Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Was dat een eenmalige actie, of staat ie er permanent?

je zou denken dat ze dit ergens kunnen uitlezen via de SuC. Of via de wifi verbinding. Worden we minder geregistreerd dan ik dacht in elk geval. Dit verklaart misschien waarom de selectie van de eigenaren die een brief mochten ontvangen over het overmatig gebruik van de SuC zo random lijkt: weten ze niet wie er waar en wanneer laadt?
 
je zou denken dat ze dit ergens kunnen uitlezen via de SuC. Of via de wifi verbinding. Worden we minder geregistreerd dan ik dacht in elk geval. Dit verklaart misschien waarom de selectie van de eigenaren die een brief mochten ontvangen over het overmatig gebruik van de SuC zo random lijkt: weten ze niet wie er waar en wanneer laadt?

En dan met zo'n hesje aan zoals bij een verkeerstelling.... en dan moet er ook nog een kleur worden ingegeven anders wordt de entry geweigerd in het systeem. Hebben ze aan Ernst een goede:wink:
 
Moers (D) is nu operationeel. Op 31-8 is de officiele opening maar er zijn al mensen die er geladen hebben. Hij staat nog niet op supercharge.info maar wel op de Tesla Supercharger-site:

Knipsel.JPG
 
Ben benieuwd of de SuC in Zwolle t deed vandaag? Voer vanochtend door t Johan Friso kanaal en zag dat de molens 2 en 4 in Warns stil stonden:eek:
View attachment 93146

Misschien zelfs express uitgezet. De spotprijs voor elektriciteit is deze middag erg naar beneden gegaan omdat het zoveel waaide in Denemarken en Engeland. In zulke gevallen wordt zelfs geld betaald aan operatoren die hun capaciteit uit zetten. En dat is natuurlijk een kolfje naar de hand van windmolens die zich heel eenvoudig uit de wind kunnen draaien, dit in tegenstelling tot pakweg een kolencentrale.
 
Volgens mij is een kolencentrale gewoon een stoommachine. Een variant op ons speelgoed van vroeger. :)
Moet een tijd opgestookt worden voordat er genoeg stoom/druk is en daarna weer afkoelen dus niet handig.
De nieuwste kolencentrales zijn veel beter te regelen dan de oude, pakweg tussen 25% en 100% vermogen. Natuurlijk nog niet zo gemakkelijk en snel als een windmolen...
 
Tsja.. maar kolen zijn momenteel zo goedkoop dat die de voorkeur hebben tov gas... ondanks de CO2 uitstoot..
op dat vlak zal vanuit milieu-oogpunt toch echt iets gedaan moeten worden denk ik. Als je het aan de vrije markt overlaat gaat dat niet veranderen.. ken niet precies de cijfers, maar ik hoor regelmatig dat de (indirecte) subsidie op vervuilende electriciteitsopwekkers gigantisch is.
Kent iemand daar een goede bron voor ?


Kolencentrales hebben bij deellast een heel laag rendement. Daarom worden kolencentrales vrijwel altijd als basisvermogen gebruikt. Met gas (STEG) centrales wordt dan pas echt geregeld.