Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.1 Beschikbaar ?

This site may earn commission on affiliate links.
Spontaan staat de batterij-instelling weer op KM i.p.v. procenten. Hebben jullie hier ook 'last' van?

ca71f3018de4092d6476a88fabd04c59.jpg


(En het is 18 graden binnen. Pre-heating op zondagochtend? Raar, want ik ga nooit naar de kerk....)

Preheating heb ik uitgezet, net zoals dat ik mijn Nest thermostaat thuis ook maar een raar werkend systeem vindt met dat self learning gebeuren...
 
Als je niet aan een paal hangt zal alleen de cabine worden opgewarmd. Deze blog Cold Weather Driving je ook wel kennen.

Dat klopt idd, maar door het verwarmen van de cabine wordt de batterij gebruikt en daardoor verwarmd deze ook. Ik heb vrijdag de test gedaan door een half uur voor ik op het werk vertrok de verwarming aan te zetten. Toen ik vertrok had ik veel minder regen-beperking en zat er ook een minder hoge piek in het verbruik in het begin van de rit. Wat ook opviel was dat na enkele minuten opwarmen ik eerst een 3-tal kilometer meer typical had, wat toch ook duidt op een opwarmende batterij.
Ik weet niet wat het beste is, 10 km typical verliezen door het opwarmen van de cabine of het hogere verbruik de eerste kilometers. In ieder geval wordt de gebruikte stroom voor het opwarmen niet meegenomen in de trip berekening en is het vertrekken met een opgewarmde cabine zo veel aangenamer.
 
Ik ga pre heating ook maar uitzetten. Zodra hij zo slim wordt dat hij "reistijdblokken" uit mijn agenda gaat snappen zet ik hem weer aan.

Ik kan hem net zo goed laten opstaan, ik rij nu al meer dan een week op ongeveer de zelfde tijd naar het werk (behalve in het weekend), maar hij verwarmd mij auto nog steeds niet, ik weet niet hoelang hij moet leren voordat hij dit snapt. Volgende week is het vakantie en dan is het niet meer nodig :)
 
Ik kan hem net zo goed laten opstaan, ik rij nu al meer dan een week op ongeveer de zelfde tijd naar het werk (behalve in het weekend), maar hij verwarmd mij auto nog steeds niet, ik weet niet hoelang hij moet leren voordat hij dit snapt. Volgende week is het vakantie en dan is het niet meer nodig :)
Hier ook al twee weken keurig rond 6u30 weg en hij snapt het nog steeds niet.
 
Laten we niet vergeten dat het nog een beta functie is. Bij mij lijkt t aardig te werken. Niet alleen aan een laadpaal want ik laad bijna niet thuis maar hij was de afgelopen weken toch warm 's ochtends. Zaterdagavond was ik in Amsterdam, hoefde niet perse te laden maar omdat t handig is een vrije plek te vinden langs de grachten toch geladen. Toen ik rond 00:30 uur naar huis ging bleek de auto warm te zijn. Heb het vermoeden dat de heating wellicht aangestuurd wordt door afspraken in de agenda.
 
Ik heb zelf een neuraal netwerk in mijn brein dat prima in staat is te bepalen welke tijdstippen op welke dagen in aanmerking komen voor preconditioning. Het kan zelfs automatisch bepalen wanneer ik met vakantie ben. Als ik dat nou interface met een eenvoudig weekschema in de Tesla dan ontstaat er een vorm van smart preconditioning waarvan het niveau door deze beta voorlopig nog niet gehaald wordt.....
 
Ik heb zelf een neuraal netwerk in mijn brein dat prima in staat is te bepalen welke tijdstippen op welke dagen in aanmerking komen voor preconditioning. Het kan zelfs automatisch bepalen wanneer ik met vakantie ben. Als ik dat nou interface met een eenvoudig weekschema in de Tesla dan ontstaat er een vorm van smart preconditioning waarvan het niveau door deze beta voorlopig nog niet gehaald wordt.....

Zou n mooie koppeling zijn. Ik zie nog wel n paar toffe functionaliteiten dan...