Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Much appreciated. Ik geloof dat Milaan de laatste is. Vóór Parma waar er ook een is sla ik rechtsaf naar La Spezia. Mss is de route richting Genua een alternatief. We gaan het wel ervaren. Maar zweten, nee, dat is het niet waard...
Ik heb even mijn logs teruggezocht; van Monte Ceneri naar Parma was het verbruik vorig jaar in Juni gemiddeld 176Wh/km over 220km afstand, gemiddelde snelheid 115km/uur. Bij Parma is geen Supercharger, wel een hotel met Destination Charger.
 
  • Informative
Reactions: Exiteer
Ik heb even mijn logs teruggezocht; van Monte Ceneri naar Parma was het verbruik vorig jaar in Juni gemiddeld 176Wh/km over 220km afstand, gemiddelde snelheid 115km/uur. Bij Parma is geen Supercharger, wel een hotel met Destination Charger.
Thnx. Klopt. Was in de war met Modena. Komen 2 nieuwe in de buurt van Toscane. Maar dat kan niet kloppen...
 
Last edited:
Gaat wel lukken maar zo'n SuC in de buurt heeft ook wel wat. Snap wel dat ze hem niet in het binnenland plaatsen. Maar op dit moment is het wel erg scheef. De dichtstbijzijnde is Forte dei Marmi, 90 km. en 1,25 uur. Hier in Limburg heb ik er 3 in de buurt: Urmond, Horst en Eindhoven. En mss nog in Duitsland of België, daar heb ik nog niet op gelet. Maar enfin, hier rijden ook meer Tesla's rond dan in Italië. Mss Bocelli eens vragen Elon te bellen, die heeft een X en een S.:D
Verviers, Heusden-Zolder, Erfstadt, je kunt hier met een gerust hart op pad!
 
Half juni gaan we weer naar Italië, zijn de laadpalen van Enel al beter te gebruiken? Afgelopen jaar zat ik te klooien met de app van hen. Die werkt niet echt geweldig en we hebben geen paal gebruikt daar. Daarnaast kon ik op de camping prima laden, al was het maar op 6A :)

Dit jaar gaan we naar noord-Italië, en wil ik natuurlijk wel even mijn laadopties naast de SUC's in de gaten houden.
 
Wij zijn net terug van onze tweede trip naar Italië. Vorig jaar in oktober hebben we twee keer gebruik gemaakt van de Enel app (in Siena en Florence) en dat ging prima. Dit jaar zijn we niet in de buurt van Enel laadpalen geweest (wel van een ZapGrid laadpaal in Poppi, wat nog een feestje op zich was). Afgelopen vrijdag kreeg ik een mail van Enel dat hun app met onmiddellijke ingang vervangen is door een nieuwe (Enel X Recharge). Ik heb nog niet geprobeerd wat dat inhoudt.

Sinds kort is er een SuC in Florence waarvoor de toegang beroerd geregeld is. Om er te komen moet je over een eenrichtingsweg tegen het verkeer in voor de uitgang langs van de parkeergarage van het hotel waar de SuC bij is aangelegd.
Verder kregen we op onze reis naar Toscane in het navigatiesysteem de melding dat de SuC bij Modena buiten gebruik was. Nu is er even ten noorden van Modena bij Campogalliano ook een SuC dus dat leverde maar weinig problemen op. Op de terugreis was Modena weer operationeel en bleek dat ze daar uitbreiden van 6 naar 12 stalls.
 
De e-go app doet het inderdaad niet meer. Ik krijg de Enel X app niet aan de praat, wegens 'numero telefono invalido' ofzo... Voorheen na de nodige problemen de e-go app werkend gekregen, dus ik moet toch als klant in de boeken staan, nu weer van voren af aan. Iemand al wel verder gekomen, tips? Anders gaan we gewoon niet naar Italië ;)