Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Stekker eruit trekken. En dan zeggen: je wil toch gaan netflixen, kan jou het schelen hoe lang je hier staat. ;)

Hahaha das een goeie, maar laat ik mij maar niet verlagen tot dat niveau.

misschien de volgende keer iets onvoordeliger parkeren, stalls staan daar achter elkaar gepaard.

Maar ja mocht het druk worden is dat weer asociaal.

Maar heel de laadsessie waren er minimaal 4 andere stall paren helemaal vrij. En toch moest ze precies achter mij parkeren.

volgende keer even nummerbord van de rode Model 3 noteren. Want het was een jong meisje, misschien zit haar vader hier wel op het forum :D

Kan die het nog even uitleggen ;)
 
Hahaha das een goeie, maar laat ik mij maar niet verlagen tot dat niveau.

misschien de volgende keer iets onvoordeliger parkeren, stalls staan daar achter elkaar gepaard.

Maar ja mocht het druk worden is dat weer asociaal.

Maar heel de laadsessie waren er minimaal 4 andere stall paren helemaal vrij. En toch moest ze precies achter mij parkeren.

Tijdens de vakantie hadden we een klapstoel naast de auto staan zolang er nog voldoende plekken vrij waren. De minder ervaren rijders kozen op deze manier automatisch de vrije stall paren ;)
 
  • Like
  • Disagree
Reactions: horta and Jobster
misschien de volgende keer iets onvoordeliger parkeren, stalls staan daar achter elkaar gepaard.
Had ik afgelopen zaterdag ook in Gouda om 22.00 Totaal maar 2 Tesla's aan het laden, de rest staat leeg. Precies achter mij wordt er geparkeerd. Deze persoon stond gelukkig wel open voor de uitleg en wilde al verkassen. Ik had echter genoeg om mn reis te vervolgen en ben vertrokken.

Volgende keer idd iets minder in het vak parkeren als het zo rustig is. Genoeg lege stalls dus je schaad er niemand mee.
 
Ben onderweg naar de wintersport. Daar Ionity nu nog 8,- kost via ABRP de Ionity locaties proberen te nemen.

1e stop Ionity bij Ohligser Heide bij Sollingen. 4 laders waarvan 1 bezet bij aankomst. Heb eventjes de 168kW aangetikt.

2e stop geladen bij SUC Waldlaubersheim, 3 laders van de 8 bezet bij aankomst. Een Model 3 zag ik bij aankomst op zn app kijken. Ben bakkie gaan doen en bij terugkomst zag ik hem nog steeds pielen. Daar ik zelf in Mei ook niet kon laden geprobeerd om te helpen. Elke reset/shutdown optie uitgevoerd maar helaas wilde zijn Model 3 maar niet laden. Ook niet bij de generieke CCS lader. Ik hoop voor hem dat het nog goed is gekomen.

3e stop was bij Ionity Lonetal bij Giengen an der Brenz. 4 laders en allen vrij.

Eerst volgende lader wordt morgen waarschijnlijk de SUC op de Brenner.
 
Ondertussen is er een mooi alternatief voor Hirschberg (bij Heidelberg) met maar 8 stalls, waar ik het al een paar keer vol heb gezien (en een rijtje wachtenden).
Rauenberg, 15 km verderop aan de A6 richting Heilbron.
12 stalls. Zal ook helpen.
In Google Maps zijn al de eerste foto's te zien

upload_2020-1-25_1-19-45.png
 
  • Informative
Reactions: Unit106
Ik was zondag bij de supercharger in Erfstad, hier waren 6 laadpunten extra bijgeplaatst (op een onverhard veldje naast de bestaande). Ik heb hier geladen en gek genoeg staat deze in mijn account ook als free. Blijkbaar net geplaatst en daardoor een paar dagen gratis? Bij de SuC Moers waren nog steeds dezelfde 2 stalls defect als eind december. In die hoek mag echt nog wel een SuC bij worden geplaatst, want die in Moers is altijd (te) druk als ik er ben, en in de wijde omgeving is er geen enkele andere supercharger. Als ik iets verder in Duitsland moet zijn, kom ik altijd bij die SuC uit, omdat ik anders de volgende niet red, en ik zal niet de enige zijn... En het liefst in de buurt van een betere van der Valk, want die in Moers doet me denken aan de van der Valk uit de jaren ‘80 met kersje op de appelmoes, oversized witte tafellakens en rimpelsauriers die hun verjaardag vieren daar.
 
  • Funny
  • Informative
Reactions: robertvg and widodh