Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Op het 'pinnetje' van de supercharger in de navigatie drukken. Dan komt infoschermpje naar boven met daarin het aantal beschikbare stalls

Het enige dat op het infoschermpje nog mist, is op welke lege stall dan het best kan worden aangesloten. Het systeem zou op basis van alle beschikbare data eenvoudig in staat moeten zijn om aan te geven waar het meeste vermogen te ontvangen is op dat moment. Voor de eenvoud eventueel een automatische pop-up op het scherm met een nummer van de stall zodra je komt aanrijden. Nu is het soms nog eerst proberen en daarna nog eens verplaatsen met de hoop op iets meer vermogen.
 
  • Like
Reactions: MaH
De vraag was: ‘op welke site, zoals in de auto’.
Ik nam aan dat hij om een website vroeg.
Die zijn er niet, maar er zijn enkele SeC waar je data kan zien van de drukste SuC op een scherm.

Ik bedoelde inderdaad een website, het zou handig zijn om bijvoorbeeld een week voor je vakantie eens te kijken hoe druk het is op de verschillende routes naar de alpen en zo de rustigste Suc route te nemen.
 
  • Like
Reactions: HWS
Supercharger in Santander is volgens supercharge.info al 255 dagen under construction. Weet iemand hier meer van?
giphy.gif
 
In Duitsland merkte ik gisteren dat sommige SuC geen pairs hebben. Waarschijnlijk omdat de SuC maar een aantal stalls heeft.

Daarnaast was op sommige SuC het laad vermogen maar 92kW ook al was er geen pair. Héél toevallig waren dit steeds de stalls met ook een CCS stekker. Even verplaatsen naar een 'oude' stall en boom lekker met 118+kW vol blazen.

Sommige SuCs hebben de stall pairs niet naast elkaar maar door elkaar. Het nut hiervan zag ik niet echt.
 
Supercharger in Santander is volgens supercharge.info al 255 dagen under construction. Weet iemand hier meer van?
Er is weer wat beweging, volgens de bouwvakkers ter plaatse zou de supercharger binnen enkele weken openen. Deze foto is van afgelopen dinsdag.

DD2625D2-3961-483E-9B4B-31929788D924.jpeg


Info van tesla club Spain. Ik ben er zelf afgelopen zaterdagnacht om 1 uur ‘s nachts langs gereden, maar ik voelde er weinig voor om te stoppen en zelf foto’s te nemen.
 
In Duitsland merkte ik gisteren dat sommige SuC geen pairs hebben. Waarschijnlijk omdat de SuC maar een aantal stalls heeft.

Daarnaast was op sommige SuC het laad vermogen maar 92kW ook al was er geen pair. Héél toevallig waren dit steeds de stalls met ook een CCS stekker. Even verplaatsen naar een 'oude' stall en boom lekker met 118+kW vol blazen.

Sommige SuCs hebben de stall pairs niet naast elkaar maar door elkaar. Het nut hiervan zag ik niet echt.
Ah, dan was ik toch niet gek. Drie weken geleden ook richting Oostenrijk. Bij twee SuC's waren alle stalls al omgebouwd naar CCS, bijvoorbeeld Geiselwind. Kom je aan met minder dan 10% krijg je maar ~90, zonder pair. Bij andere SuCs wel vol 115 met alleen de gewone stekker.
Op de terugweg had ik hier minder 'last' van, ook bij een dubbele uitgevoerde stekker. Zegt niet alles, maar goed. Ik vond het wel mooi om te zien dat er al zoveel waren omgebouwd.
 
Er is weer wat beweging, volgens de bouwvakkers ter plaatse zou de supercharger binnen enkele weken openen. Deze foto is van afgelopen dinsdag.

View attachment 380204

Info van tesla club Spain. Ik ben er zelf afgelopen zaterdagnacht om 1 uur ‘s nachts langs gereden, maar ik voelde er weinig voor om te stoppen en zelf foto’s te nemen.
Thanks!
Plannen voor Noord-Spanje worden aldus opgeborgen en ingeruild voor Slovenië en Kroatië