Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Typical Range bij 90% laden

This site may earn commission on affiliate links.
Alle bommen en granaten, het gemiddeld gebruik wat ik hier lees is vergeleken met mij extreem, ik heb +/-150kWh itt de 200+ waardes, rijden jullie elke dag +150KM per uur ofzo non stop? Ik begin al te klagen of mijn vrouw af te vragen waarom ik opeens +180 zie hehehehehe (ben je dikker of zijn de kinderen zo hard gegroeid?!)

Jaja winter heb ik wel +200 maar nu, echt niet.

Mijn bereik is sinds December 2017 tot aan nu met 3% gedaald, 31864KM op de teller, mijn 100% was 516KM en sinds vandaag 494KM, 90% is 444KM.
 
Alle bommen en granaten, het gemiddeld gebruik wat ik hier lees is vergeleken met mij extreem, ik heb +/-150kWh itt de 200+ waardes, rijden jullie elke dag +150KM per uur ofzo non stop? Ik begin al te klagen of mijn vrouw af te vragen waarom ik opeens +180 zie hehehehehe (ben je dikker of zijn de kinderen zo hard gegroeid?!)

Jaja winter heb ik wel +200 maar nu, echt niet.

Mijn bereik is sinds December 2017 tot aan nu met 3% gedaald, 31864KM op de teller, mijn 100% was 516KM en sinds vandaag 494KM, 90% is 444KM.

Afgelopen maand is m'n gemiddelde 204kW/km. Ik vind het ook hoog, op de snelweg rij ik echt niet als een gek en in trek zeer rustig op. Ik rij dan wel met 21" maar dan is het nog veel.
 
Alle bommen en granaten, het gemiddeld gebruik wat ik hier lees is vergeleken met mij extreem, ik heb +/-150kWh itt de 200+ waardes, rijden jullie elke dag +150KM per uur ofzo non stop? Ik begin al te klagen of mijn vrouw af te vragen waarom ik opeens +180 zie hehehehehe (ben je dikker of zijn de kinderen zo hard gegroeid?!)

Jaja winter heb ik wel +200 maar nu, echt niet.

Mijn bereik is sinds December 2017 tot aan nu met 3% gedaald, 31864KM op de teller, mijn 100% was 516KM en sinds vandaag 494KM, 90% is 444KM.

ik zit gelijk aan Ramon, nu rond de 205.. met 130/140 op de snelweg. 150 heb ik alleen bij goed weer en 80 Wegen gehaald.

PS als je daadwerkelijk rond de 150 zit, zou je praktijkrange bijna aan de 600 km moeten zitten.. oftewel NEDC waardes
 
Alle bommen en granaten, het gemiddeld gebruik wat ik hier lees is vergeleken met mij extreem, ik heb +/-150kWh itt de 200+ waardes, rijden jullie elke dag +150KM per uur ofzo non stop? Ik begin al te klagen of mijn vrouw af te vragen waarom ik opeens +180 zie hehehehehe (ben je dikker of zijn de kinderen zo hard gegroeid?!)

Jaja winter heb ik wel +200 maar nu, echt niet.

Mijn bereik is sinds December 2017 tot aan nu met 3% gedaald, 31864KM op de teller, mijn 100% was 516KM en sinds vandaag 494KM, 90% is 444KM.

ik zit gelijk aan Ramon, nu rond de 205.. met 130/140 op de snelweg. 150 heb ik alleen bij goed weer en 80 Wegen gehaald.

PS als je daadwerkelijk rond de 150 zit, zou je praktijkrange bijna aan de 600 km moeten zitten.. oftewel NEDC waardes

Nou bij dezen "the pics or it didn't happen" foto's:

Dit is vanuit Almere naar Utrecht en was al bijna in Breukelen (van der Valk):

Dit is vanuit Utrecht richting Almere:
 
Nou bij dezen "the pics or it didn't happen" foto's:

Dit is vanuit Almere naar Utrecht en was al bijna in Breukelen (van der Valk):

Dit is vanuit Utrecht richting Almere:
kan de pics niet zien maar geloof je van harte hoor! mijn post was niet om je in diskrediet te brengen.. meer om aan te geven dat jij bijna de NEDC range kan halen... en dat kunnen niet veel mensen zeggen!
 
  • Informative
Reactions: erenlevent
Zo wat zijn jullie zuinig.
IMG_20190618_170130.jpg
 
Met deze temperaturen haal ik ook rond de 160 wh/km op 100 km wegen dit is wel op de wat langere ritten, op de korte ritjes blijft het rond de 200-220 hangen. Met de X laatst ook rond de 180 wh/km op een ritje van 40 km combi van 100 en 80 wegen en druk verkeer.
 
Die van mij zijn koud 3.1 bar, maar als heel de dag het zonnetje erop heeft gestaan en met deze temperaturen is 3.3 toch normaal (zeker na stukje rijden)?
Dan hoef je je er inderdaad geen zorgen over te maken. Bandenspanning dient koud te worden gemeten en als de banden in het zonnetje staan, zeker na een rit, dan is 10% meer druk geen probleem.
 
kan de pics niet zien maar geloof je van harte hoor! mijn post was niet om je in diskrediet te brengen.. meer om aan te geven dat jij bijna de NEDC range kan halen... en dat kunnen niet veel mensen zeggen!
Zijn je banden niet te hard?

Koud 2.9 en nu de wegen zijn opgewarmd komen ze aardig snel op de 3.1, 3.2 Bar.

Ik heb zelf een compressor en stel ze elk weekend weer in op 2.9 Bar.