Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla netwerk down

This site may earn commission on affiliate links.
Je kan er toch wel aan? Het is de app die er uit ligt, maar je hebt in de Model 3 je RFID pasje én met bluetooth gekoppelde app nog, en Model S en X hebben de keyfob.

@Nienke kan er blijkbaar niet in omdat ze de RFID niet bij zich heeft en de app uitgelogd is en niet in kan loggen. Blijkt maar weer dat je toch altijd de sleutelkaart "op de man" moet hebben.
 
@Nienke kan er blijkbaar niet in omdat ze de RFID niet bij zich heeft en de app uitgelogd is en niet in kan loggen. Blijkt maar weer dat je toch altijd de sleutelkaart "op de man" moet hebben.
Die sleutelkaart is natuurlijk zo dun zodat je die altijd mee kan nemen naast je creditcards ofzo, en zo een app logt zichzelf niet automagisch uit. Ik heb er begrip voor dat het eens kan mislopen, net zoals ik ook eens mijn sleutels kan kwijtraken...
 
Die sleutelkaart is natuurlijk zo dun zodat je die altijd mee kan nemen naast je creditcards ofzo, en zo een app logt zichzelf niet automagisch uit. Ik heb er begrip voor dat het eens kan mislopen, net zoals ik ook eens mijn sleutels kan kwijtraken...

Ik ben ook weleens mijn sleutel kwijt, maar dan heb ik hem weer na 5min.

en dan maak ik hem zelf kwijt en niet iemand anders op wie ik moet wachten totdat ik er weer in kan.
 
Ik ben ook weleens mijn sleutel kwijt, maar dan heb ik hem weer na 5min.

en dan maak ik hem zelf kwijt en niet iemand anders op wie ik moet wachten totdat ik er weer in kan.
Ik ben eens de sleutel van mijn motorfiets kwijt geraakt. Kwam ik achter toen ik wou tanken en de tankklep niet open ging, circa anderhalf uur van huis. En die heeft geen app waar je op kan terugvallen.
 
Ja, hier ook foutmelding, zie wel account gegevens maar kan auto niet benaderen.
 

Attachments

  • 2E0C8F5E-CC77-4511-9363-AF08536FECFC.png
    2E0C8F5E-CC77-4511-9363-AF08536FECFC.png
    283.6 KB · Views: 58
  • Like
Reactions: Nienke
Die sleutelkaart is natuurlijk zo dun zodat je die altijd mee kan nemen naast je creditcards ofzo, en zo een app logt zichzelf niet automagisch uit. Ik heb er begrip voor dat het eens kan mislopen, net zoals ik ook eens mijn sleutels kan kwijtraken...
Het lullige is dat ik altijd mijn keycard bij me heb...alleen nu had ik m in mn auto laten liggen. Superstom!
Inmiddels met de reserve keycard die onze buurvrouw is komdn brengen toch nog thuis gekomen.
Wel echt een vervelende ervaring!
 
  • Like
Reactions: robertvg
Da's toch wel een ding. Dat je niet in de auto kan omdat het netwerk er uit ligt. En hou zou dat met de Superchargers gaan dan, vraag ik me af. Anyone?

Nou...
upload_2020-9-24_2-38-58.png


Op de weg terug van Frankfurt (22.9 laat op de avond) waren mijn betaalgegevens "kwijt" in mijn account, en na superchargen in Mogendorf (zonder volgens Tesla betaald te hebben dus) mijn supercharger access geblokkeerd....

Wel thuisgekomen op een "onbetaalde" lading, en thuis kon ik gewoon betalen via mijn account; in mijn account stond mijn credit card gewoon nog.
Morgen eens kijken of ik weer mag...
 
Last edited:
Dit plaatje kreeg ik ook te zien toen ik de vorige maand in Frankrijk onderweg was. Het betrof een fee voor die ene keer dat ik mijn MS twee jaar geleden te lang bij de SuC had laten staan. Dus snel betaald want geen toegang terwijl je op vakantie bent is meer dan onhandig.
Toen ik bij mijn volgende laadstop aankwam werkte het gelukkig (weer).
 
@Nienke kan er blijkbaar niet in omdat ze de RFID niet bij zich heeft en de app uitgelogd is en niet in kan loggen. Blijkt maar weer dat je toch altijd de sleutelkaart "op de man" moet hebben.

Ik kon er gelukkig gisteren in door met Remote S op de Apple watch de auto open te maken. Keycard ligt verstopt in de auto (en de andere thuis).

Kan natuurlijk ook gewoon met de iPhone, met remote s, of als je die app niet hebt met teslafi oid.

Altijd de keycard meenemen vind ik zelf maar onhandig.
 
Nou...
View attachment 591568

Op de weg terug van Frankfurt (22.9 laat op de avond) waren mijn betaalgegevens "kwijt" in mijn account, en na superchargen in Mogendorf (zonder volgens Tesla betaald te hebben dus) mijn supercharger access geblokkeerd....

Wel thuisgekomen op een "onbetaalde" lading, en thuis kon ik gewoon betalen via mijn account; in mijn account stond mijn credit card gewoon nog.
Morgen eens kijken of ik weer mag...

Heb ik ook gehad tijdens een reis van Zwitserland terug naar Nederland. Gelukkig kon ik onderweg via mijn smasrtphone de betaalgegevens opnieuw in mijn telefoon zetten, want na 1 keer niet betalen kan je niet opnieuw superchargen. Heeft mij geleerd dat:

1 internet onderweg en een tablet of laptop erg handig zijn
2 dat je meer dan 1 credit card moet hebben, voor als de eerste niet wordt geaccepteerd door Tesla
3 je ook toegang moet regelen tot andere laadmogelijkheden, bijvoorbeeld via New Motion o.i.d.
4 techniek leuk is, maar je ook gruwelijk in de steek kan laten