Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Warschau heeft ook 2 stalls, beide 120kW. Dat zijn dan ook gelijk de enige stalls in de hele stad van 3,8 miljoen mensen.
Ik zie het aantal EV’s -waarvan de meesten Tesla’s, rap oplopen in Polen. De laadinfrastructuur is de afgelopen drie jaar vrijwel hetzelfde gebleven op de mij bekende route. Tot nu toe heeft dit echter nog geen problemen opgeleverd, maar ik verwacht dat Tesla wel meer moet en gaat investeren hier. Vooralsnog zie ik echter geen plan voor een nieuwe, volwaardige SuC (lees: niet in onderste verdieping van parkeergarage) in Warschau. Bij Poznan zou wel een nieuwe SuC moeten komen zie ik. Wanneer is nog onbekend.
 
Hoe kan je trouwens zien of de stalls in een parkeergarage staan. In Berlijn werd ik ook een parkeergarage ingestuurd, maar als ik dit van tevoren had geweten had ik deze locatie wellicht liever gemeden.
Ik check altijd de app Supercharged! bij -voor mij- nieuwe SuC locaties. Schaarse informatie over Warschau echter.. Bij het adres staat wel ‘level -5’ dus dat verraadt in ieder geval de p-garage locatie.
 
Het is druk in heel Europa met terugkerend en vertrekkend verkeer, plus een GP in Belgie. Maar het kan ook een momentopname zijn. Met 5min wachttijd en V3 laders, zou ik gewoon aansluiten.

Wij gaan aankomende vrijdag en route: 4.00 proberen we weg te rijden in Hsum en het plan is om meteen door te trekken naar San Sebastiaan. Dan ligt Frankrijk achter ons op de zwarte zaterdag en hoeven we nog maar een paar uurtjes naar de Picos. Locaal kan en mag ik bij het huisje laden, dus dat is erg relaxed.

Weekje later gaan we door naar de westkust en gaan we gebruik maken van SUC Santiago de Compostella. Met 2 stalls de kleinste SUC van Tesla?
kleinste, zou zomaar kunnen..... vorig jaar geweest..... waren net op tijd.... na ons kwamen er nog 3 om te laden....
 
Het viel me tijdens de vakantie op dat veel Tesla rijders nog niet doorhebben dat er verschil in laadsnelheid zit tussen V2 en V3 stalls.
Ik heb vandaag bij Senlis uitgelegd hoe stall pairing werkt (eerste 4 palen bezet, de rest vrij 🙈) en net bij Orleans ging een M3 pair-en op een V2 terwijl V3’s vrij waren…. Dan heb je wel heel weinig haast. Toch maar geadviseerd te verplaatsen…..
Nu naar Poitiers-Sud op weg naar Donostia. De drukte valt tot op heden mee (50% bezetting, met name gele platen).
Tot zover mijn live verslag 😅😅
 
Zit een filmpje van Out of Spec Reviews te kijken over de supercharger in Kettleman, CA. Daar staan 40 laadplekken. Oh wacht, aan de andere kant van de weg zijn er nog eens 54! En oh wacht, 30 minuten noordelijker zit Harris Ranch, Coalinga met een site van 18 plekken en eentje die nu wordt uitgebreid naar 80 plekken. 😱😱😱

 
  • Like
Reactions: Michel_AH
Zit een filmpje van Out of Spec Reviews te kijken over de supercharger in Kettleman, CA. Daar staan 40 laadplekken. Oh wacht, aan de andere kant van de weg zijn er nog eens 54! En oh wacht, 30 minuten noordelijker zit Harris Ranch, Coalinga met een site van 18 plekken en eentje die nu wordt uitgebreid naar 80 plekken. 😱😱😱

Harris Ranch was ik een paar weken geleden, bizar hoeveel stalls daar bij elkaar staan. En zuidelijker heb je ook nog Tejon Ranch daar staan er ook 76 en dichtbij nog eens 24. Firebaugh in het noorden langs de i5 moeten er meer dan 100 worden dacht ik.
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk