Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla's Premium Connectivity wordt subscription based

This site may earn commission on affiliate links.
Bmw: tegenwoordig wel :)

Niet alles hoeft benoemd te zijn bij de aankoop. Maar als hij het bij levering kan en de handleiding het bevestigd, mag je aannemen dat het zo hoort.
Ook als de leverancier een half jaar voor levering al uitvoerig aankondigt dat je een jaar gratis een service krijgt, en dan jaarlijks moet betalen?

Nou, probeer maar te procederen.
 
Via archive.org kan je iig zien dat voor de Model 3 "vanaf begin" het erbij heeft gestaan (iig vanaf maart 2019, en ik kan me herinneren dat ik in december 2018 dat gewoon al wist bij bestellen), zie
Configureer uw Model 3 | Tesla :

  • Premium connectiviteit (1 jaar):
    • Satellietkaarten met live verkeersweergave
    • Streaming media in de auto
    • Draadloze updates via wifi en mobiel netwerk

Stond begin 2019 dus gewoon aangegeven bij de Model 3. Voor de S en X zie je vooral veel blog posts van juni 2018 Dat het per 1 juli maar 1 jaar gratis is: Betalen voor connectiviteit (4G) bij Tesla na 1 juli 2018 - Leaseblog.nl
 
Kun je niet in de Tesla app een menu item UPGRADES zien dan? In dat item kun je zien welke opties voor jouw auto geschikt zijn en extra aan kunt schaffen en ook wat reeds aangeschaft is. Of dat ook zo zal zijn voor de premium connectivity weet ik nu nog niet (M3 is van November 2019 dus heb nog even) er staat lig nu nog niets in die sectie voor mij.
Ik heb geen optie upgrades in de Tesla app?
 
Toen ik vorige jaar bestelde werd online nog vermeld:
Long Range & Performance, Premium interieur bestaat uit:

  • 12-voudig elektrisch verstelbare en verwarmde voorstoelen en achterstoelen.
  • Premium audiosysteem – 14 luidsprekers, 1 subwoofer, 2 versterkers, en Immersive Sound
  • Satellietkaarten met live verkeersweergave en navigatie
  • Streaming muziek en media via internet in de auto
  • Internetbrowser
  • Locatiebewuste automatische garagedeuropener
  • LED-mistlampen
  • Middenconsole met opbergruimte, 4 USB-aansluitingen en dockingstations voor 2 smartphones
Vandaar dat ik durf te zeggen dat ze nu een geleverde functie betaald maken. En dat hebben we niet afgesproken. In de voorwaarden staat ook niet dat ze dat recht hebben.
Die garagedeuropener is er ook nooit van gekomen. Tesla neemt het niet zo nauw met de juridische kant.
 
Toen ik vorige jaar bestelde werd online nog vermeld:
Long Range & Performance, Premium interieur bestaat uit:

  • 12-voudig elektrisch verstelbare en verwarmde voorstoelen en achterstoelen.
  • Premium audiosysteem – 14 luidsprekers, 1 subwoofer, 2 versterkers, en Immersive Sound
  • Satellietkaarten met live verkeersweergave en navigatie
  • Streaming muziek en media via internet in de auto
  • Internetbrowser
  • Locatiebewuste automatische garagedeuropener
  • LED-mistlampen
  • Middenconsole met opbergruimte, 4 USB-aansluitingen en dockingstations voor 2 smartphones
Vandaar dat ik durf te zeggen dat ze nu een geleverde functie betaald maken. En dat hebben we niet afgesproken. In de voorwaarden staat ook niet dat ze dat recht hebben.
Die garagedeuropener is er ook nooit van gekomen. Tesla neemt het niet zo nauw met de juridische kant.
Ik moet dit toch tegenspreken. Mijn auto werd geleverd rond 22 juni 2019 en toen wist ik wel degelijk dat de Premium Connectiviteit slecht inbegrepen was voor 1 jaar. Tevens was op het ogenblik van bestellen (rond 20mei2019 als ik mij niet vergis) Homelink nog inbegrepen, maar op het ogenblik van leveren niet meer. In mijn auto zat dus geen Homelink-module maar na navraag werd deze keurig later geinstalleerd voor mij.
 
Ik heb geen optie upgrades in de Tesla app?

is ook in de auto zichtbaar. een van de laatste opties("Software") in het menu.
IMG_1184.jpeg
 
Ik dénk dat ik al weet waar het vandaan komt met mijn S100D. Toen ik bestelde in April 2018 heb ik een nieuwe S besteld. Alles getekend, alles rond en toen was het wachten. Levering zou ergens in de zomer van 2018 toen zijn. Augustus/September.

Toen kreeg ik ná 1 Juli een telefoontje van Tesla dat ze mij ook veel sneller van een auto konden voorzien (en wat korting) als ik een voorraad auto nam die al op de boot stond naar Nederland. Dat heb ik toen maar gedaan.

Dat laatste was dus na 01-07-2018, hoewel mijn originele order van vóór 30-06-2018 was.

Waarschijnlijk zien ze mijn bestelling nu als van na 01-07-2018 en daardoor vind Tesla dat ik moet betalen. Al mijn papieren die in getekend heb zijn echter van voor die tijd. Dus ik heb al een vriendelijke Service verzoek aangemaakt hier naar te kijken. De uitdaging is bij Tesla vooral om iemand te pakken te krijgen.
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
In je Tesla account
In de app kwam het menu item beschikbaar niet als een app update dus ik denk dat Tesla dat gepushed heeft naar gebruikers. De app heeft twee tabjes 'geschikt' en 'aangeschaft' maar sinds kort is de optie die ik kon aanschaffen (performance boost) verdwenen uit de tab geschikt. Onder aangeschaft staan wel de opties die zijn toegevoegd. Zelfde voor het Tesla account via de browser daar is de optie upgrade in het shop deel van de site nu ook verdwenen. Ga er vanuit dat dit is omdat ik nu even niets meer kan aanschaffen