You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Helaas heb ik wel de ervaring met mij Tesla S classic uit 2015 , dat hij soms plotseling gaat versnellen , terwijl ik niks doe . Ik heb aantal keer deze klacht bij SEC Eindhoven neergelegd en melding en tijdstippen doorgeven . Maar er is tot 2x niks uit de diagnoses gekomen .
Ik ben blij dat mijn feitelijke ervaringen wordt bevestigd door de Amerikaanse Rijders .
Daarom zal ik binnenkort camera's plaatsen om SEC mijn bewijs te laten zien , als ze dan een niks mee doen ,melding bij RDW .
Als het CC icoontje verlucht is staat CC aan. Als de auto voor je de motorde neemt “verdwijnt” hij voor jou camera’s en radar. Je auto zal dan fors versnellen naar de ingestelde snelheid. Afhankelijk van je stuuruitslag zal de auto dit reduceren. Dus altijd voor de rotonde CC afzetten.Volle bak accelereren. Reed de 1e x bijna rechtdoor de rotonde over . Nu hou ik er rekening mee .
Als het CC icoontje verlucht is staat CC aan. Als de auto voor je de motorde neemt “verdwijnt” hij voor jou camera’s en radar. Je auto zal dan fors versnellen naar de ingestelde snelheid. Afhankelijk van je stuuruitslag zal de auto dit reduceren. Dus altijd voor de rotonde CC afzetten.
Hij doet dit ook als ik naar stoplicht rij en mijn gas loslaat , lampje staat aan maar heb de CC niet vastgezet op een snelheid en cruisecontrol staan niet vermeld in mijn scherm
Heb je AP of heb je 'ouderwetse' cruise control zonder radar waarbij alleen de snelheid vast wordt gezet?Het gebeurt tot nu alleen als mijn lampje van cruise control brandt , maar mijn cruise control niet gebruik . Gisteren had ik het weer .
Begin toch te twijfelen of er niet echt een probleem is bij sommigen. Ik dacht ook direct “driver error” als ik deze verhalen lees. Ook bij de Nederlandse dame die door de slagboom heen is gereden.
Maar vanavond overkwam het mijzelf. Na een schrapend geluid bij het wegrijden (zie betreffende topic) bleef ik wat experimenteren met de auto om te kijken of ik het kon reproduceren. Onder andere zette ik de auto van Chill op Normaal om te horen wat er later zou gebeuren bij stevig accelereren. Op dat moment reed ik weg uit een parkeerplaats en haalde de voet van het stroompedaal om een bocht te maken. Vervolgens (nog geen seconde na het omzetten van de drive modus schakelaar) begon de auto te versnellen. Omdat m’n voet al omhoog bewogen was, kon ik direct afremmen en gebeurde er niets ernstigs. Ik weet 100% zeker dat ik op het moment van versnellen geen enkel pedaal in had gedrukt. AP was niet geactiveerd. De auto versnelde echt spontaan.
Ik heb het niet meer kunnen reproduceren. Het schrapen overigens ook niet. Misschien is er een verband. Maar vanaf vanavond neem ik mensen die beweren dat hun auto spontaan er vandoor ging toch iets meer serieus.
Vermoed inderdaad dat het hier iets mee te maken heeft. Is de meest logische verklaring. Omdat de situatie wel overzichtelijk was heb ik het even laten begaan en zag dat de auto accelereerde van zo’n 8 naar 15 km/u. Toen heb ik op de rem gedrukt.Ik kan me voorstellen dat je tijdens "one pedal drive" icm wijzigen van "drive mode Chill -> normaal" een andere aansturing krijgt van de motor(en). Bij mijn vorige auto volgde er ook een wijziging van snelheid als ik van "normaal -> sport" ging. Zeker bij "one pedal modus" is gas los niet per ommegaande gekoppeld aan wegnemen van vermogen richting de motoren. Dat wordt gelijkelijk gedaan om soepel te kunnen blijven rijden. Als je op dat moment van Chill -> normaal gaat dan heeft dat mogelijk een plotselinge (TIJDELIJKE) toename van snelheid tot gevolg. Een minimale toename voelt al als een grote versnelling als je er niet op rekent.
Nb: ik was er niet bij en kan niet beoordelen hoe groot de versnelling bij jou was (van uit de techniek kan ik me alleen voorstellen dat wijzigen van rij-modus wel een versnelling kan veroorzaken als je dit op een "ongelukkig moment" doet. (Tesla zou dit kunnen voorkomen door wijziging van rijmodus alleen toe te staan op moment dat auto in "park" staat -> heeft overigens weer andere nadelen )
Misschien is het een idee om wat beelden te posten, misschien is er hier wel iemand op dit forum die daaruit een conclusie kan trekken.Helaas heb ik wel de ervaring met mij Tesla S classic uit 2015 , dat hij soms plotseling gaat versnellen , terwijl ik niks doe . Ik heb aantal keer deze klacht bij SEC Eindhoven neergelegd en melding en tijdstippen doorgeven . Maar er is tot 2x niks uit de diagnoses gekomen .
Ik ben blij dat mijn feitelijke ervaringen wordt bevestigd door de Amerikaanse Rijders .
Daarom zal ik binnenkort camera's plaatsen om SEC mijn bewijs te laten zien , als ze dan een niks mee doen ,melding bij RDW .