lees hoe gevoelig de laklaag van Tesla is zou ik er toch eens goed over nadenken.
Als de auto verschillende keren ontvet is en de folie aangebracht wordt in een stofvrije verwarmde cabine zal de folie nergens loslaten.
Het resultaat kan wel heel mooi en uniek zijn.
Ga ook niet voor de goedkoopste 'wrapper'.
Succes en hou ons op de hoogte.
Start post is 3 jaar oud dus denk dat de auto onderhand wel gewrapped is. ;)
 
Als ik een nieuwe Tesla zou kopen (huidige S is afgeschreven dit jaar) - overweeg ik toch te wrappen.
Ik vind het aanbod aan kleuren nogal beperkend...

Vind het nieuwe blauw (deep blue metalic) niet mijn ding en het multi-coat red te hevig - hou liever mijn oude kleur blauw aan of iets donker rood...

Wit / zwart of grijs laat ik zowiezo aan me voorbij gaan.
Zilver - we hebben al eentje op de oprit staan...
 
Ik heb een auto die al de boot stond gekocht en deze heeft een dashboard met een houten afwerking. Ik zou deze graag willen laten wrappen met Carbon look. Heeft iemand ervaring met het wrappen van het dashboard van een Model S en/of weet je een partij die mij daarbij kan helpen? Dank!
 
Ik heb een auto die al de boot stond gekocht en deze heeft een dashboard met een houten afwerking. Ik zou deze graag willen laten wrappen met Carbon look. Heeft iemand ervaring met het wrappen van het dashboard van een Model S en/of weet je een partij die mij daarbij kan helpen? Dank!
Ik heb daar slechte ervaringen mee. Nadat het erop zit lijkt het aardig goed, maar een maand later zag ik randjes waar de 3M tape iets was gekrompen. Ook in sommige hoekjes bij de luchtroosters kwam de tape los. De wrapper heeft het een keer overgedaan maar na een maand begon dezelfde ellende opnieuw.
Nu originele Tesla carbon panelen en daar 100% gelukkig mee.
 
Ik heb daar slechte ervaringen mee. Nadat het erop zit lijkt het aardig goed, maar een maand later zag ik randjes waar de 3M tape iets was gekrompen. Ook in sommige hoekjes bij de luchtroosters kwam de tape los. De wrapper heeft het een keer overgedaan maar na een maand begon dezelfde ellende opnieuw.
Nu originele Tesla carbon panelen en daar 100% gelukkig mee.
Dank voor de tips. @Wim. Deze originele Tesla Carbon panelen later ingebouwd of waren deze af fabriek?
 
Dank voor de tips. @Wim. Deze originele Tesla Carbon panelen later ingebouwd of waren deze af fabriek?
Mijn Tesla, gebruikt gekocht, had glanzend zwarte piano dashboard panelen. Vreselijk die reflecties.
Een andere Tesla rijder vond de carbon panelen in een titanium Tesla niet mooi.
De swap van deze licht matte panelen vond plaats bij Tesland en is niet van fabrieksinbouw te onderscheiden.
 
Een ouder topic even nieuw leven in blazen: ik ben aan het twijfelen om een full wrap te laten uitvoeren. Twijfelende om enkel het chrome delete uit te voeren of toch een volledige wrap.

Wat zijn de ervaringen tot dusver? Ik heb zelf een beetje vrees dat als de wrap er over een aantal jaar af moet, het de lak beschadigd (zoals hierboven al werd geopperd) en ik verder van huis ben. Ik hoop wel een beetje dat de wrap er 5 - 7 jaar netjes op blijft zitten.

Mocht ik de full wrap nemen, dan wordt het Satin Black, met Matte Black chrome delete. De wrapper in de buurt verkiest Avery boven 3M. Volgens mij is dat allebei A-kwaliteit?
 
Een ouder topic even nieuw leven in blazen: ik ben aan het twijfelen om een full wrap te laten uitvoeren. Twijfelende om enkel het chrome delete uit te voeren of toch een volledige wrap.

Wat zijn de ervaringen tot dusver? Ik heb zelf een beetje vrees dat als de wrap er over een aantal jaar af moet, het de lak beschadigd (zoals hierboven al werd geopperd) en ik verder van huis ben. Ik hoop wel een beetje dat de wrap er 5 - 7 jaar netjes op blijft zitten.

Mocht ik de full wrap nemen, dan wordt het Satin Black, met Matte Black chrome delete. De wrapper in de buurt verkiest Avery boven 3M. Volgens mij is dat allebei A-kwaliteit?
Er zijn toch nog wat betere kwaliteit folies op de markt dan 3M. 5 a 7 jaar zal je niet halen of je moet naar de duurdere folies gaan waar je 10 jaar garantie op krijgt maar dan ben je minimum 7k kwijt voor een full wrap. Alles valt of staat met het juiste onderhoud en in welke omstandigheden de auto gestalt wordt. Wordt de auto jaar in jaar uit aan alle weersomstandigheden blootgesteld en niet in een garage geparkeerd dan haal je met een 3M folie hooguit 4 jaar. Ik heb nog nooit schade meegemaakt bij het verwijderen van folie, wat lijm residu die je kan oppoetsen maar voor de rest niets. Persoonlijk zou ik geen 7 a 10k uitleggen voor een wrap maar je kan voor 3 a 4k een degelijke wrap laten uitvoeren en mits goed onderhoud een dikke 4 jaar genot van hebben. Op matte folie breng ik altijd nog een coating aan, kost de wereld niet maar verlengd wel de levensduur.
 
Kun je met een 3M wrap nog wekelijks door de wasstraat? Die hogedruk spuiters in de wasstraat zijn niet mis. Of moet je dan al na 1-2 jaar een nieuwe wrap gaan laten doen?
Het zal geen goed doen aan de levensduur. Je lak ziet ook af van de carwash en zal er na 2 jaar niet meer uitzien zonder polijstbeurt. Voordeel van een wrap is dat je de fijne krasjes eruit kan krijgen door de folie te verwarmen op 90°, self healing noemen ze dat. Matte folie zou ik niet door de carwash jagen want dat zou niet goed komen.
 
  • Helpful
Reactions: Gaston
Het zal geen goed doen aan de levensduur. Je lak ziet ook af van de carwash en zal er na 2 jaar niet meer uitzien zonder polijstbeurt. Voordeel van een wrap is dat je de fijne krasjes eruit kan krijgen door de folie te verwarmen op 90°, self healing noemen ze dat. Matte folie zou ik niet door de carwash jagen want dat zou niet goed komen.
Ik begrijp dat de wasstraat minikrasjes in de lak kan veroorzaken, wat op termijn de glans uit de lak haalt.

Maar afgezien van de krasjes, waar ik benieuwd naar ben: zijn wraps even goed/slecht bestand tegen het geweld van een wasstraat als gewone lak? Of moet je het wasstraatbezoek indien je auto is voorzien van een wrap en chrome delete echt minimaliseren om er minimaal 4 jaar mee te kunnen doen?

Als de wrap binnen 2-3 jaar begint los te laten / bubbelen / afbladderen / opkrullen / breken, dan vind ik het de duizenden euro's namelijk niet waard.
 
Ben ik ook benieuwd naar. Ik zou het anders ook een te dure investering vinden voor slechts enkele jaren. Vraag me wel af of ditzelfde dan ook geldt voor het chrome delete. Met andere woorden: zou de chrome delete dan ook iedere 4 jaar opnieuw gedaan moeten worden?

Op basis van je antwoord neig ik er overigens naar om het niet te doen en enkel de chrome delete uit te voeren.
 
Ik begrijp dat de wasstraat minikrasjes in de lak kan veroorzaken, wat op termijn de glans uit de lak haalt.

Maar afgezien van de krasjes, waar ik benieuwd naar ben: zijn wraps even goed/slecht bestand tegen het geweld van een wasstraat als gewone lak? Of moet je het wasstraatbezoek indien je auto is voorzien van een wrap en chrome delete echt minimaliseren om er minimaal 4 jaar mee te kunnen doen?

Als de wrap binnen 2-3 jaar begint los te laten / bubbelen / afbladderen / opkrullen / breken, dan vind ik het de duizenden euro's namelijk niet waard.
De wrap zal niet loslaten, breken, opkrullen of bubbelen als die niet overstretcht is en correct aangebracht werd.
 
  • Helpful
Reactions: Gaston