Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Typical Range bij 90% laden

This site may earn commission on affiliate links.
In november heb ik mijn classic 3 jaar, in het eerste half jaar daalde de range het snelst, daarna stabiliseerde het langzaam. Kijk het nog een paar maanden aan zou ik zeggen

Thnx, ik zal het voorlopig nog eens rustig aanzien. Had vandaag een langere rit voor de boeg, had 'm 100% geladen, was 443. Dat was meen ik hetzelfde als een eerdere keer bij 100%
 
@Arnout hetzelfde wat ik ervaar, 90D van juni dit jaar, toen 411 op 90%. nu 10.000km / 3 maanden komt 90% neer op 399km


hoewel ik eerst ook dacht dat het te snel achteruit ging, omdat je juist in het begin er super veel mee bezig bent (maar na 3maanden.. eeehhumm net zo veel en vaak :) ), maar heb vertrouwen in de ervaringen van de mannen die al enkele jaren rijden dat het stabiliseerd

Geeft wel ong hetzelfde beeld. Dank voor je reactie, ben wel weer gerustgesteld. Ik vertrouw op de ervaren mannen.
 
Zeer constant 348 km bij 90% op mijn P85D van 1.5 jaar oud en 38000 km met range mode uit. Range mode aan is ongeveer 5km meer. Alles typical want in de praktijk is het verbruik toch wel wat hoger.
Ik laad zelden tot 100%. Mijn ervaring is dat dat niet veel uitmaakt. Ik rij echter wel heel regelmatig de batterij leeg tot zo 20 a 40 km range.
 
Hier zit het tussen de 344-348 km voor een gewone 85 kWh versie van bijna 2 jaar oud, met ruim 38.000 km op de teller.

Toen ik begon was het 352 km. Die paar kilometers kan ik wel missen (behalve als ik net 1 km voor de Supercharger met een lege accu stil kom te staan natuurlijk :D).
 

Ik verbaas me er nog altijd over dat ik niet meer dan zo'n 72 kw uit mijn 85 battery pack gehaald krijg en kwam bovenstaand filmpje met verklaring hierover tegen. Wat denken jullie; correct verhaal of categorie "broodje aap"?

Volgens mij is het verschil van het filmpje simpelweg het laadverlies. In een oud draadje is nog een hele discussie te vinden over een Amerikaan die aantoont dat het 85 kWh batterypack eigenlijk maar 81 kWh is. Een anti-brick bescherming snoept daar nog ongeveer 4 kWh vanaf. Zo kom je op (nieuw, zonder degradatie) 77 kWh uit. Degradatie is het sterkst in de eerste paar maanden. Daarna vlakt het af.

Ik zou er niet zo meezitten zolang de aanduiding van het bereik betrouwbaar is. Het makkelijkst is om een keer tot 100% te laden en vervolgens (bijna) leeg te rijden. Dan krijg je een beter beeld hoeveel capaciteit je tot je beschikking hebt.
 
hm... Ik verbruik blijkbaar wat meer. Gemiddeld.
 

Attachments

  • IMG_1110.jpg
    IMG_1110.jpg
    223.8 KB · Views: 75