Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla's Premium Connectivity wordt subscription based

This site may earn commission on affiliate links.
Wat een gedoe.....
Je koopt een auto van ongeveer €50-70K
Is ongelooflijk veel goedkoper in gebruik, onderhoud dan welke vergelijkbare ICE dan ook.
Je krijgt de meest fantastische updates (ik ben bijv van 100 KW laden naar 170 KW laden gegaan) een aanvullingen rond de auto zoals een steeds sneller en uitgebreider laadnetwerk voor niets!

En dan zeiken en dreigen met juridische stappen over een kostenpost van € 120 per jaar.

Holland op zijn smalst.
Mijn situatie is iets anders.

Je koopt een auto van 180k, een paar maanden later wordt die met ruim 50k:eek: in prijs verlaagd en nu willen ze dat ik een abonnement afneem van €10/mnd:confused:.
 
Je koopt een auto van 180k, een paar maanden later wordt die met ruim 50k:eek: in prijs verlaagd en nu willen ze dat ik een abonnement afneem van €10/mnd:confused:.

Ja, de performance waren f***** maar hier soort gelijk. Auto van 131.000 en dan een paar maanden later 30k goedkoper is.

Dan ook nog de EAP/FSD grap dat FSD nooit goedkoper zou worden maar vervolgens EAP+FSD in FSDv2 stoppen en de prijs daar ook sterk van reduceren.

Nu dit met Premium Connectivity.....

Ik heb m'n portie Tesla irritatie weer gehad en had de eerdere zaken redelijk achter me gelaten maar dit soort onzin helpt niet.

Zeggen dat is Hollands, het gaat om de combinatie van andere streken die Tesla uitvoert en het verbloemen. Waarom staat dit niet op de factuur net als alle andere opties of in m'n voorwaarden? Dat is tenslotte waar ik akkoord mee ben gegaan.
 
Ja, de performance waren f***** maar hier soort gelijk. Auto van 131.000 en dan een paar maanden later 30k goedkoper is.

Dan ook nog de EAP/FSD grap dat FSD nooit goedkoper zou worden maar vervolgens EAP+FSD in FSDv2 stoppen en de prijs daar ook sterk van reduceren.

Nu dit met Premium Connectivity.....

Ik heb m'n portie Tesla irritatie weer gehad en had de eerdere zaken redelijk achter me gelaten maar dit soort onzin helpt niet.

Zeggen dat is Hollands, het gaat om de combinatie van andere streken die Tesla uitvoert en het verbloemen. Waarom staat dit niet op de factuur net als alle andere opties of in m'n voorwaarden? Dat is tenslotte waar ik akkoord mee ben gegaan.
Als het goed is heb je een aankoopbevestiging en een factuur. De rest staat in je account.
Staat het bij opties in de app? Zo niet dan kun je het dus ook niet aanschaffen en heb je het gewoon.
 
Mijn situatie is iets anders.

Je koopt een auto van 180k, een paar maanden later wordt die met ruim 50k:eek: in prijs verlaagd en nu willen ze dat ik een abonnement afneem van €10/mnd:confused:.
Waar heb ik dit ook al weer eerder gehoord? Oh ja, dit was ook onze situatie....

Waarom rakel je dit weer op? Ik heb nog zo mijn best gedaan om de dag te vergeten waarop onze twee Tesla’s - een X performance en een X 100d - van de morgen op de avond samen ruim € 80k minder waard werden....
 
Alle Tesla's die zijn besteld op of vóór 30 juni 2018 houden kosteloos toegang tot de bestaande functies van Premium Connectivity gedurende de levensduur van de auto. .
!

Laat ik mijn S100D - van toen nog 120K - nu net op 29 juni 2018 besteld hebben... poef... kom ik even goed weg hier!

Schermafbeelding 2020-04-20 om 21.03.28.png
 
  • Funny
Reactions: SpeedyEddy and watt
Als het goed is heb je een aankoopbevestiging en een factuur. De rest staat in je account.
Staat het bij opties in de app? Zo niet dan kun je het dus ook niet aanschaffen en heb je het gewoon.

Ik heb even gezocht. Ik had namelijk een "voorraad" model, feitelijk een auto die al onderweg was op de boot. Deze moest dus gekocht worden via het SEC en kon ik niet via de website aankopen en heb m'n koopovereenkomst in m'n mail. Hierin staat niets vermeld over premium connectivity of iets en evenmin staat dit op m'n facturen.

Ik deelde al eerder dat nu sinds kort in m'n auto en op de website staat dat Premium connectivity gaat vervallen terwijl dit zeker weten dat eerst niet in m'n account of in de auto stond.
 
Ik heb even gezocht. Ik had namelijk een "voorraad" model, feitelijk een auto die al onderweg was op de boot. Deze moest dus gekocht worden via het SEC en kon ik niet via de website aankopen en heb m'n koopovereenkomst in m'n mail. Hierin staat niets vermeld over premium connectivity of iets en evenmin staat dit op m'n facturen.

Ik deelde al eerder dat nu sinds kort in m'n auto en op de website staat dat Premium connectivity gaat vervallen terwijl dit zeker weten dat eerst niet in m'n account of in de auto stond.
Misschien wordt het toch tijd voor een mooie brief naar Tesla. Dat heb ik eerder met succes gedaan nadat elke andere vorm van communicatie niets opleverde.
Weet iemand of Tesla zich ergens anders op kan beroepen dan de overeenkomst een factuur?
 

Ik begrijp dat hier twee discussies door elkaar lopen. Maar mijn situatie is dat ik in April 2018 heb besteld en in het artikel staat ook:

For vehicles ordered after July 1st, Tesla will start offering two different packages: ‘Premium Connectivity package’ and ‘Standard Connectivity package.’

Nu moet ik ineens gaan betalen. Dat klopt niet. Ik wacht het voor nu nog even af, want hopelijk corrigeert Tesla zijn eigen fout.
 

Dat het voor jou bekend was en dat het ergens op een website staat wil niet zeggen dat het naar mij gecommuniceerd is. Ik heb dat laten ook meegekregen maar omdat in mijn auto dit nooit eerder heeft gestaan ben ik er vanuit gegaan dat het net als het superchargen gratis zou zijn voor mij als eerste bezitter.
 
Ik hoop voor jullie dat Tesla tegemoet gaat komen.

Aangezien ik vorig jaar april mijn model 3 heb gekregen verwacht ik dat de premium connectivity binnenkort verloopt.
Wat alleen vervelend is, is dat het een lease auto is en ik de info over de auto en de opties die ik erbij kan nemen niet zichtbaar zijn.
Ben benieuwd hoe ik dit dan geregeld kan krijgen? Ben best bereid om 10 euries per maand te betalen als ik daarmee niet mijn schamele data abonnement er doorheen jaag.
 
  • Like
Reactions: LaurensH
Dat het voor jou bekend was en dat het ergens op een website staat wil niet zeggen dat het naar mij gecommuniceerd is. Ik heb dat laten ook meegekregen maar omdat in mijn auto dit nooit eerder heeft gestaan ben ik er vanuit gegaan dat het net als het superchargen gratis zou zijn voor mij als eerste bezitter.

Is altijd gecommuniceerd geweest op de website.

En de auto werkt ook zonder, dus als je echt valt over een tientje...
 
Ik hoop voor jullie dat Tesla tegemoet gaat komen.

Aangezien ik vorig jaar april mijn model 3 heb gekregen verwacht ik dat de premium connectivity binnenkort verloopt.
Wat alleen vervelend is, is dat het een lease auto is en ik de info over de auto en de opties die ik erbij kan nemen niet zichtbaar zijn.
Ben benieuwd hoe ik dit dan geregeld kan krijgen? Ben best bereid om 10 euries per maand te betalen als ik daarmee niet mijn schamele data abonnement er doorheen jaag.
Kun je niet in de Tesla app een menu item UPGRADES zien dan? In dat item kun je zien welke opties voor jouw auto geschikt zijn en extra aan kunt schaffen en ook wat reeds aangeschaft is. Of dat ook zo zal zijn voor de premium connectivity weet ik nu nog niet (M3 is van November 2019 dus heb nog even) er staat lig nu nog niets in die sectie voor mij.
 
Kun je niet in de Tesla app een menu item UPGRADES zien dan? In dat item kun je zien welke opties voor jouw auto geschikt zijn en extra aan kunt schaffen en ook wat reeds aangeschaft is. Of dat ook zo zal zijn voor de premium connectivity weet ik nu nog niet (M3 is van November 2019 dus heb nog even) er staat lig nu nog niets in die sectie voor mij.
Ik val ook onder de lease. Ik heb een maand lang 2 opties (FSD en die performance boost) kunnen zien in die tab. Maar nu zijn ze weer weg. Ik heb hem in maart vorig jaar gekregen, maar (nog) geen bericht van Tesla dat ik moet gaan betalen.