Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Net even met de klantenservice gebeld over de idee fees, waar ik overigens wel voorstander van ben, mits er een marge van 5 minuten wordt aangehouden. Stel je voor dat je bij een Van der Valk net je appelmoes met kers naar binnen aan het schuiven bent, en de SuC begint meteen de idee fee in rekening te brengen, dan moet je een snelle sprinter zijn.
Als je nog de appelmoes met kers nog naar binnen moet schuiven, maak ik me meer zorgen om je. Die serveren ze al jaren niet meer...:)
 
  • Funny
Reactions: HWS
@Billy dat het (bij de meeste VdV’s) niet op de kaart staat betekent niet dat ze het niet meer serveren ;)
Gewoon om vragen. :) (het standaard bijgerecht kwam 9 van de 10 keer onaangetast terug. Beetje zonde van het geld, dus nu alleen op verzoek)
 
Idle fee is niet alleen tot 100% vol, maar tot de charge limit die je hebt ingesteld. Dus ook als je het charge limit streepje op 80% hebt staan ;)
Als Tesla het systeem zou hanteren wat je ook bij betaald parkeren zou hebben, tot 5 minuten na de verstreken parkeertijd geen bekeuring, dan zou dat al wat schelen. Nu is het nog onduidelijk welke tijd marge ze hanteren.

En zo rekken we de regeltjes steeds verder op naar ons persoonlijk belang van het moment. Ik vraag mij af of je net zo tolerant bent als je binnenkort in de rij staat en wilt laden, niet omdat het gratis is maar omdat je naar een echt belangrijke afspraak moet en iedereen er steeds vijf minuutjes aan plakt.

Een laadplek is een laadplek, bij voldoende lading voertuig verwijderen. <period>
 
Voor diegene die het linkje van @robertvg niet aanklikte:

Quote tesla website: "De Tesla app stelt eigenaren in staat hun auto op afstand te monitoren, zij ontvangen een signaal als de auto bijna vol geladen is en nogmaals als deze volledig vol is. Voor elke bijkomende minuut dat de auto verbonden blijft aan de Supercharger, zal een ‘idle fee’ van 35 eurocent worden berekend. Als de auto binnen 5 minuten wordt verplaatst, dan wordt de fee ongedaan gemaakt. Let wel, deze maatregel is bedoeld om een goede klantervaring te kunnen bieden, we hopen hier nooit geld aan te verdienen."
 
En zo rekken we de regeltjes steeds verder op naar ons persoonlijk belang van het moment. Ik vraag mij af of je net zo tolerant bent als je binnenkort in de rij staat en wilt laden, niet omdat het gratis is maar omdat je naar een echt belangrijke afspraak moet en iedereen er steeds vijf minuutjes aan plakt.

Een laadplek is een laadplek, bij voldoende lading voertuig verwijderen. <period>
100 % akkord :rolleyes:
 
@Billy dat het (bij de meeste VdV’s) niet op de kaart staat betekent niet dat ze het niet meer serveren ;)
Gewoon om vragen. :) (het standaard bijgerecht kwam 9 van de 10 keer onaangetast terug. Beetje zonde van het geld, dus nu alleen op verzoek)
Laatste keer dat ik er was en toevallig gasten aan een nabij gelegen tafel er om hoorde vragen, kregen ze als reactie dat ze het niet hadden. De mensen konden als ze het wensten, appelcompote met een aardbei krijgen..:)
Er is ondertussen het nodige veranderd bij VdV. Wanneer ben je er voor het laatst (binnen) geweest?
 
Last edited:
Over een paar jaar lachen we hier om.
Dan is elke lantaarnpaal een SuperCharger.

These London Streetlamps Can Charge Electric Cars Now

leuk, om het de eenhedenpolitie wat moeilijker te maken : 7kJ/s
Now, that's a connected car! Enabled by ubitricity technology, ubiquitous electricity download for residents charging on-street over night with 7kJ/s downstream from a London streetlight in Chelsea

dat is dus 7KW - toch nog een eindje van een Suc (maar best oke)
 
  • Love
  • Like
Reactions: FVO and CO2CLEAN
084B9BC1-64C2-4656-A8BA-2B95ECD63AAB.png
Sta nu weer even bij de SuC in Amsterdam Z-O. En het klopt wat ze zeggen als het rustig is, gaat retesnel! :)
Was een tijd geleden dat ik >500km/u op m’n display zag :)