Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla's Premium Connectivity wordt subscription based

This site may earn commission on affiliate links.
Voor de zoveelste keer door Tesla belazerd. Ook dit is niet als zodanig gecommuniceerd bij aankoop (augustus 2018). Dit past prima in het rijtje van niet of onjuist vertelde zaken zoals "als je veel supercharget gaat je laadsnelheid naar beneden", "als je rustig rijdt haal je makkelijk 400 KM" (als ik 300 haal is het een goede dag) en "oh ja, drie maanden na aankoop wordt je auto van de ene op de andere dag € 30.000 minder waard".

't Is jammer van een prima rijdende auto, maar voor mij echt NOOIT MEER een Tesla.
Disagree. Zelfs in 2016 was aangekondigd dat het pas voor 3 jaar zou zijn. Wij krijgen nu een compensatie voor de prijsdalingen.
 
Ik had in december 2018 een 3P besteld en toen was het wel netjes op de site vermeld

edit: nog een screenshot gevonden van 22 januari
C8D38E8B-BD68-4DAD-B4AD-EF691676953E.jpeg
 
Last edited:
Als jou bron voor die pic Tesla is dan lijken ze nu dus af te wijken van wat eerder gecommuniceerd is. Als ik het goed begrijp vallen streaming media, satelliet kaarten en live verkeer nu onder het premium abo en niet (meer) het (vaste) premium interieur pakket. Ik begrijp dat dit verwarring bij kopers oplevert.

Er staat volgens mij
Premium connectivety (1 jaar inbegrepen):
Sateliet kaarten..
steaming media..
Updates...
Na het eerste jaar moet je voor die 3 diensten betalen maak ik op uit de tekst, jij niet?
 
Even een nuance: voor de gemiddelde lezer van dit forum, die veel tijd besteedt aan het fenomeen Tesla (auto en bedrijf) was het bekend dat er een maandelijks bedrag gevraagd zou gaan worden. Dus die mensen hebben gelijk dat er over gecommuniceerd is.
Voor een gemiddelde autokoper die zo'n ding vooral als gebruiksvoorwerp of gereedschap ziet en die niet elke dag een half uur op dit forum zit of de website uitpluist, komt het wellicht als een verrassing. Dus dat die mensen zich overvallen voelen is ook niet verwonderlijk.
Dat is wel een nadeeltje van het minieme menselijke contact tijdens de aankoop: Je moet wel heel actief op zoek gaan naar informatie. Niets bijzonders voor de Millennium generatie, maar wellicht niet ieders voorkeur.
NB. en de discussie of er nou wel of niet stond beschreven wat je precies krijgt voor die maandelijkse bijdrage vind ik juristengedoe. Zeker bij Tesla is er veel voortschrijdend inzicht en worden veel bedrijfsprocessen stapje voor stapje ontworpen en gerealiseerd. Dat hoort bij een technisch gedreven bedrijf dat zichzelf voortdurend opnieuw uitvindt.
 
Sterker nog, met de v10 introductie heeft tesla zelfs over 4g YouTube en Netflix videostreaming opengesteld, terwijl aangekondigd dat het wifi only zou zijn. Wat een klap geld moeten zij aan carriers wereldwijd kwijt zijn. Ze hebben het altijd duidelijk vermeld, mensen die nu klagen dat alles gratis moet blijven en dat hen niks verteld is hebben zich gewoon er niet genoeg in verdiept en hebben een beetje een raar wereldbeeld, dit KAN toch nooit gratis blijven op deze schaal, wereldwijd????
 
Voor de zoveelste keer door Tesla belazerd. Ook dit is niet als zodanig gecommuniceerd bij aankoop (augustus 2018). Dit past prima in het rijtje van niet of onjuist vertelde zaken zoals "als je veel supercharget gaat je laadsnelheid naar beneden", "als je rustig rijdt haal je makkelijk 400 KM" (als ik 300 haal is het een goede dag) en "oh ja, drie maanden na aankoop wordt je auto van de ene op de andere dag € 30.000 minder waard".

't Is jammer van een prima rijdende auto, maar voor mij echt NOOIT MEER een Tesla.
Ik weet zeker dat dit zomer 2018 op de site stond. Toen heb ik mijn tweede Tesla gekocht.
Slecht lezen en dan de leverancier de schuld geven.
 
Tjonge, maken we ons nu echt druk om 10€/mnd als je een auto kan kopen van 45k tot 70k€. Deze wordt wss nog opgesmukt met velgjes en hier en daar een lampje, tapijtje. Koffertje misschien? Ik bedoel maar een keer minder op café en het is al terug verdiend.
Is Tesla perfect? Nee zeker niet. Mij hebben ze pas na aankoop gezegd dat alles wat je wijzigt niet onder garantie valt. Ander velgen: alles wat rechtstreeks hiermee verband houdt, valt buiten garantie. Andere deurlampjes en je kan je garantie op de koplampen vergeten (hebben ze echt gezegd). Enz... . Dit hadden ze mss ok voor de aankoop kunnen vermelden.
Is dit anders dan andere merken? Nee. Land Rover: Visco koppeling van de Freelander stuk 6mnd na aankoop. Serieuze discussies gehad owv de garantie omdat ze dachten dat er een te zware sleep op terrein mee was getrokken. Goh, Mercedes!! Pa krijgt spontaan een hartaanval als ik woord nog maar uitspreekt! Overal is er wel iets.
Dus als je gaat schreeuwen "Nooit meer Tesla", kan je best even langs de fietswinkel gaan of abonnementje op het openbaar vervoer en dan nog... .
10€...
 
Bij mijn BMW bleek de optie “BMW Connected” maar 2 jaar geldig te zijn. Daarna moest ik die optie kopen voor als ik het me goed herinner 40 euro per jaar. Niet gedaan. Enige dat ik miste was dat ik voor mijn rit mijn bestemming niet meer vanuit de mobiele App naar de auto kon sturen. Om daar nou 45 euro voor te betalen. Tesla connectiviteit doet veel meer dus dat ga ik tzt gewoon betalen.
 
  • Like
Reactions: Tuhhje
Sterker nog, met de v10 introductie heeft tesla zelfs over 4g YouTube en Netflix videostreaming opengesteld, terwijl aangekondigd dat het wifi only zou zijn. Wat een klap geld moeten zij aan carriers wereldwijd kwijt zijn. Ze hebben het altijd duidelijk vermeld, mensen die nu klagen dat alles gratis moet blijven en dat hen niks verteld is hebben zich gewoon er niet genoeg in verdiept en hebben een beetje een raar wereldbeeld, dit KAN toch nooit gratis blijven op deze schaal, wereldwijd????

Idd dit is een terecht bedrag vind ik. Ik stream bijzonder veel, omdat ik het bvb aangenaam vind om Netflix in de wagen te kijken en mijn wifi signaal niet sterk genoeg is.
 
Bij mijn BMW bleek de optie “BMW Connected” maar 2 jaar geldig te zijn. Daarna moest ik die optie kopen voor als ik het me goed herinner 40 euro per jaar. Niet gedaan. Enige dat ik miste was dat ik voor mijn rit mijn bestemming niet meer vanuit de mobiele App naar de auto kon sturen. Om daar nou 45 euro voor te betalen. Tesla connectiviteit doet veel meer dus dat ga ik tzt gewoon betalen.
En meestal werkte dit ook niet!
 
Tja, ik wist dat het er aan zat te komen. Ik heb toch wel 10 eur over voor een connected car. Bij Audi kostte een nieuw jaar navigatie ook 120 eur op een auto van 60K. Ben liever connected in een Tesla dan "bij" met navigatie in een Audi voor 10 eur.