Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.1 Beschikbaar ?

This site may earn commission on affiliate links.
Toch al wel eens eerder hier (in de BNL sectie) genoemd.

Naar mijn ervaring worden zaken zeer stellig verwoord, maar blijken later toch speculatie te zijn geweest.

Die zaken worden dan wel meteen gecorrigeerd, dus er staat hooguit wat recente speculatie.
 
Klopt....ook last van. Wellicht wordt er nu meer vastgelegd qua verbruik dan eerder, of is regen zachter gezet dus verbruik je meer. Dat is volgens mij ook aan de hand.

Het heeft volgens mij vooral met het opwarmen van de batterij te maken. Als ik 's morgens thuis vertrek met opgewarmde cabine en batterij (aan de laadpaal) dan heb ik veel minder regen-beperking en heb ik geen piek in het verbruik. Als ik 's avonds terug naar huis ga met koude cabine en batterij, heb ik veel meer regen-beperking en krijg ik wel een piek, tot de beperking minder wordt. Ik ga straks een testje doen door op voorhand mijn cabine (en batterij?) op te warmen, hier hang ik niet aan een laadpaal.
Zal mijn bevindingen laten weten.
 
Als je niet aan een paal hangt zal alleen de cabine worden opgewarmd. Deze blog Cold Weather Driving je ook wel kennen.

Het heeft volgens mij vooral met het opwarmen van de batterij te maken. Als ik 's morgens thuis vertrek met opgewarmde cabine en batterij (aan de laadpaal) dan heb ik veel minder regen-beperking en heb ik geen piek in het verbruik. Als ik 's avonds terug naar huis ga met koude cabine en batterij, heb ik veel meer regen-beperking en krijg ik wel een piek, tot de beperking minder wordt. Ik ga straks een testje doen door op voorhand mijn cabine (en batterij?) op te warmen, hier hang ik niet aan een laadpaal.
Zal mijn bevindingen laten weten.
 
het valt mij op dat met de laatste update het verbruik niet meer zo zuinig is. Wellicht ligt dit ook aan de temp maar zie de meter bijna continu tegen de 400 staan...
Meer mensen last van?
Viel mij ook op na de laatste update van gisteren. Vanochtend duurde het veel langer alvorens de regen beperking weg was, in vergelijking met de afgelopen dagen. Temperatuur buiten was vanochtend misschien 2 graden lager dan woensdag en donderdag, maar accu was om dezelfde tijd vol (90% typical@6:50) als anders. Ook mooi om te zien dat daar net dat beetje warmte af komt om de voorruit en dak niet helemaal te bevriezen. Achterruit wel bevroren. Auto van mij vrouw zat serieus dichtgevroren ...
 
Ik heb af en toe van die dingen waar niemand last van heeft, totdat ik ga rondvragen. Komt er weer eentje:

Ik heb in de navi een bestemming in Zwitserland gezet, waar 6.1 heel lang op kauwt. In het begin laat de navi een blauw slurfje groeien, in de goede richting, door Duitsland, weliswaar keurig tussen de SuC's door, maar toch. Als het systeem klaar is met rekenen (of daarvoor al), verdwijnt de blauwe route. Jammer, want ik heb nu geen idee welke route we gaan volgen.

Vervelender is dat ik niet gehoorzaam (want ik rij in een andere richting, sterker nog, ik heb vandaag nog helemaal geen zin om naar Zwitserland te rijden). Nu raakt de navi volledig van slag. En dat is niet het ergste, ook diverse onderdelen van het OS vallen uit. Dat ik het volume van de radio en navi ineens niet met het stuurwieltje kan bedienen is niet ernstig. Wel raar dat ik bij optrekken en remmen tegen een stilstaande snelheidsmeter aankijk, en dan stilstaand voor een stoplicht een hele tijd 48 rijd. En als ik dan al weer even weg ben, rij ik maar ... 0.

Dat was gisteren, vanmorgen opnieuw geprobeerd, zelfde verhaal. Bij aankomst op eerste bestemming systeem gereset. Later op de dag weer op pad, weer proberen, zelfde probleem. Halverwege gaat het grote scherm op zwart. Wordt na enige tijd weer wakker en navigeert weer verder. Nog altijd niet goed. Regelmatig opnieuw initialiserend.
Blijkbaar komt het systeem gewoon rekenkracht tekort. Roadside Assistance gebeld, lijkt nog niet bekend met de klacht. Ziet niets in de log. Ben ik de enige?
Heb tijdens de laatste rit een video gemaakt en zal het linkje nu aan Tesla sturen. Ben benieuwd.
 
lijkt me dat interne geheugen vol loopt. systeem zal dan naar schijf willen swappen, dat vertraagd waarna andere functies ook vertraagd reageren..schermen vast lopen
heb eerder hetzelfde gehad als je gedurende enige tijd veel optrekt, laat remmen etc.. resetten helpt.
 
Reset heeft niet geholpen, ik tufte steeds redelijk rustig van A naar B. Denk inderdaad dat het een geheugenprobleem is. De onderdelen van het systeem die nu uitvallen zijn niet direct kritisch, maar wat kan er nog meer vastlopen..? Langere routes 'thuis' voorbereiden en van stop naar stop navigeren is dus wel aan te raden, maar zolang de navi niet automatisch via SuC's plant is dat sowieso een must.

Edit: Rivera is open, Egbert :rolleyes:
 
Tussen Bellinzona en Lugano. Firenze is vanaf SuC Modena perfect bereikbaar.

zeker maar ik moet nog wat verder en dan haal ik maar net vanaf Modena - en in Firenze komt er zeker een.
Ok, bij Varese - staat nog nergens op een kaart zag ik. ook niet in de auto

ben net even weg geweest dochter ophalen - navigatie ook eens richting Rome gezet. Was binnen 10 minuten thuis, systeem stond toen nog steeds de Estimating Energy berekening te doen. Erg benieuwd of ik dat stuk ga redden met één lading, return zal iig wel lastig worden -;)

IMG_7481.jpg
 
het lijkt wel of me post zo verdwenen is. Maar goe dmet de laatste update heb ik ineens het gevoel dat mijn verbruik omhoog is gegaan soms lijkt het wel dat hij continu op 400 staat waar hij voorheen meestal rond de 210 zat.
het gemiddelde verbruik zit nu ook continu ronde de 290 wat in mijn ogen erg hoog is. meer mensen dit probleem of kan het door de kou komen?