Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla's Premium Connectivity wordt subscription based

This site may earn commission on affiliate links.
Premium connectivity gebruik je voor heel wat meer zaken.
Stembediening, Navigatie, Remote control, Voorverwarmen/koelen, Laadstatus controleren e.d. Zonder connectie moet je plaats straat en huisnummer van je bestemming invoeren. Je verliest dan serieus veel functies.
Naar mijn idee verlies je niet de stembediening, navigatie, remote control, voorverwarmen, laadstatus etc. dit lijkt mij een onderdeel van de standaard connectiviteit.
Op de site staat wat er onder de premium connectiviteit valt:
Connectiviteit
 
Naar mijn idee verlies je niet de stembediening, navigatie, remote control, voorverwarmen, laadstatus etc. dit lijkt mij een onderdeel van de standaard connectiviteit.
Op de site staat wat er onder de premium connectiviteit valt:
Connectiviteit
Navigatie kan offline gewoon functioneren. Alleen Google navigatie zou dus kunnen ontbreken. Ik kan uit dit lijstje van Tesla niet direct vaststellen wat er dus bunnen premium en standaard valt.
 
Navigatie kan offline gewoon functioneren. Alleen Google navigatie zou dus kunnen ontbreken. Ik kan uit dit lijstje van Tesla niet direct vaststellen wat er dus bunnen premium en standaard valt.

In de FAQ staat het duidelijk bij de vragen die ik eerder al heb gequote. Satelliet weergave en de lijntjes van verkeer (kleuren) mis je. De rest navigeren op basis van verkeersinfo blijft gewoon werken. De vraag of de zaken bij hotspot gebruik terug komen is wat vaag, maar die kans is aanwezig.
 
  • Like
Reactions: Dan84
Ik vind het bedrag niet zo’n probleem. Maar elke maand..weer iets dat in de boekhouding moet. Waarom geen optie om het, voor één jaar, of nog beter voor 5 jaar af te kopen.
Heel erg eens. Word gek van al die kleine factuurtjes. Net weer de BTW aangifte gedaan van Q1 met twee reizen naar Frankrijk (toen kon dat nog :() al die aparte facturen per laadsessie.
Allemaal mailen met verzoek om maandfactuur voor laden en jaarfactuur voor connectivity?
 
  • Like
Reactions: HWS and JanG007
Heel erg eens. Word gek van al die kleine factuurtjes. Net weer de BTW aangifte gedaan van Q1 met twee reizen naar Frankrijk (toen kon dat nog :() al die aparte facturen per laadsessie.
Allemaal mailen met verzoek om maandfactuur voor laden en jaarfactuur voor connectivity?
Inderdaad wordt daar ook gek van, ze zouden minstens een jaarfactuur moeten kunnen aanbieden, desnoods met vooruitbetaling. Al iemand ervaring met zo'n factuur, staat deze wel degelijk op firmanaam met vermelding van het btwnummer?
 
Navigatie kan offline gewoon functioneren. Alleen Google navigatie zou dus kunnen ontbreken. Ik kan uit dit lijstje van Tesla niet direct vaststellen wat er dus bunnen premium en standaard valt.
Vorig jaar hadden velen van ons alleen standaard connectiviteit (in elk geval de SR+), later, ik dacht begin dit jaar, heeft Tesla tijdelijk de premium connectiviteit als proef geactiveerd. De verschillen komen overeen met de tabel van Tesla. Dus eigenlijk mis je alleen de dingen waar geen vinkje bij staat, de rest blijft beschikbaar onder de standaard connectiviteit.
 
  • Informative
Reactions: Larss
Het is nu niet alsof je het abonnement van je mobieltje ook om de 5 jaar afrekent.

Over de prijs kan je nog discussiëren, maar je kan niet ontkennen dat ook Tesla - voor zolang ze geen werkende Starlink hebben en ditto antenne op het dak - een vaste kost heeft aan al die sim kaartjes in elke Tesla.

Je kan natuurlijk opperen dat €1200 bovenop de totaalprijs van je auto nu ook weer de bank niet breekt, maar tegelijk kopen massa's autojourno's met geslepen messen te klagen dat er nog altijd geen €35000 Model 3 is... Ergens moet je snijden, de concurrentie doet het ook en tegelijk hoor je mensen in een FSD-draadje opperen dat 6K wel veel is maar €100 per maand voor FSD heel wat behappelijker is.
 
Hopla, de almaar uitbreidende lijst van classic forever goodies:

- open dak
- frunk ruimte
- CC zonder interventie
- CC hendel zit op de juiste plaats en is normaal te bedienen ipv dat halve stokje op de nieuwlichters
- levenslang gratis superchargen(alhoewel beperkt in snelheid tegenwoordig)
- fatsoenlijke achteruitrijverlichting
- non-existing center console
- bevestigingspunten voor een dakdrager
- levenslang premium connectivity subscription
 
Hopla, de almaar uitbreidende lijst van classic forever goodies:

- open dak
- frunk ruimte
- CC zonder interventie
- CC hendel zit op de juiste plaats en is normaal te bedienen ipv dat halve stokje op de nieuwlichters
- levenslang gratis superchargen(alhoewel beperkt in snelheid tegenwoordig)
- fatsoenlijke achteruitrijverlichting
- non-existing center console
- bevestigingspunten voor een dakdrager
- levenslang premium connectivity subscription
LOL :D
 
Hopla, de almaar uitbreidende lijst van classic forever goodies:

- open dak
- frunk ruimte
- CC zonder interventie
- CC hendel zit op de juiste plaats en is normaal te bedienen ipv dat halve stokje op de nieuwlichters
- levenslang gratis superchargen(alhoewel beperkt in snelheid tegenwoordig)
- fatsoenlijke achteruitrijverlichting
- non-existing center console
- bevestigingspunten voor een dakdrager
- levenslang premium connectivity subscription

Doe mij de nieuwe maar.

Toch wel weer flink verder dan een MS Classic.
 
Het is toch niet helemaal okee vind ik. Net heb ik opgezocht hoe het pakket eruitzag zoals ik het eind 2018 heb besteld, en begin 2019 geleverd kreeg. Daarin stond inderdaad destijds al dat PC voor een jaar inbegrepen was. Maar er staan ook twee items op die lijst die nu opeens niet meer op de website staan en onder PC vallen: satellietkaarten met live verkeersweergave. Spotify en Netflix zijn voor mij niet zo vreselijk belangrijk, maar die satellietweergave met live verkeersinformatie wel. Bovendien maakte dit deel uit van wat ik gekocht heb, en dat kan er volgens mij niet zo maar uitgehaald worden. Weet iemand hier meer over?

Tesla Premium Connectivity.jpg
 
Goedemorgen! Ik ben al 5 jaar Tesla model S rijder, heb mijn 3e Tesla S 100D gekocht in 2018.
Onlangs kreeg ik een mail van Tesla over de inperking van de connectivity en heb ik bezwaar gemaakt bij Tesla, omdat hierover niets is afgesproken of genoemd in mijn koopovereenkomst. Tesla geeft niet thuis, ze leggen alleen uit wat premium connectivity inhoudt. Nu ben ik benieuwd of er al een groepje eigenaren is die juridische stappen wil ondernemen, ik wil dit wel gaan doen namelijk.
 
Goedemorgen! Ik ben al 5 jaar Tesla model S rijder, heb mijn 3e Tesla S 100D gekocht in 2018.
Onlangs kreeg ik een mail van Tesla over de inperking van de connectivity en heb ik bezwaar gemaakt bij Tesla, omdat hierover niets is afgesproken of genoemd in mijn koopovereenkomst. Tesla geeft niet thuis, ze leggen alleen uit wat premium connectivity inhoudt. Nu ben ik benieuwd of er al een groepje eigenaren is die juridische stappen wil ondernemen, ik wil dit wel gaan doen namelijk.
Ik ben maar bij Tesla in Amsterdam binnen gestapt en daar bij sales iemand gesproken. Zij gingen er achteraan voor mij.
 
Goedemorgen! Ik ben al 5 jaar Tesla model S rijder, heb mijn 3e Tesla S 100D gekocht in 2018.
Onlangs kreeg ik een mail van Tesla over de inperking van de connectivity en heb ik bezwaar gemaakt bij Tesla, omdat hierover niets is afgesproken of genoemd in mijn koopovereenkomst. Tesla geeft niet thuis, ze leggen alleen uit wat premium connectivity inhoudt. Nu ben ik benieuwd of er al een groepje eigenaren is die juridische stappen wil ondernemen, ik wil dit wel gaan doen namelijk.
Heb ondertussen een aantal groepjes zien passeren die gezamenlijk wilde procederen, maar dit draaide steeds op niks uit.
 
Goedemorgen! Ik ben al 5 jaar Tesla model S rijder, heb mijn 3e Tesla S 100D gekocht in 2018.
Onlangs kreeg ik een mail van Tesla over de inperking van de connectivity en heb ik bezwaar gemaakt bij Tesla, omdat hierover niets is afgesproken of genoemd in mijn koopovereenkomst. Tesla geeft niet thuis, ze leggen alleen uit wat premium connectivity inhoudt. Nu ben ik benieuwd of er al een groepje eigenaren is die juridische stappen wil ondernemen, ik wil dit wel gaan doen namelijk.
Een aangetekende ingebrekestelling lijkt mij een goede start voor het wegnemen van satellietkaarten en traffic info. Zou het een voordeel hebben om dit samen te doen?