Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Semi

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb wat al bekend is en wat speculaasjes van mezelf verwerkt in een artikel op LinkedIn. Nu kijken donderdag wat er klopt :)

https://www.linkedin.com/pulse/tesla-truck-de-volgende-stap-hans-noordsij/
Met plezier gelezen, vergeet ook niet dat de trailer met accu's beter bestand is tegen harde wind gezien het lage zwaartepunt vanwege de accu en de kans op scharen bij een helling ook drastisch wordt verkleint gezien er met voornamelijk de trailer kan worden geremt in plaats van voornamelijk met de vrachtwagen.
Verder heeft een vrachtwagen, ook verhoudingsgewijs, nóg veel minder onderhoud nodig dan een elektrische auto, gezien de schijfremmen nauwelijks gebruikt worden en zelfs met een versleten accu, nog simpelweg doorgereden kan worden met de accu van de trailer. Wanneer de trailer in onderhoud is, kan de vrachtwagen gewoon verder rijden. Waarschijnlijk worden de banden de nieuwe bottleneck.
 
Als ik zeg dat het wel iets bijzonders wordt zal dat wel een undercooled understatement zijn.

fullsizeoutput_8d14.jpeg
 
Wie gaat er kijken?
Een tweet van Elon:
Elon Musk (@elonmusk) | Twitter
Tesla Semi Truck unveil to be webcast live on Thursday at 8pm! This will blow your mind clear out of your skull and into an alternate dimension. Just need to find my portal gun ...
Synchroon posten. Ja, ik ga kijken, maar daar ter plaatse met 3 forumleden en Elon Bear.
 
Oef, dus je blijft de Hans die we gewend zijn, als ik het goed begrijp, zonder understatements en met de kleur bril die je past :D

Noem het wat je wilt. Ik probeer met mijn visie, die best wel eens kan afwijken, bij te dragen aan het verwachtingspatroon van de deelnemers aan het forum.
Ik baseer mij heel strak op de grote lijn die Tesla in de masterplannen heeft neergelegd en die ik nog steeds gevolgd zie worden.
En ik zet mij af tegen de waan van de dag zoals je die bij klikgrage bloggers, volgers, analisten, autojournalisten e.d. ziet en die zelden Des Pudels Kern weten te raken.

Bijvoorbeeld: 3e kwartaal 2017, record omzet, record winst maar ook record investeringen (die we allemaal om ons heen zien in bijvoorbeeld de expansie van Superchargers op vier continenten, de R&D voor Tesla Energy en inmiddels flink opgeschaalde productie van Powerwall en Powerpacks (beiden 2.0), de Gigafactory en er is nog wel wat op te noemen) die prioriteit hebben waardoor ze onder de streep komen. Bewuste keuze want voor de goede zaak maar beslist geen verlies.

Daarnaast dagelijks plezier.
 
Je visie mag en moet er zijn, en die van anderen, die je bril niet delen, ook. Niemand valt je aan wat betreft jouw visie. Probeer eens een zelfde respect te tonen voor mensen met andere visies, in plaats van hen af te breken met het niet bepaald intellectuele argument : "verkoop je Tesla en ga terug een fossiel rijden, jij". Zo'n dingen brengen geen toegevoegde waarde in de discussie, en sieren je niet.

EDIT: ik zie net dat je nu meer dan 6000 posts zelf hebt geschreven, maar tegelijk zowat nooit een post van iemand anders positief hebt beoordeeld. Tja, ieder zijn ding.
 
  • Informative
Reactions: FVO
Van die 6.000 zijn er misschien een handvol waarin ik iets in die geest zeg en dan meen ik het ook want dan reageer ik alleen op, wat ik noem, onderbuikreacties, die niets toevoegen. En aan liken e.d. doe ik ook niet en nagenoeg elke post waar ik iets aan toevoeg benader ik vanuit een positieve instelling. Maar laten we de draad weer oppakken. Ga bijna mijn koffer pakken voor weer een positieve ervaring :)
 
Net zoals mijn SuC-voorspelling in Ekeren heb ik opnieuw een visioen gehad. Met name:

Als een truck full-AP zou hebben, waarom moet er dan nog een cabine, of zelfs überhaupt een trekker zijn? Kunnen de trailers dan niet gewoon als een soort van skateboard gebouwd worden. Eigenlijk een grote batterij op wielen met sensoren en een computer? Scheelt toch alweer enkele tonnen gewicht.

Doet me trouwens denken aan een afbeelding uit mijn jeugd in een quartetspel waar een semi op afgebeeld stond...
Die had ook een modus waarbij hij twistlocks kon monteren en als een soort van skateboard kon fungeren.
Tevens zat Mercedes in dit project....

Valt mijn puzzel in elkaar? Ik hoor het graag van jullie.

Het zou me niet verwonderen dat de "spyshots" van de vermoedelijke Semi een bewuste misleiding waren.

Edit:
@Carl Als je nu een minuutje langer had gewacht... :)
 
Last edited: