Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

The Netherlands

This site may earn commission on affiliate links.
Als ze in Nederland direct alle kleuren kunnen uitleveren.......dan heb ik weinig hoop op een snelle levering (Slecht nieuws dus eigenlijk)

Wanhoop niet. De Amerikaanse Signatures zijn leverbaar in slechts 4 kleuren omdat de spuitmachines in de fabriek op dit moment alleen nog maar voor die kleuren zijn geprogrammeerd (de paar auto's die in een andere kleur rondrijden zijn met de hand gespoten).

De Europese Signatures worden pas over een half jaar gemaakt. Tegen die tijd kunnen de machines al alle kleuren spuiten, want de fabriek is dan al enkele maanden bezig om General Production-auto's te bouwen voor de Amerikanen in alle kleuren (muv Muir Red, die in 2013 komt. Niet te verwarren overigens met Signature Red). Er is op dat moment in principe dus geen technische beperking meer om de Europese Signatures in een andere dan de vier Signature-kleuren te spuiten, en Tesla Nederland heeft goede hoop dat je dus als Europese Signature-koper niet beperkt wordt in je keus.

De verwachting is nog altijd dat de Europese General Production-auto's '3 tot 6 maanden' na de Signatures komen, die zelf zijn gepland voor januari-februari.
 
http://www.agentschapnl.nl/sites/default/files/Internet5070.pdf

vandaag nieuwe lijst gepubliceerd, staat ook de volvo v60 plug-in hybrid bij. Deze codes zijn interessant omdat je ze nodig hebt bij het aanvragen van de MIA en Vamil, de fiscale voordelen van ca 12% netto voordeel op de aanschaf van een EV of <50mg/km CO2 uitstoot. Wat ik niet weet is of de volvo dit jaar al uitgeleverd wordt; binnen 3 maanden nadat je de investering plaatst moet je ook de MIA/VAMIL aanvraag indienen. Wat is het nut en is het uberhaupt mogelijk om een voertuig op deze lijst te hebben staan die nog niet bestaat/leverbaar is? Ik neem aan dat AgentschapNL niet gegevens uit een (amerikaans) foldertje overneemt, maar eerder een (kenteken) registratie/keuring oid nodig heeft. En dan heb ik de volgende vervolg vraag, waar is deze Nederlandse Model S? zou enorm benieuwd zijn om de Model S in het echt te bekijken :)... Misschien wel tijdens de meeting? :)
 
http://www.agentschapnl.nl/sites/default/files/Internet5070.pdf

vandaag nieuwe lijst gepubliceerd, staat ook de volvo v60 plug-in hybrid bij. Deze codes zijn interessant omdat je ze nodig hebt bij het aanvragen van de MIA en Vamil, de fiscale voordelen van ca 12% netto voordeel op de aanschaf van een EV of <50mg/km CO2 uitstoot. Wat ik niet weet is of de volvo dit jaar al uitgeleverd wordt; binnen 3 maanden nadat je de investering plaatst moet je ook de MIA/VAMIL aanvraag indienen. Wat is het nut en is het uberhaupt mogelijk om een voertuig op deze lijst te hebben staan die nog niet bestaat/leverbaar is? Ik neem aan dat AgentschapNL niet gegevens uit een (amerikaans) foldertje overneemt, maar eerder een (kenteken) registratie/keuring oid nodig heeft. En dan heb ik de volgende vervolg vraag, waar is deze Nederlandse Model S? zou enorm benieuwd zijn om de Model S in het echt te bekijken :)... Misschien wel tijdens de meeting? :)

Dat ze niet-leverbare auto's al op de lijst hebben staan, is handig als je de investering naar voren wilt halen (bijvoorbeeld omdat je veel winst hebt in een bepaald jaar). Denk dan bijvoorbeeld aan een storting op een derdenrekening van de leverancier. Dat de Model S ondanks nog ontbrekende typegoedkeuring al op de lijst staat, is niet zo vreemd. Als volledige EV zal die zeker aan de vereisten voldoen. De Volvo is wat dat betreft wat opmerkelijker, want daarvan is nog niet onafhankelijk vastgesteld of die aan de vereisten voor de MIA voldoet. Er is tot nu toe alleen een fabrieksopgaaf van het elektrische bereik en de CO2-uitstoot.

Tussen de honderden auto's die Tesla de komende maanden voor Amerikaanse klanten bouwt, zul ook wel een paar demo's voor Europa worden gebouwd. Ik kan me althans niet voorstellen dat ze die promotiekans laten liggen.
 
meeting

ik heb hier ondertussen veel gelezen over de meeting maar "helaas"nog geen datum gehoord!
als we gaan voor na de vakantie dan klinkt mij 1 september goed in de oren dan is ook iedereen echt terug.
dit natuurlijk nog in overeenstemming met tesla eindhoven etc. etc. maar mocht dat een probleem zijn dan kiezen we gewoon een andere locatie.

verder vind ik het maar verdacht stil omtrent de 10 al geleverde model s jes :wink:
 
Beste Allen,

ik heb afgelopen weekend ook de knoop doorgehakt en de keuze gemaakt voor een Model S, de aanbetaling is gedaan nu nog wachten op de bevestiging van Tesla.

Het lijkt me dan ook de moeite waard om me op 1 september aan te sluiten bij jullie, als ik het forum zo lees heb ik nog een hoop te leren ;).
 
meeting tesla eindhoven

Hoi heren (en een enkele dame maar die ben ik nog niet tegen gekomen op het forum :cool:)

Ik heb net even gebeld met tesla Eindhoven.

Eerste reactie : super doen, er moet wel iets te melden zijn of te zien of voelen zijn.
om deze rede is 1 september misschien net te vroeg en zou bv 2 weken later beter zijn.

de belangrijkste vraag van hem was hoeveel mensen er zeker komen? dat is natuurlijk lastig te zeggen vanaf het forum.
vandaar heb ik even een mailadres aangemaakt en daar dan graag de reacties zodat ik kan optellen met hoeveel we zo i zo komen
zijn dit er meer dan 20 dan is tesla bereid om ook de andere reserveringhouders een uitnodiging te sturen.
hier door kan tesla ook in Amerika aandringen om in iedere geval te zorgen voor iets leuks :)

als je komt of niet graag een mailtje naar [email protected] met daarin : naam en hoeveel mensen je meeneemt.

Ik heb met tesla Eindhoven afgesproken dat ik ze begin augustus even bel om te vragen of er 1 september nieuws gemeld kan worden, dan gaan ook pas de officiële uitnodigingen eventueel de deur uit. zo niet kan het zijn dat we de meeting 2 of 3 weken gaan verzetten want zoals tesla zegt "het is zonde om er te zijn alleen om er te zijn het is leuker als er ook werkelijk iets te vertellen of zien is"

ik zie jullie reactie graag tegemoet

tesla model s signature houder 175 en ook een 30 er
 
Super initiatief; Jetje is het ook wenselijk om bij de lijst van eigen genodigden wat Tesla-Potentials mee te nemen? Geinteresseerden? Ik merk toch wel een bepaalde interesse (en ongeloof) in de Model S bij de doelgroep uit mijn vrienden en relatie kring.

idem, 30-er en Sig#284
 
Super initiatief; Jetje is het ook wenselijk om bij de lijst van eigen genodigden wat Tesla-Potentials mee te nemen? Geinteresseerden? Ik merk toch wel een bepaalde interesse (en ongeloof) in de Model S bij de doelgroep uit mijn vrienden en relatie kring.

idem, 30-er en Sig#284

ik denk dat dit door tesla alleen maar toegejuigd gaat worden. let wel op dat er dan ook werkelijk iets te zien moet zijn zoals een model s.
geef wel even aan met hoeveel mensen je denkt te komen want hoe meer mensen des te eerder tesla uk en usa iets wil doen voor eindhoven
mail dit even naar [email protected]

kroymans had begin augustus een vergadering in engeland en hoopt dan meer te horen als er dan nieuws is is dat mooi om 1 sept te vertellen maar er moet zo i zo een model s staan (vind ik)