Bij inruil krijg je te maken met een enorme afschrijving. Dus dan moet je bovenop een boel ellende ook nog eens een bak geld erachteraan smijten. Ik kan me voorstellen dat
@Persfoto dat serieus moeite mee heeft. Ik heb hetzelfde met een 2.5 jaar oude Apple laptop -buiten mij schuld om defect en Apple geeft niet thuis-. Ik steek hem nog liever in de fik, dan dat ik Apple ga belonen met het kopen van een nieuwe.
Als je niet de kunde hebt om je eigen product fatsoenlijk te herstellen, dan moet je een andere oplossing bieden. Dat hoeft natuurlijk niet meteen een nieuwe auto te zijn, maar het moet wel gelijkwaardig zijn of de bijbetaling of vergoeding zou enigszins in verhouding moeten staan (en dat is niet de volle afchrijving van de eerste 2 jaar). Er zijn veel verschillende issues geweest, dus dat er meerdere bezoeken aan het SeC nodig waren is met enige compassie voor Tesla nog te verdedigen. Maar als er storingen zijn die men niet kan oplossen en die wel degelijk het normale gebruik van de auto belemmeren, dan moet je toch echt wel in actie komen.
Een rechtsbijstandverzekering had hierbij wellicht kunnen helpen, maar ik ben over het algemeen niet onder de indruk van ze. Meestal is het afkopen en de klant schadeloos stellen. Formeel een correcte oplossing, maar het gaat mij vaak om het recht te halen. Daarvoor ben je helaas niet verzekerd. Bij dit soort dure gevallen krijg je vaak te maken met de juridische afdeling van de verzekering en dat zijn nu niet bepaald de juridische toppers. Vaak willen ze erg snel schikken en dan schiet je er ook bij in. Heb het ook eens bij de hand gehad en vervolgens zelf een (dure) advocaat ingeschakeld en volledig mijn recht gekregen. Was duur, maar gaf mij wel de genoegdoening omdat ik wist dat ik mijn recht stond. Het is alleen jammer dat je soms moet betalen om dat te krijgen (en niet iedereen heeft daar de financiële middelen voor).
Ik heb ook een probleem met mijn Tesla dat niet opgelost is. Al 5 jaar lang is in de herfst/winter vaak mijn Auto Pilot niet te gebruiken. De ruit voor de frontcamera beslaat en dan valt met veel kabaal de AP uit. Bloedirritant en zeker 6x iemand van Tesla voor laten komen (of naar het SeC gegaan). Elke keer weer een "oplossing", maar niets hielp. Omdat het probleem alleen bij bepaalde weersomstandigheden optreed heel lastig de oplossing te controleren. Auto is nu buiten garantie en het is niet opgelost. Ik laat het er maar bij zitten, maar blij ben ik er niet mee.
Ik weet niet wat ik moet vinden dat
@Persfoto er zo'n media-spektakel van maakt. Vanuit zijn emotie volledig te begrijpen (ik zou ook laaiend zijn), maar je moet wel voorzichtig zijn niet al je glazen in te gooien. Nu heb je "enkel" een beroerde auto, maar straks wellicht ook een beroerde reputatie als autojournalist (als het teveel vanuit de emote i.p.v. ratio is geschreven). Stel dat Tesla morgen jou een vergelijkbare M3P op de stoep zet, mits je geen media-aandacht meer genereerd. Doe je dat dan of ben je principieel en zet je je verhaal door?
PS: Ik zou denk ik wel zo hypocriet zijn om mijn keutel in te trekken als Tesla mij een voorstel zou doen. Van mij zal je geen waarde-oordeel krijgen.