Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.0 is binnen

This site may earn commission on affiliate links.
Er zitten een paar aardige verbeteringen in, deze zijn hier al gemeld. Kritisch als we zijn zien we toch vooral de dingen die er niet in zitten, ook al gemeld hier. Ik had het erg handig gevonden als de navigatie bij een roadtrip rekening houd dat je af en toe ergens moet opladen.... Dus route zoveel mogelijk langs SuC's plannen. Helaas moeten we zelf nog uitgebreid puzzelen en rekenen. Haal ik het wel of niet...
Volgens mij heeft Elon in februari gezegd dat zelfs met windsnelheden en hoogteverschillen rekening zou worden gehouden bij plannen. Dat soort zaken is blijkbaar uitgesteld...
 
Volgens mij heeft Elon in februari gezegd dat zelfs met windsnelheden en hoogteverschillen rekening zou worden gehouden bij plannen. Dat soort zaken is blijkbaar uitgesteld...

Ik heb wel een vermoeden dat in die nieuwe kaarten wat meer intelligentie zit. Zoals max snelheid op wegen. Dit zou de routeplanning heel hard kunnen verbeteren en niet altijd meer de kortste weg berekenen. Ik sta te popelen om het te testen.

Dit vermoeden wordt gevoed omdat je aangemaand wordt om direct een update van je kaarten te doen.
 
Ik heb wel een vermoeden dat in die nieuwe kaarten wat meer intelligentie zit. Zoals max snelheid op wegen. Dit zou de routeplanning heel hard kunnen verbeteren en niet altijd meer de kortste weg berekenen. Ik sta te popelen om het te testen.

Dit vermoeden wordt gevoed omdat je aangemaand wordt om direct een update van je kaarten te doen.

Ik hoop ook dat de nieuwe kaarten het verschil zien tussen een snelweg en zandweg (in Frankrijk).
Is er al iemand met v6.0 die een nieuwe kaart aangeboden heeft gekregen ?
 
"Ik heb hem" en hier wat ervaringen.

Geheugen hoogteverstelling is goed, werkt mooi.
Geprobeerd bij mijn eigen oprit en hij geeft keurig een meter of dertig van te voren aan dat hij zal verhogen op basis van lokatie.
Het werkt en ik zal de plekken waar ik het gebruik nog eens doen en dan zitten ze in het geheugen.
(Denkbaar zou zijn dat de plaatsen waar Teslarijders de hoogte aanpassen worden verzameld door Tesla en aan alle auto's meegegeven. Dan zul je bij een onhandige veerpont geen verrassingen krijgen. Maar dat zal ook wel weer nadelen hebben maar zal dit niet de bedoeling zijn geweest van het inmiddels verguisde draadje?)

Agendafunctie
Heb ik al een paar keer gebruikt. Ervoor zorgen dat de agenda wat dat betreft compleet is, dus adres bij de afspraak koppelen, en dan is het zo eenvoudig. Gewoon op de afspraak in de agenda klikken en "there you go".

Verkeersafhankelijke route.
Vandaag dan eindelijk een file gehad op weg terug uit Den Haag, de A59 (paar kilometer vóór Hooipolder) en ik zag op stuk tussen Waalwijk en Tilburg ook een aardig stukje rood. De route die werd aangegeven ging via Oosterhout en Dongen naar de rondweg Tilburg (de weg waar Tesla te vinden is). Ik heb de route gevolgd en heb de indruk dat het best scheelde. Is wel binnendoor en wat stoplichten maar per saldo zowel korter in kilometers (maar daar kijkt hij niet naar) als in rijtijd. Ik denk dat het best kan kloppen en zal de komende week mij eens helemaal op deze aanwijzingen verlaten en zien hoe het uitpakt. De auto zou zelf ook meedoen aan het verzamelen van de info maar daar merk je niets van. Zal op de achtergrond wel zo zijn en is wellicht opstapje naar wat Elon meer beloofde zoals zien waar andere Tesla's zijn (zal uit te zetten zijn voor wie dat niet wil) en actief meedoen zoals bij Waze.

Naam auto
Is aardig maar had ik op de Leaf ook al. Heb hem wel een naam gegeven hoor.

Starten via telefoon
Geprobeerd en het werkt. Is wel iets voor als er echt iets met de keyfob gebeurd. Ik zou heb niet hierdoor thuislaten. Maar als hij ineens kwijt is of in het water gevallen ben je gered met de telefoon.

App
Wat meer mogelijkheden en notificaties. Niet echt schokkend.

Energiemanagement
Keuze voor "altijd verbonden" geeft een snellere reactie op de app te zien. Niet meer lange wake-up tijd. Levert per dag paar kilometer range in, vrees ik, maar werking is directer zo.

Kaartupdate
Zondag mededeling gezien dat nieuwe kaarten zijn geïnstalleerd. (Staat hier binnen op wifi)

Wat ik mis is een blokkering via een wachtwoord van de mogelijkheid om externe toegang (dus volgen na bijv. diefstal) uit te zetten.
Zelfde wat ergernis betreft bij grafiek, begint altijd met "instant" ook al kies je altijd voor "average". Dat had er nu we uit moeten zijn.

Klein detailtje, balkje onder snelheidsindicatie van de batterij heeft nu een licht streepje rechts zodat je ook met je zonnebril op kunt zien hoe vol hij is. (niet zo belangrijk maar wel attent)

Ik weet niet of ik nog iets vergeten ben. In ieder geval is er nog een behoorlijke lijst van wensen voor 7.0
 
Last edited:
Hans, de always connected setting kost slechts een klein beetje extra energie en is voor mij perfect. Als je snel weg wilt rijden kun je al van 20 meter afstand de auto openen, scheelt weer een aantal seconden opstarttijd
6e3a9y3a.jpg

3ame2esa.jpg
 
ook VIN19910 nu met V6.0
weinig toe te voegen aan de bevindingen van Hans.
Ik vind agenda en keyless rijden best leuk èn handig.

de grote verbetering waarop we allemaal zitten wachten : een navigatie op het niveau van Tesla : die heb ik nog niet gezien. helaas.

Klopt, had ik ook verwacht, in de testversie die ik heb gezien zat meer....wellicht duurt het nu niet lang voordat 6.1 komt
 
Heb V6.0 nog niet maar sinds twee dagen vraagt mijn IPhone om het wachtwoord voor de Tesla App. Heb dat nog niet eerder gehad en heb ook geen idee meer wat ik in december 2013 als wachtwoord ingetoetst heb. Heeft dit met V6.0 te maken? Kan de App opnieuw geïnstalleerd worden met een nieuw wachtwoord?
 
Heb V6.0 nog niet maar sinds twee dagen vraagt mijn IPhone om het wachtwoord voor de Tesla App. Heb dat nog niet eerder gehad en heb ook geen idee meer wat ik in december 2013 als wachtwoord ingetoetst heb. Heeft dit met V6.0 te maken? Kan de App opnieuw geïnstalleerd worden met een nieuw wachtwoord?

Het is volgens mij gewoon je wachtwoord van MyTesla. Daar kun je het resetten. Op de site van Tesla.
 
Heb V6.0 nog niet maar sinds twee dagen vraagt mijn IPhone om het wachtwoord voor de Tesla App. Heb dat nog niet eerder gehad en heb ook geen idee meer wat ik in december 2013 als wachtwoord ingetoetst heb. Heeft dit met V6.0 te maken? Kan de App opnieuw geïnstalleerd worden met een nieuw wachtwoord?

Het is hetzelfde wachtwoord wat je voor MyTesla hebt ingesteld, op de Tesla site. Daar kun je ook je wachtwoord resetten, dat is dan ook op je iPhone te gebruiken.
Sign into My Tesla | Tesla Motors
 
Het is hetzelfde wachtwoord wat je voor MyTesla hebt ingesteld, op de Tesla site. Daar kun je ook je wachtwoord resetten, dat is dan ook op je iPhone te gebruiken.
Sign into My Tesla | Tesla Motors

Ga het proberen en zal in mijn mail kijken wat het wachtwoord van My Tesla is. Is af en toe lastig om als digibeet een Tesla te rijden. Zal mijn zoons vragen hoe dat moet als ik er niet uitkom. Vandaag met 349 range (90%) vertrokken naar een afspraak in Halle ten zuiden van Brussel. Kwam na 380 km met nog 9 km range terug. Ook als digibeet dus gelukkig geen last van range perikelen.
 
Ga het proberen en zal in mijn mail kijken wat het wachtwoord van My Tesla is. Is af en toe lastig om als digibeet een Tesla te rijden. Zal mijn zoons vragen hoe dat moet als ik er niet uitkom. Vandaag met 349 range (90%) vertrokken naar een afspraak in Halle ten zuiden van Brussel. Kwam na 380 km met nog 9 km range terug. Ook als digibeet dus gelukkig geen last van range perikelen.

Ok, maar in zo'n geval kun je rustig naar 100% laden. Als je maar snel daarna op pad gaat.
 
Ok, maar in zo'n geval kun je rustig naar 100% laden. Als je maar snel daarna op pad gaat.

Vertrok uit Halle met 195 km te gaan en nog 180 km range. Had de uitwijk naar Oosterhout op 130 km om daar te laden maar door de files reed ik hele stukken minder dan 90 km en had bij Breda nog 15 km range over. Toen maar besloten om met 130 km/u door te rijden tot Dordrecht omdat het laatste stuk 100/80/70km is. Vind het geweldig hoe nauwkeurig de range aangegeven wordt en hoe je met de snelheid kan spelen om thuis te komen. Heb begrepen dat 100% laden niet echt goed is dus dat probeer ik zo veel mogelijk te vermijden. Had overigens ook in Nijvel kunnen laden op 15 km van Halle maar ik probeer nog steeds met 0 km range een keer thuis aan te komen. 7 km range over is mijn record maar ik weet eigenlijk niet of dat slecht is voor de batterij. Kortom, geweldig speelgoed mijn MS! Staat nu thuis aan het stopcontact dus morgen weer 150 km range. Overigens geen enkele MS gezien in België.
 
Vertrok uit Halle met 195 km te gaan en nog 180 km range. Had de uitwijk naar Oosterhout op 130 km om daar te laden maar door de files reed ik hele stukken minder dan 90 km en had bij Breda nog 15 km range over. Toen maar besloten om met 130 km/u door te rijden tot Dordrecht omdat het laatste stuk 100/80/70km is. Vind het geweldig hoe nauwkeurig de range aangegeven wordt en hoe je met de snelheid kan spelen om thuis te komen. Heb begrepen dat 100% laden niet echt goed is dus dat probeer ik zo veel mogelijk te vermijden. Had overigens ook in Nijvel kunnen laden op 15 km van Halle maar ik probeer nog steeds met 0 km range een keer thuis aan te komen. 7 km range over is mijn record maar ik weet eigenlijk niet of dat slecht is voor de batterij. Kortom, geweldig speelgoed mijn MS! Staat nu thuis aan het stopcontact dus morgen weer 150 km range. Overigens geen enkele MS gezien in België.

Het servicecenter vertelde me dat leegrijden slechter is dan 100% opladen. Maar volgens mij valt het beide wel mee, zolang je de auto maar niet te lang vol of leeg laat staan.
 
Vertrok uit Halle met 195 km te gaan en nog 180 km range. Had de uitwijk naar Oosterhout op 130 km om daar te laden maar door de files reed ik hele stukken minder dan 90 km en had bij Breda nog 15 km range over. Toen maar besloten om met 130 km/u door te rijden tot Dordrecht omdat het laatste stuk 100/80/70km is. Vind het geweldig hoe nauwkeurig de range aangegeven wordt en hoe je met de snelheid kan spelen om thuis te komen. Heb begrepen dat 100% laden niet echt goed is dus dat probeer ik zo veel mogelijk te vermijden. Had overigens ook in Nijvel kunnen laden op 15 km van Halle maar ik probeer nog steeds met 0 km range een keer thuis aan te komen. 7 km range over is mijn record maar ik weet eigenlijk niet of dat slecht is voor de batterij. Kortom, geweldig speelgoed mijn MS! Staat nu thuis aan het stopcontact dus morgen weer 150 km range. Overigens geen enkele MS gezien in België.

Tesla maakt er zelf niet zo'n punt van. Ik laad ook meestal tot 90% maar als ik een erg lange rit heb stel ik hem in dat hij bijv. om 07.00 uur verder laadt naar 100%. Dat kan geen kwaad, is zelfs soms wel eens goed om het batterijpack te balanceren. (Dan gewoon laten staan totdat hij stopt. Staat dan wel een kwartier soms met nog 1 minuut geschatte laadtijd).

Helemaal leeg rijden zal ook niet veel kwaad kunnen maar daar adviseert men om niet te diep te gaan. Maar als het een keer gebeurt dan is er niets aan de hand.

Heb je geen mogelijkheden voor 3 x 16A, de bekende krachtstroom? Ik heb voor minder dan €.400,00 een aansluiting laten maken in mijn garage en via rode stekker laadt hij dan bijna 50 km/uur, dus in een nacht van nul tot 350 km is dan geen enkel probleem.
 
Tesla maakt er zelf niet zo'n punt van. Ik laad ook meestal tot 90% maar als ik een erg lange rit heb stel ik hem in dat hij bijv. om 07.00 uur verder laadt naar 100%. Dat kan geen kwaad, is zelfs soms wel eens goed om het batterijpack te balanceren. (Dan gewoon laten staan totdat hij stopt. Staat dan wel een kwartier soms met nog 1 minuut geschatte laadtijd).

Helemaal leeg rijden zal ook niet veel kwaad kunnen maar daar adviseert men om niet te diep te gaan. Maar als het een keer gebeurt dan is er niets aan de hand.

Heb je geen mogelijkheden voor 3 x 16A, de bekende krachtstroom? Ik heb voor minder dan €.400,00 een aansluiting laten maken in mijn garage en via rode stekker laadt hij dan bijna 50 km/uur, dus in een nacht van nul tot 350 km is dan geen enkel probleem.

Als ik de volgende dag 350+ km moet rijden laad ik mijn MS bij een publiek laadpunt op 500 m van mijn huis waar nooit iemand staat. Morgen 15 km heen en 15 km terug naar kantoor in Den Haag dus geen probleem. Geen krachtstroom thuis nodig dus.