Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Het scheelde niet veel:p

@S-19910 zie het verschil in km/hr tussen jouw foto en die ik gisteravond heb gepost. Bij staat ie op 512km/hr op 84kW, bij mij 387km/hr op 85kW. Ik vind het verschil van125km/hr best groot als je met nagenoeg dezelfde beschikbare laadcapaciteit staat te laden:confused:

Zijn twee verschillende metingen. De km/u is het gemiddelde over de hele laadsessie. De kW is de laadsnelheid op het moment.

Voorbeeld: Als je van 10% tot 45% laadt zie je aangekomen bij 45% een hoge km/u en op 45% nog ongeveer 90kW laadvermogen staan. Als je met 40% inplugt en je kijkt bij 45% zul je een lager km/u staan en een vergelijkbare kW.

Ontopic: het scheelt per SuC. :)
 
  • Like
Reactions: Faiz71
de meest relevante waarde is het actuele vermogen.
In de eerste foto - met het gejank over traag laden - wordt geladen met een vermogen 112kw, bij een Soc van 44%
Bij de tweede foto wordt geladen met een vermogen van 84kw, bij een Soc van 37% (121kw / 375kw=100%)

Bij de tweede foto kan je ook duidelijk zien dat het laden gestart was bij 18 kw (139 - 121); en dat het laden snel gestart was - gemiddelde van 514km/h na de eerste 121 kw.
84kw is pakweg 400km/u
FYI : laden was gestart @ 116kw.
 
de meest relevante waarde is het actuele vermogen.
In de eerste foto - met het gejank over traag laden - wordt geladen met een vermogen 112kw, bij een Soc van 44%
Bij de tweede foto wordt geladen met een vermogen van 84kw, bij een Soc van 37% (121kw / 375kw=100%)

Bij de tweede foto kan je ook duidelijk zien dat het laden gestart was bij 18 kw (139 - 121); en dat het laden snel gestart was - gemiddelde van 514km/h na de eerste 121 kw.
84kw is pakweg 400km/u
FYI : laden was gestart @ 116kw.
Dirk,
Je hebt een paar keer een 'm' ondersteboven geschreven.
 
IMG_0082.JPG
Madrid ...
 
@faiz Heb jij je auto met een referral gekocht? Normaliter heb je dan Free SuperCharging. In deze foto zie ik dat je dat niet hebt. Dit stond bij mij eerst verkeerd en heeft Tesla dit op mijn aanwijzen aangepast. Je kunt het ook in je "My Tesla" zien.
Bedankt voor je tip!
Ja, met referral. Ik vond het al vreemd dat er "paid Supercharge" in het scherm staat.
Net even gebeld en bevestigd dat het inderdaad gewoon kosteloos is. Schijnt een manuele handeling te zijn die vanuit de VS moet gebeuren om dat om te zetten.
 
Last edited by a moderator:
@faiz Heb jij je auto met een referral gekocht?..... Je kunt het ook in je "My Tesla" zien.

Ik heb de nieuwe MX ook met een referral gekocht en de volgende, wat verwarrende tekst, in My Tesla staan:
Screenshot_2017-10-02-19-06-56.png

Maffe tekst, mn eerste zin, als je net een nieuwe MX hebt afgeleverd gekregen..

Ook trouwens in de auto $ 0,- 'rekeningen' in het overzicht. Zal dus ook maar even gaan bellen.
 
Ik heb de nieuwe MX ook met een referral gekocht en de volgende, wat verwarrende tekst, in My Tesla staan:
View attachment 251297
Maffe tekst, mn eerste zin, als je net een nieuwe MX hebt afgeleverd gekregen..

Ook trouwens in de auto $ 0,- 'rekeningen' in het overzicht. Zal dus ook maar even gaan bellen.
Klopt, inderdaad een suffe tekst. Ik snap niet dat ze die $0 bij aflevering niet eventjes uit hebben kunnen zetten. Ze weten het VIN en of je die met een referral hebt gekocht. Koppel die data gewoon en je bent klaar. Nu krijgt de klantenservice belletje van mij en anderen waarom je iets anders ziet in je scherm in de wagen en een suffe tekst. De tekst inkorten tot "unlimited supercharging" was voldoende geweest ;)
 
Gisteren stond ik bij Geiselwind in Duitsland en zag daar naast de SuC een grote poster van E.ON dat ze daar een Ultra-lader gaan plaatsen: E.ON errichtet eine der ersten kommerziellen, ultraschnellen Ladestationen am Autohof Strohofer im bayerischen Geiselwind

Nog dit jaar moet er bij Geiselwind dan staan:

- SuperCharger
- E.ON 150kW CCS laders
- 3x16A aansluiting voor koeling vrachtwagens
- Waterstof tankstation

Sowieso zie je in Duitsland nu al véél 50kW CCS/CHAdeMO laders bij tankstelle langs de snelweg.

Niet helemaal SuperCharger, maar het is wel leuk om te zien die ontwikkeling.
 
Gisteren stond ik bij Geiselwind in Duitsland en zag daar naast de SuC een grote poster van E.ON dat ze daar een Ultra-lader gaan plaatsen: E.ON errichtet eine der ersten kommerziellen, ultraschnellen Ladestationen am Autohof Strohofer im bayerischen Geiselwind
Nog dit jaar moet er bij Geiselwind dan staan:
- SuperCharger
- E.ON 150kW CCS laders
- 3x16A aansluiting voor koeling vrachtwagens
- Waterstof tankstation
Sowieso zie je in Duitsland nu al véél 50kW CCS/CHAdeMO laders bij tankstelle langs de snelweg.
Niet helemaal SuperCharger, maar het is wel leuk om te zien die ontwikkeling.

Plaatjes van de nieuwe 150kW/350kW laders van ABB:
http://www.abb.com/cawp/seitp202/42D0CA91A48EC1D6C12581AE002A07C2.aspx
Zijn ze al besteld @rvdput ? ;)
 
@SofaSogo Zo te zien staat het bij jou al goed in "My Tesla" Ik had daar een melding staan met een tegoed van 400kWh. Helaas geen screenshot van gemaakt. Na een paar telefoontjes met Tesla is dit in orde gemaakt.

In My Tesla staat het goed maar in de auto krijg ik $ 0,- rekening te zien van SUC gebruik. Heb dus toch ook maar even gebeld. Kreeg net een email na dit gesprek dat "het binnen een aantal weken automatisch goed zou moeten komen". Toch weer een iets andere reactie dan jullie hebben gekregen.