Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Ik haal met 200.000km op de teller gewoon 118kW bij de start. Bij 40% zit ik nog op 80kW oid.

Volgens mij is het nooit sneller geweest. SuperChargen voelt alleen langzamer aan.


Nu iets anders: Duitsland

Daar komt al tijden niets meer bij. Zal dit toch te maken hebben met de CCS eis die de Duitsers stellen?
Vermoed dat Duitsland en Frankrijk nu wel redelijk goed gedekt zijn met SuC. De komende jaren zal denk ik de huidige locaties worden uitgebreid. My Guess !
 
Vermoed dat Duitsland en Frankrijk nu wel redelijk goed gedekt zijn met SuC. De komende jaren zal denk ik de huidige locaties worden uitgebreid. My Guess !
Ik zie toch wel een duidelijk verschil tussen Frankrijk en Duitsland t afgelopen jaar...

89563334-510C-49E0-9DEB-2A8AD9798F32.jpeg



28130D58-8492-4730-85A4-B43B1C90ABF4.jpeg
 
Wat Tesla aanbied aan zijn klanten in een gesloten, niet gesubsidieerde omgeving heeft de Duitse overheid zich niet te bemoeien lijkt mij.
Dat betwijfel ik. De Duitsers waren daar druk mee bezig. Het staat op een open terrein en daarom heeft de regering er wel wat over te zeggen.

Vermoed dat Duitsland en Frankrijk nu wel redelijk goed gedekt zijn met SuC. De komende jaren zal denk ik de huidige locaties worden uitgebreid. My Guess !
Er staan er nooit genoeg. Je zal altijd plekken tegen komen waar de dichtsbijzijnde SuC 100km is en dat is best ver als je op locatie niet kan laden.
 
Nu iets anders: Duitsland
Daar komt al tijden niets meer bij. Zal dit toch te maken hebben met de CCS eis die de Duitsers stellen?

Wat Tesla aanbied aan zijn klanten in een gesloten, niet gesubsidieerde omgeving heeft de Duitse overheid zich niet te bemoeien lijkt mij.

Naar mijn mening heeft de uitbouw van het SuC netwerk in Duitsland (en Spanje) alles te maken met de verplichting om CCS bij een laadstation aan te bieden.

Tesla heeft daarom het suc-netwerk in Duitsland opgezet voordat de wetgeving van kracht werd.

In Spanje was de wetgeving al van kracht; en Tesla heeft er lang voor geijverd een uitzondering te verkrijgen. Deze is uiteindelijk toegezegd voor een bepaalde tijd; en sindsdien is de uitbouw in Spanje bezig.


Allemaal mondelinge info; geen harde gegevens.
 
  • Informative
Reactions: Noelis
dordrecht, volle bak met 1 wachtende....

Time To Completion Charging Rate Energy Added Power Voltage Amperage

1 Hour 40 Minutes - 7:17 PM 177 KPH5.04 kWh35 kW347 V100.9 A

erg erg erg traag allemaal....

uw buurman zal lage SoC gehad hebben; en/of jij een koude batterij.


Maar ik geloof dat Tesla het concept van de SuC's aan het wijzigen is - nu is er één supercharger voor 2 stalls.
Dat wordt veranderd naar één centrale DC-bus waarom alle gelijkrichters geschakeld zijn; en alle stalls gekoppeld zijn. Dit zal in elk geval de eerste mogelijkheid voortaan uitsluiten.

Grote voordeel is dat men voor grote SuC's (en de SuC's worden steeds groter) minder gelijkrichters moet voorzien.

@Hans Noordsij heeft het daar ook al eerder over gehad.
 
  • Informative
Reactions: grommelsch
In Spanje was de wetgeving al van kracht; en Tesla heeft er lang voor geijverd een uitzondering te verkrijgen. Deze is uiteindelijk toegezegd voor een bepaalde tijd; en sindsdien is de uitbouw in Spanje bezig.


Allemaal mondelinge info; geen harde gegevens.

Voor de liefhebbers, hierbij de "harde gegevens" in de vorm van een link naar de officiële publicatie in het Spaanse Staatsblad: BOE.es - Documento BOE-A-2015-12238. Met dit besluit heeft Tesla een tijdelijke uitzondering verkregen om in Spanje géén CCS aansluitingen te bouwen bij superchargers.

De uitzonderingsbepaling loopt overigens morgen (18 november 2017) af. Ik neem aan dat aanvragen van voor die tijd nog onder de uitzonderingsbepaling vallen.