Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Momenteel onderweg naar Oostenrijk. M3 waarvan half jaar gratis Superchargen inmiddels is afgelopen, en dus rustig kijkend wat handig is qua laden.

Vandaag:
Randstad
SuC Horst
Ionity Brohtal West
Ionity Bruchsal
SuC Ulm

het is koud, 2C, we rijden stevig door en het regent onderweg. Serieus verbruik dus.

Moet zeggen dat de Ionity laders keurig staan bij Raststättes, op hun app te volgen zijn qua beschikbaarheid, veel vermogen en ... 8€ flat charge voor onbeperkt laden.

kortom, SuC’s zijn een geniaal geïntegreerd systeem, maar als het daar druk wordt zou ik echt ook Ionity bekijken.

Als je geen gratis laden hebt nog goedkoper ook, en als je wel gratis laden hebt maakt die paar € op een wintersport natuurlijk minder dan 1 lunch uit:cool:


Voor die Euro 8,-- een mooi alternatief! :)
En bijkomend voordeel -> het gaat niet ten koste van Tesla-netwerk/capaciteit maar van de Duitse broeders :p

Details
Ionity is een aanbieder van snellaad infrastructuur door Europa. Het is een samenwerkingsverband van BMW, Daimler, Ford, Volkswagen, Audi en Porsche, en ze stampen met een noodvaart 350kW CCS + Triple chargers uit de grond op allerlei locaties nabij Europese snelwegen. Inmiddels hebben ze 150 stations live en continu zo'n 30 tot 40 in de bouwfase. In Nederland zijn er nu 4 stations live, A1 Apeldoorn-Zuid,. A1 Tolnegen, A67 Sevenum en A27 Nieuwegein. Daarnaast worden er nog een aantal gebouwd. Ze staan in de lijst omdat ze als CPO ook zelf betalingen accepteren. Deze eigen betalings-verwerkingen staan centraal op deze pagina en de kosten en voorwaarden kun je vergelijken met pas aanbieders. Je kunt ook met diverse laadpassen bij Ionity terecht.
 
Met welke laadpasaanbieder?
Met NewMotion zelfs nog goedkoper : 7,60!

Screenshot_20191212-104846_Shell Recharge.jpg
 
Voor die Euro 8,-- een mooi alternatief! :)
En bijkomend voordeel -> het gaat niet ten koste van Tesla-netwerk/capaciteit maar van de Duitse broeders :p

Details
Ionity is een aanbieder van snellaad infrastructuur door Europa. Het is een samenwerkingsverband van BMW, Daimler, Ford, Volkswagen, Audi en Porsche, en ze stampen met een noodvaart 350kW CCS + Triple chargers uit de grond op allerlei locaties nabij Europese snelwegen. Inmiddels hebben ze 150 stations live en continu zo'n 30 tot 40 in de bouwfase. In Nederland zijn er nu 4 stations live, A1 Apeldoorn-Zuid,. A1 Tolnegen, A67 Sevenum en A27 Nieuwegein. Daarnaast worden er nog een aantal gebouwd. Ze staan in de lijst omdat ze als CPO ook zelf betalingen accepteren. Deze eigen betalings-verwerkingen staan centraal op deze pagina en de kosten en voorwaarden kun je vergelijken met pas aanbieders. Je kunt ook met diverse laadpassen bij Ionity terecht.
Bij Ionity kun je alleen met CCS aansluiting chargen toch? Dus niet voor S en de X (zonder aanpassing naar CCS)
 
Ik denk dat je wel weet dat ik het met je eens ben. Alleen zie ik het niet gebeuren dat ze tussen nu en 6 maanden overal stalls gaan bijplaatsen. Ik zou er geen 100 euro op willen inzetten!
Ik heb in Mogendorf toch zo een pallet met 2 extra supercharger stalls zien verschijnen hoor. Maar misschien staat ie nu bij de Nurburgring.
 
Ik heb tot op heden 2 buitenlandse trips ondernomen met de Tesla (1 in de herfstvakantie). In beide gevallen geen probleem wat capaciteit betreft. Wat mij wel opviel is dat je in een flow zit met verschillende Tesla's (je ziet veelal dezelfde Tesla's bij een volgende SUC). Als je bij de eerste SUC zou moeten wachten op een Tesla, kom je bij de volgende SUC aan als hij klaar is......
Afgelopen weekend netjes meegereden met een Model S naar Londen. Telkens wij klaar waren, kwam ie de zijne inprikken.