mark_
New Member
Mijn model S P85+ wil niet verder laden dan 120 km. "Maximum battery charge level reduced". Gebeld met Tesla. Was niet een erg enerverend gesprek. "ik stuur wel een offerte". Niets offerte, wel een nieuwe software update. Geïnstalleerd, daarna melding weg. 200 km gereden en de dag daarna weer dezelfde melding. Langsgereden bij Tesla, want de app vond dat een mobiele servicebeurt het wel ging oplossen (geloof ik niets van). Uit de diagnose blijkt dat de HV pack stuk is.
De enige optie is die te vervangen door een refurbished pack. Ze wisselen jouw pack dan om met een pack dat een beetje een vergelijkbare state of charge haalt gezien de leeftijd en vervolgens gaat jou pack naar de fabriek in Tilburg waar ze weken bezig zijn met refurbishen. Dat feest kost € 15.635. Voor de verandering was dat eens inclusief BTW en inclusief het 150-euro-per-uur-uurloon. Als je mazzel hebt en er is nog iets te herstellen van jouw pack, kan het zijn dat je nog wat geld terug krijg. Er werden voorbeelden van 9 en 12K als totale kosten genoemd. Maar je moet dus bereid zijn om (tot) 16K te betalen. Nieuwe packs zijn er niet.
Voor die 16K krijg je dus een refurbished pack waar je dan 4 jaar garantie op krijgt (niet 8 jaar zoals op een nieuwe auto). Ik kan me even niet herinneren of er dan ook een maximum van 80.000 km aan vast zat of niet (dan betaal je dus minimaal € 0.025 per kilometer). Hoe dan ook € 333 per maand voor een tweedehands batterij is hoe dan ook veel. Lage total cost off ownership? € 10K aan onderhoud in 3 jaar + nu nog € 16K. Voor Elon misschien een lage TCO ;-). Om het in perspectief te zetten: de tweedehands auto van m'n ouders kostte € 4K en rijdt nog wel.
Na 208.000 km moet je voor € 16K verspijkeren aan een auto die € 30K max € 35K waard is? Ik vind het bizar. Ik sta op het punt om het ding in deze staat te verkopen alles om maar niet nog meer geld kwijt te zijn aan dit bedrijf waar zij en ik duidelijk een verschil van mening hebben over wat service en verantwoordelijkheid is. Even afgezien van dit puntje blijven het fantastische auto's, mooie techniek en wil liever niets anders, maar je moet (financiëel) wel héél graag willen.
Mocht iemand suggesties hebben, hoor ik het graag.
De enige optie is die te vervangen door een refurbished pack. Ze wisselen jouw pack dan om met een pack dat een beetje een vergelijkbare state of charge haalt gezien de leeftijd en vervolgens gaat jou pack naar de fabriek in Tilburg waar ze weken bezig zijn met refurbishen. Dat feest kost € 15.635. Voor de verandering was dat eens inclusief BTW en inclusief het 150-euro-per-uur-uurloon. Als je mazzel hebt en er is nog iets te herstellen van jouw pack, kan het zijn dat je nog wat geld terug krijg. Er werden voorbeelden van 9 en 12K als totale kosten genoemd. Maar je moet dus bereid zijn om (tot) 16K te betalen. Nieuwe packs zijn er niet.
Voor die 16K krijg je dus een refurbished pack waar je dan 4 jaar garantie op krijgt (niet 8 jaar zoals op een nieuwe auto). Ik kan me even niet herinneren of er dan ook een maximum van 80.000 km aan vast zat of niet (dan betaal je dus minimaal € 0.025 per kilometer). Hoe dan ook € 333 per maand voor een tweedehands batterij is hoe dan ook veel. Lage total cost off ownership? € 10K aan onderhoud in 3 jaar + nu nog € 16K. Voor Elon misschien een lage TCO ;-). Om het in perspectief te zetten: de tweedehands auto van m'n ouders kostte € 4K en rijdt nog wel.
Na 208.000 km moet je voor € 16K verspijkeren aan een auto die € 30K max € 35K waard is? Ik vind het bizar. Ik sta op het punt om het ding in deze staat te verkopen alles om maar niet nog meer geld kwijt te zijn aan dit bedrijf waar zij en ik duidelijk een verschil van mening hebben over wat service en verantwoordelijkheid is. Even afgezien van dit puntje blijven het fantastische auto's, mooie techniek en wil liever niets anders, maar je moet (financiëel) wel héél graag willen.
Mocht iemand suggesties hebben, hoor ik het graag.