Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Voor degenen die naar Italië rijden. Sla SuC Monte Ceneri over en rij 20 km door naar Melide. Daar 100 meter wandelen en je staat aan het Meer van Lugano. Echt schitterend!
Bijvoorbeeld voor een laatste zwempartij
zVDSJNGBTbOspMumhGUNaQ.jpg
 
Daar zijn we weer. De vakanties worden weer gepland, de dagen beginnen te lengen dus we kunnen weer gaan dromen.
Dit weekend een hotel in Sorrento geboekt. Best Western dus met DeC. 9 kW slechts maar toch; er zijn geen openbare laadpalen in de buurt.
Op de terugweg willen we naar Matera rijden, culturele hoofdstad van Europa, en dan weer terug naar Toscane. Dat wordt nog een heel gepuzzel. In Matera staan maar liefst 3 laadpalen van Enel maar de afstand naar de SuC richting Napels is dik 200 km.
Iemand die tips heeft over het een en ander, roept u maar! Zo nee dan post ik eind juni wel mijn bevindingen...
Ik ga daar deze zomer ook heen, maar ben een beetje afgeschrokken door de verhalen van hele nauwe straatjes bij Amalfi. Dus ik ga het met mijn iets oudere ICE proberen. Ik ben zelf ook best bang voor alle model 3 rijders die in de zomer nog gebruik willen maken van de x aantal maanden gratis superchargen en dus voor drukte kunnen gaan zorgen.
 
Ik ga daar deze zomer ook heen, maar ben een beetje afgeschrokken door de verhalen van hele nauwe straatjes bij Amalfi. Dus ik ga het met mijn iets oudere ICE proberen. Ik ben zelf ook best bang voor alle model 3 rijders die in de zomer nog gebruik willen maken van de x aantal maanden gratis superchargen en dus voor drukte kunnen gaan zorgen.
Daar was ik ook al eens. Met een huurauto van Sorrento via de Amalfikust naar Battipaglia. Het is idd verschrikkelijk eng daar. Weinig auto's zonder deuken.
En die M3's. Ja, dat zie ik ook niet zo zitten. Alternatief is laat vertrekken, overnachten bij Basel, vandaag ook weer gedaan, en dan vroeg weer weg. Maar troost je, vanaf Melide is het nog steeds erg rustig aan de SuC's. Meestal staan we alleen.
 
Bij Basel leidde de routeplanner me naar Nancy. Staan we nu te laden. Lekker rustig onderweg, geen baustellen en files. Alleen een stukje D-weg, een kilometer of 40?
Zo kruis je de Vogezen in plaats van eromheen te rijden. Vind het zelf wel relaxt om via de Col de Bonhomme te rijden, de achterbank wil wel eens klagen en om zakjes vragen... Het is dè manier om van bijvoorbeeld Livigno naar thuis in België te rijden met slechts twee stops: Mulhouse (koffie) en Nancy (lunch).
 
  • Informative
Reactions: Frank C and Exiteer
Ik ga daar deze zomer ook heen, maar ben een beetje afgeschrokken door de verhalen van hele nauwe straatjes bij Amalfi. Dus ik ga het met mijn iets oudere ICE proberen. Ik ben zelf ook best bang voor alle model 3 rijders die in de zomer nog gebruik willen maken van de x aantal maanden gratis superchargen en dus voor drukte kunnen gaan zorgen.

Ik was daar in april 15 met een huurauto(tje) en zag op die weg naar Sorrento een Noorse S. Het kan dus wel. En vrachtwagens en apées, en geiten en alles door elkaar. Supergaaf rijden.
Gewoon doen dus!
We hebben iig weer een detailer op het forum die de krassen er uit kan halen..
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Zo kruis je de Vogezen in plaats van eromheen te rijden. Vind het zelf wel relaxt om via de Col de Bonhomme te rijden, de achterbank wil wel eens klagen en om zakjes vragen... Het is dè manier om van bijvoorbeeld Livigno naar thuis in België te rijden met slechts twee stops: Mulhouse (koffie) en Nancy (lunch).
Bij ons is de achterbank leeg. Tenzij ons boomertje mee gaat.
Ik volg sinds kort gewoon de planner. Paar keer niet gedaan en toen ging het goed mis.
 
de verhalen van hele nauwe straatjes bij Amalfi
Die straatjes zijn op zich het problem niet. Wel dat die navigatie van Tesla je daar doorheen gaat sturen :mad:
Heb daar wel eens op drie wielen in iemand zijn voortuin moeten keren omdat er echt niets anders dan een Piaggio verder kon.
Was wel nog met het oude Navigon system, wellicht dat het nu verbeterd is.
 
Nog even een waarschuwing. Voor degenen die via de autostrade delle Cisa, Parma-la Spezia, gaan rijden: er wordt daar flink aan de weg gewerkt. Zo rond kilometer 35-40 richting kust moet je de rijbaan verlaten en rij je op de andere rijstrook. Snelheid max. 60 km. Helaas kwam ik er pas op de terugweg achter dat daar een autovelox staat. Zo'n lelijke blauwe kast met 2 glaasjes waarvan je je elke keer weer afvraagt hoe die nu foto's kan maken.

En nu zeker 7 maanden wachten of die idd geflitst heeft. En hoevaak. Boetes zijn niet mals.

Be prepared!!
 
Die straatjes zijn op zich het problem niet. Wel dat die navigatie van Tesla je daar doorheen gaat sturen :mad:
Heb daar wel eens op drie wielen in iemand zijn voortuin moeten keren omdat er echt niets anders dan een Piaggio verder kon.
Was wel nog met het oude Navigon system, wellicht dat het nu verbeterd is.
Haha! Ik ook! Met een fiat punto bij Cepano meen ik. De route was een ideetje van google maps, trouwens. Gezien de reacties van de locals was ik niet de eerste...
 
Ik ga daar deze zomer ook heen, maar ben een beetje afgeschrokken door de verhalen van hele nauwe straatjes bij Amalfi. Dus ik ga het met mijn iets oudere ICE proberen. Ik ben zelf ook best bang voor alle model 3 rijders die in de zomer nog gebruik willen maken van de x aantal maanden gratis superchargen en dus voor drukte kunnen gaan zorgen.

Al die oude steden hebben smalle straatjes - bijgaand is Perugia. Leuke stukje is na de pijlen op 0:43... Heb me daar met m'n S nooit door laten weerhouden, Worden ze te smal dan neem je een andere weg -;). En die drukte valt ook best mee... Ik zou om die reden nog geen seconde overwegen om met een ICE te gaan. Is gewoon veel te leuk om elektrisch te rijden.

 
Al die oude steden hebben smalle straatjes - bijgaand is Perugia. Leuke stukje is na de pijlen op 0:43... Heb me daar met m'n S nooit door laten weerhouden, Worden ze te smal dan neem je een andere weg -;). En die drukte valt ook best mee... Ik zou om die reden nog geen seconde overwegen om met een ICE te gaan. Is gewoon veel te leuk om elektrisch te rijden.

Wow! zelfs de beelden vind ik spannend. ikz ie mezelf dit niet doen met 3 kids op de achterbank en een vrouw wiens vocabulair zich enkel zal beperken tot 'pas OP!'..
respect!
 
Al die oude steden hebben smalle straatjes - bijgaand is Perugia. Leuke stukje is na de pijlen op 0:43... Heb me daar met m'n S nooit door laten weerhouden, Worden ze te smal dan neem je een andere weg -;). En die drukte valt ook best mee... Ik zou om die reden nog geen seconde overwegen om met een ICE te gaan. Is gewoon veel te leuk om elektrisch te rijden.

Ik ga niet eens met mijn 3 naar Mergoscia; het dorp waar mijn familie vandaan komt. Dan maar 2 uur lopen. Straatjes van 1.80mtr breed en geen mogelijkheid om te keren of achteruit te rijden; zeker niet in de tunnel 1 km voor het dorp. Het is altijd gokken of er een tegenligger aankomt of niet.
 
Goedemorgen. Ik heb 2 vragen.
Wie kent een alternatief voor Mövenpick Egerkingen? Met laadmogelijkheid en achter Bazel? De prijs in juli is flink hoger. En het tweepersoonsbed daar is al zo klein. Grenzach is prima alternatief maar liefst zou ik dieper in Zwitserland willen overnachten.
Dan de tweede. Iemand als eens de SuC te Melide aangereden vanuit het zuiden? Vanuit het noorden ligt die echt perfect parallel aan de snelweg, je rijdt niks om maar is het omgekeerd ook zo? Monte Ceneri is vaak redelijk tot helemaal bezet. En qua natuur is Melide bijna niet te overtreffen...