Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Top. Vaak als ik mensen hoor over de appelmoes met kers, zijn ze er vaak al 20 jaar niet meer geweest. Er is ondertussen wel wat veranderd.

Dat maakt het logo van de mini market bij Van der Valk Eindhoven wat duidelijker :)

azWTfOK.jpg
 
  • Like
Reactions: Faiz71
We zijn druk bezig met de voorbereiding van de bouw van een nieuw ontworpen modulair station inclusief 150+ kW laders. Meer kan ik er voorlopig nog niet over zeggen... :)

Als ik het goed begrijp is 22 kW (3x 32A) het maximum dat een Tesla S Original (2013) met duoladers aan kan. Dat zal nooit sneller worden.
Wat is het maximum dat zo'n 2013 Tesla aan kan met DC? Nu dacht ik 50 kW bij FastNed met CHAdeMO-adapter en 125 kW bij Supercharger via type 2. Kortom, waar kunnen Tesla 2013 rijders maximaal op hopen/rekenen voor de toekomst?
 
Blijkbaar een andere tak van de familie. Was laatst bij de nieuwe VdV in Enschede. Daar hebben ze een mooie wellness met zwembad en fitness op de bovenste verdieping. Zit dan nog veel verschil tussen de verschillende lokaties.

oude en nieuwe panden.. krijg vaak het idee dat het in de familie zit om een investering in een lokatie over een wel heel lange periode terug te willen verdienen...
 
Ik begin een beetje door te krijgen wat de fee-policy van Tesla is.. Vind dat wel slim zo .. ook al gaat het om paar euro, blijft raar gevoel om te betalen voor iets waarbij je niemand in de weg zit.
Was zaterdag erg vroeg en erg alleen in Urmond... tijdens laden liggen bijslapen en werd pas wakker 18 min nadat de auto klaar was op 90%SoC. Kreeg op m'n iPhone alleen de bekende melding "bijna klaar".. Niets gezien qua kosten voor bezet houden, ook niet in MyTelsa. Gisteravond in drukke drukke A'dam kreeg ik deze melding.
IMG_7931.jpg
 
Ik hoorde van de week van de “Tesla Genius” dat de geldteller pas begint te lopen vanaf 40 minuten. (Ik stond ook te laden en ze was bezig om uit te zoeken wanneer het defect wordt verholpen, dat uitzoeken nam nogal wat tijd in beslag. Ik kreeg op 10% voor de laadmax de idle fee vooraankondiging, dus meteen maar even gevraagd hoe het zat)
 
Ik begin een beetje door te krijgen wat de fee-policy van Tesla is.. Vind dat wel slim zo .. ook al gaat het om paar euro, blijft raar gevoel om te betalen voor iets waarbij je niemand in de weg zit.
Was zaterdag erg vroeg en erg alleen in Urmond... tijdens laden liggen bijslapen en werd pas wakker 18 min nadat de auto klaar was op 90%SoC. Kreeg op m'n iPhone alleen de bekende melding "bijna klaar".. Niets gezien qua kosten voor bezet houden, ook niet in MyTelsa. Gisteravond in drukke drukke A'dam kreeg ik deze melding.
View attachment 259065
Perfect zo!
 
Bezig aan het laden in Verviers. Startte met 118kW prima dus. Maar vanaf 40%zakte het vermogen naar 78kW en bij 50% had ik nog maar 65kW.
Vind dit toch wel erg snel zakken.
Zijn er nog classicrijders met dergelijke cijfers?
 
Bezig aan het laden in Verviers. Startte met 118kW prima dus. Maar vanaf 40%zakte het vermogen naar 78kW en bij 50% had ik nog maar 65kW.
Vind dit toch wel erg snel zakken.
Zijn er nog classicrijders met dergelijke cijfers?
Yep. Toch alvast ééntje.;)

Is standaard bij mij.
Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat dit sneller terugloopt dan vroeger.
Maar uiteindelijk maakt het mi. niet zoveel uit aan het einde van de rit.
 
  • Informative
Reactions: FVO
Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat dit sneller terugloopt dan vroeger.
Maar uiteindelijk maakt het mi. niet zoveel uit aan het einde van de rit.
Ben er toch niet zo tevreden over.
Denk niet dat ik overmatig veel SuC-gebruik.

En slechts (toch als je voor de 1.000.000km wil gaan) na 102.000km al een vermindering van de SuC-snelheid. :mad:

Not cool!
 
Ben er toch niet zo tevreden over.
Denk niet dat ik overmatig veel SuC-gebruik.

En slechts (toch als je voor de 1.000.000km wil gaan) na 102.000km al een vermindering van de SuC-snelheid. :mad:

Not cool!

je zou eventueel eens kunnen vergelijken met die oude (85kWh) grafiek van Merijn ( Tesla | Supercharger ) en zien of je effectief trager laadt dan vroeger
 
  • Informative
Reactions: FVO
En slechts (toch als je voor de 1.000.000km wil gaan) na 102.000km al een vermindering van de SuC-snelheid. :mad:
Starten met 118kW. Daar kan ik alleen maar van dromen.
Ik krijg maar max 93kW vanaf het begin (16maand oud, 55000km.). Vermogen blijft wel constant tot iets over de 50% en begint dan te dalen. In totaal dus weinig impact, ware het niet dat ik meestal maar 20 minuten laad.
Totale range is ook al maar 93,4% van nieuwe range meer. Morgen afspraak voor iets anders, ik vraag eens om daar ook eens naar te kijken. Benieuwd naar standpunt.
grafiek van Merijn ( Tesla | Supercharger )
Toont na 20 minuten maar 85kW meer, dan zit ik nog op 93kW. Eigenlijk haal ik op 20 minuten ook 200km, Nominaal vermogen heeft dus inderdaad niet zo'n grote impact. Heb wel de upgrade van de interne lader (1,5x). Zou dit impact hebben? Neen toch.
 
Starten met 118kW. Daar kan ik alleen maar van dromen.
Ik krijg maar max 93kW vanaf het begin (16maand oud, 55000km.). Vermogen blijft wel constant tot iets over de 50% en begint dan te dalen. In totaal dus weinig impact, ware het niet dat ik meestal maar 20 minuten laad.
Totale range is ook al maar 93,4% van nieuwe range meer. Morgen afspraak voor iets anders, ik vraag eens om daar ook eens naar te kijken. Benieuwd naar standpunt.

Toont na 20 minuten maar 85kW meer, dan zit ik nog op 93kW. Eigenlijk haal ik op 20 minuten ook 200km, Nominaal vermogen heeft dus inderdaad niet zo'n grote impact. Heb wel de upgrade van de interne lader (1,5x). Zou dit impact hebben? Neen toch.
Was ook wel mij all-time maximum denk ik.
 
Toont na 20 minuten maar 85kW meer, dan zit ik nog op 93kW. Eigenlijk haal ik op 20 minuten ook 200km, Nominaal vermogen heeft dus inderdaad niet zo'n grote impact. Heb wel de upgrade van de interne lader (1,5x). Zou dit impact hebben? Neen toch.

De grafiek van Merijn is gemaakt voor de classic 85kwh batterij.
Nieuwere batterijen kunnen idd. met hoger vermogen blijven laden bij hogere soc.

En idd: de ACladers staan hier volledig los van. (Is trouwens 22kw bij Merijn dacht ik)
 
Ik haal met 200.000km op de teller gewoon 118kW bij de start. Bij 40% zit ik nog op 80kW oid.

Volgens mij is het nooit sneller geweest. SuperChargen voelt alleen langzamer aan.


Nu iets anders: Duitsland

Daar komt al tijden niets meer bij. Zal dit toch te maken hebben met de CCS eis die de Duitsers stellen?
 
Ik haal met 200.000km op de teller gewoon 118kW bij de start. Bij 40% zit ik nog op 80kW oid.

Volgens mij is het nooit sneller geweest. SuperChargen voelt alleen langzamer aan.


Nu iets anders: Duitsland

Daar komt al tijden niets meer bij. Zal dit toch te maken hebben met de CCS eis die de Duitsers stellen?

Wat Tesla aanbied aan zijn klanten in een gesloten, niet gesubsidieerde omgeving heeft de Duitse overheid zich niet te bemoeien lijkt mij.
 
  • Like
Reactions: FVO