Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Je bent natuurlijk niet geholpen met mijn antwoord, maar als de laadpaal de auto heeft leeggetrokken en daar lijkt het patroon wel op, dan is dit geen probleem, maar een feature. Want dan heb je een rijdende powerwall.
Je bent natuurlijk niet geholpen met mijn antwoord, maar als de laadpaal de auto heeft leeggetrokken en daar lijkt het patroon wel op, dan is dit geen probleem, maar een feature. Want dan heb je een rijdende powerwall.
Jippie! Ik heb een powerwall!
**Rondje om de auto danst, blij als een klein kind**
 
Ik had sentry mode en climate control aanstaan en dacht zelf ook dat daar de verklaring in kon zitten. De ontlading is daarvoor echter te sterk en is ook precies gestopt op het niveau waarop het laden aan de paal was gestart. Dat de paal ook nog aangeeft dat er een ontlading heeft plaatsgevonden lijkt te bevestigen dat mijn Tesla inderdaad heeft toegestaan dat V2G levering heeft plaatsgevonden. De melding op de paal was “assorbimento anomalo”, in goed nederlands: abnormale absorptie (door de paal). Na wat navraag te hebben gedaan bij lokale gebruikers kan dit een italiaans(?) alternatief zijn voor idle fees, als je blijft staan terwijl je auto is volgeladen pakt de paal de geleverde stroom weer terug. Wat ik nergens op de interwebs kan vinden is dat het Tesla BMS toestaat dat de laadpaal kan bepalen dat V2G plaatsvindt.
Ik heb verleden jaar een hele nacht en ochtend in Matera aan een laadpaal gehangen. Zou wel erg innovatief zijn van onze Italiaanse vrienden. Als Rutte nog even doorgaat heb ik straks een Tesla zonder wielen maar wel met krassen. Ik word er wel op aangesproken hier.
 
Ik had sentry mode en climate control aanstaan en dacht zelf ook dat daar de verklaring in kon zitten. De ontlading is daarvoor echter te sterk en is ook precies gestopt op het niveau waarop het laden aan de paal was gestart. Dat de paal ook nog aangeeft dat er een ontlading heeft plaatsgevonden lijkt te bevestigen dat mijn Tesla inderdaad heeft toegestaan dat V2G levering heeft plaatsgevonden. De melding op de paal was “assorbimento anomalo”, in goed nederlands: abnormale absorptie (door de paal). Na wat navraag te hebben gedaan bij lokale gebruikers kan dit een italiaans(?) alternatief zijn voor idle fees, als je blijft staan terwijl je auto is volgeladen pakt de paal de geleverde stroom weer terug. Wat ik nergens op de interwebs kan vinden is dat het Tesla BMS toestaat dat de laadpaal kan bepalen dat V2G plaatsvindt.
Erg interessant! Ik ben benieuwd of je nog tot andere conclusies kan komen. Heb je met een app geladen? Wat zegt die qua afname?
 
Erg interessant! Ik ben benieuwd of je nog tot andere conclusies kan komen. Heb je met een app geladen? Wat zegt die qua afname?
Teslamate zegt dat ik 18 juli vanaf 19:13 13,6kWh heb geladen tot 19 juli 01:13. De JuicePass app waarmee ik de laadbeurt heb gestart heeft geen data voor deze periode. Misschien komt er nog een factuur, dat duurt soms wat langer als de laadpaal niet van Enel zelf is. Deze paal is van Duferco Energia. Ik zal Enel vragen of zij een verklaring hebben.
 
Vrijdag een dagje Venetië gedaan en sinds gisteren zitten we in de buurt van Siena. Het is duidelijk een stuk rustiger dan normaal, maar uitgestorven zou ik het zeker niet willen noemen. Eigenlijk vind ik het wel goed zo, op deze manier is Toscane weer leuk.

Overigens geldt de vermeende mondkapjesplicht inderdaad alleen als je ergens naar binnen gaat; op straat zie je wel wat mensen met mondkapjes, maar de meerderheid loopt buiten zonder.
Vrijwel elke winkel heeft een pompje met desinfecterend middel aan de ingang staan en sommige winkels laten een maximum aantal klanten binnen. Verder zou ik zeggen dat dit de beste tijd ooit is om naar Toscane te gaan.

Dan waren we tegelijkertijd in La Serenissima ;)
Inderdaad de beste tijd om naar Italië te gaan, helaas al weer terug...

Ponte Rialto, vrijdagochtend om 10u15
IMG_6257.jpeg
 
Als Rutte nog even doorgaat heb ik straks een Tesla zonder wielen maar wel met krassen. Ik word er wel op aangesproken hier.

En terecht. Italië was de kanarie in de Europese mijn.
Als binnenkort de zeespiegel blijft stijgen en de polders beginnen vol te lopen, dan zegt de rest van Europa tegen NL "No more koffiekoeken for you!" ;)
 

Attachments

  • IMG_4840.jpeg
    IMG_4840.jpeg
    320 KB · Views: 37
Even terug on topic... Ik heb een paar mails uitgewisseld met de eigenaren van Casal dei Fichi toen ik op zoek was naar accomodatie met een DeC. Helaas hadden ze geen plek voor ons maar wel werd ik heel vriendelijk uitgenodigd vooral te komen laden mocht het nodig zijn. Geen betaling nodig, slechts een kleine donatie voor een lokaal projectje (bomen planten). Toch aardig!
 
In september ga ik naar Italië en zoek de beste pas voor laden daar (buiten de snelladers om). Op laadpaaltop10.nl staat dat NextCharge de beste dekking heeft (in Italië). Iemand hier ervaringen mee?

Ja, prima ding. Ook plezier van gehad in NL, bij paaltjes die niet werkten met Shell en bij gratis paaltjes (waar Shell soms gewoon 30-40 cent per kWh rekent).
 
  • Like
Reactions: Dvlek
Piazza Mercato
53100 Siena, Italië
Google Maps

Piazza Mercato, net onder Il Campo
Helaas. Die lag in een ZTL. Ik bedacht me een andere route te nemen, kwam uit op een plein waar ik ook niet verder kon, maar tot mijn vreugde zag ik daar 2 Enelpalen. Eentje met rode lampjes, defect, maar de andere zou ook volgens de app moeten werken. Maar helaas, de hele tijd laadkabelproblemen. Ik begin het wel zat te worden allemaal.
 
Helaas. Die lag in een ZTL. Ik bedacht me een andere route te nemen, kwam uit op een plein waar ik ook niet verder kon, maar tot mijn vreugde zag ik daar 2 Enelpalen. Eentje met rode lampjes, defect, maar de andere zou ook volgens de app moeten werken. Maar helaas, de hele tijd laadkabelproblemen. Ik begin het wel zat te worden allemaal.
Ik heb prima kunnen laden, maar idd de twee palen op dat plein buiten werking, staan geijs in de juicepass app. Ik heb er in Sienna zelf (poort onderdoor en meteen links en dan een stuk doorrijden) 188km kunnen bijplussen in een paar uur, ook weer probleemloos. De lader moet in de Juicepass app wel een groene stip hebben anders kun je niet actoveren. Van die 2 laadpalen deed het er ook maar 1 dus de score is maar 1 uit 4 werkend...
 
Ik heb prima kunnen laden, maar idd de twee palen op dat plein buiten werking, staan geijs in de juicepass app. Ik heb er in Sienna zelf (poort onderdoor en meteen links en dan een stuk doorrijden) 188km kunnen bijplussen in een paar uur, ook weer probleemloos. De lader moet in de Juicepass app wel een groene stip hebben anders kun je niet actoveren. Van die 2 laadpalen deed het er ook maar 1 dus de score is maar 1 uit 4 werkend...
Zie de pic. Wel groen maar evenmin werkend. Ik ga het wel melden. Zo triest dit.
 

Attachments

  • Screenshot_20200722-142148.jpg
    Screenshot_20200722-142148.jpg
    74.1 KB · Views: 33
Helaas. Die lag in een ZTL. Ik bedacht me een andere route te nemen, kwam uit op een plein waar ik ook niet verder kon, maar tot mijn vreugde zag ik daar 2 Enelpalen. Eentje met rode lampjes, defect, maar de andere zou ook volgens de app moeten werken. Maar helaas, de hele tijd laadkabelproblemen. Ik begin het wel zat te worden allemaal.

Was dat deze? Die werkte vorige zomer wel toen ik daar 's nachts verzeild raakte. Fortezza medicea : oplaadstation in Siena
 
Vrijdag een dagje Venetië gedaan en sinds gisteren zitten we in de buurt van Siena. Het is duidelijk een stuk rustiger dan normaal, maar uitgestorven zou ik het zeker niet willen noemen. Eigenlijk vind ik het wel goed zo, op deze manier is Toscane weer leuk.

Overigens geldt de vermeende mondkapjesplicht inderdaad alleen als je ergens naar binnen gaat; op straat zie je wel wat mensen met mondkapjes, maar de meerderheid loopt buiten zonder.
Vrijwel elke winkel heeft een pompje met desinfecterend middel aan de ingang staan en sommige winkels laten een maximum aantal klanten binnen. Verder zou ik zeggen dat dit de beste tijd ooit is om naar Toscane te gaan.
Zei ik eerder deze week dat het niet uitgestorven is? Nou, gisteren in Florence was het wel erg rustig en vandaag voor Cortona past maar één woord: uitgestorven. Er hangt een enorme rust over de Toscaanse stadjes en het maakt het wel heel relaxed, maar het is voor de locale middenstand wel een ramp.
 
Is dit ook een plek om tussenstops te delen met elkaar?

voor de mensen die graag een tussenstop plannen naar Italië, voor het eerst via Oostenrijk ipv Zwitserland. Maar zeer goed bevallen!

Ergens rond de 1000km een gasthaus. Nederlandse eigenaren, inclusief ontbijt, goed betaalbaar en kamers voor 2 volwassenen en 3 kinderen. En een mooi uitzicht!

Wij blijven 2 nachten om de omgeving ook nog een beetje te ontdekken.

We mogen de stopcontacten voor de elektrische fietsen gebruiken!

E89DE4CD-C878-4F95-81F0-E07CEB3C7D6A.jpeg
E41F8E00-A909-413B-BC2F-6269DE416FB4.jpeg



Gezellig gasthaus aan de voet van het Brixentaler Gebergte- Boek nu je kamer