Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Als oud S-rijder weet ik hoe vervelend het is als je staat te laden, er een 3 aankomt en ook gaat laden om vervolgens ruim voordat je klaar bent weer wegstuift.
Eigenlijk geen ervaring mee, en je weet nooit met hoeveel percentage iemand arriveert, tot hoever ie wil laden en hoeveel kilometers ie nog moet rijden. Ik ben ook al eens sneller dan een Model 3 vertrokken, maar dat zegt dus niks.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Eigenlijk geen ervaring mee, en je weet nooit met hoeveel percentage iemand arriveert, tot hoever ie wil laden en hoeveel kilometers ie nog moet rijden. Ik ben ook al eens sneller dan een Model 3 vertrokken, maar dat zegt dus niks.
Als je logisch kunt nadenken weet je dat het zo is. In elk geval op doorreis in buitenland. Denk je dat dat niet zo is, let er maar eens op de volgende keer.
 
Als je logisch kunt nadenken weet je dat het zo is. In elk geval op doorreis in buitenland. Denk je dat dat niet zo is, let er maar eens op de volgende keer.
Ik let daar niet op want als ik daar wakker van zou liggen, zou ik wel mijn Model 3 nemen.

Tuurlijk kan ik met mijn Model 3 sneller op bestemming geraken, omdat 45kWh laden sneller gaat dan 60kWh. Maar verder boeit dat niet.
 
  • Like
Reactions: job-lek
En velen lekker naar 100% laden. Er is toch nog wat educatie/awareness nodig bij Ionity klanten.
En de outages zijn eigenlijk ook gewoon schandalig.
Als er overal laad files zijn kun je beter tot een hoge SoC laden zodat je een 1 of 2 laadstops kunt overslaan. Die tijd verdien je dan weer terug. Al is 100% bij Teslas niet logisch bij bijna alle andere merken geen probleem.

Zelfde als de laatste laadstop voor een wintergebied je die beter kunt overslaan omdat iedereen daar wil aftoppen net als SUCs met maar 4 stalls.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Mmm dat is me nog niet eerder opgevallen, zal er eens op letten. Over het algemeen laad ik sowieso tot max 60% SoC om het laden effectief te houden (100+ kW), hoe snel laadt een 3 of Y?
Nou, het viel me op gisteren dat de bodem 85KW was. Top tot nu toe 239KW. Met mijn MS kwam de piek van ca. 112 KW al op 71 kilometer en daarna kakte het in. Scheelt echt een slok op een borrel, eerlijk gezegd had ik anders nu nog in mijn MS rondgereden.
 
  • Like
Reactions: SMU
Wij rijden vrijwel altijd op zondag de vakantieroutes. Echt een aanrader. Naast dat je niet hoeft te wachten bij een Supercharger en op volle snelheid kan laden heb je ook minder oponthoud onderweg. Geen vrachtverkeer en minder drukke wegen.

Ik weet dat veel accommodaties van zaterdag tot zaterdag geboekt moeten worden, maar wij boeken dan 1 nachtje bij in een wat duurder pension. Die zijn namelijk meestal ook per nacht te boeken.

Skiën op zaterdag is heerlijk kalm zonder wachttijden en daarna in de wellness in zo'n luxe pension is het echt genieten. Op zondag aan het luxe ontbijt en 's avonds na een fijne rit goed uitgerust thuiskomen.
 
Wij rijden vrijwel altijd op zondag de vakantieroutes. Echt een aanrader. Naast dat je niet hoeft te wachten bij een Supercharger en op volle snelheid kan laden heb je ook minder oponthoud onderweg. Geen vrachtverkeer en minder drukke wegen.

Ik weet dat veel accommodaties van zaterdag tot zaterdag geboekt moeten worden, maar wij boeken dan 1 nachtje bij in een wat duurder pension. Die zijn namelijk meestal ook per nacht te boeken.

Skiën op zaterdag is heerlijk kalm zonder wachttijden en daarna in de wellness in zo'n luxe pension is het echt genieten. Op zondag aan het luxe ontbijt en 's avonds na een fijne rit goed uitgerust thuiskomen.

Klinkt perfect! Tenzij je kinderen hebt in een bepaalde leeftijd die maandagochtend om 08:30 weer fris en fruitig de t van de d moeten kunnen onderscheiden ;)
 
dank voor deze tip. Onbegrijpelijk dat de Tesla SuCs niet gewoon in de kaart blijven staan. Dat werkte toch prima?
Wat was dat bij v10 toch geweldig. Ik heb me het weekeind ook weer rot geklikt in de navigatie. Gelukkig ook alle slechte punten kunnen ontwijken. In Zwitserland en Duitsland vooral de V3 locaties gepakt en dat ging perfect. Ook in Duitsland volle Ionity locaties gezien maar niet zo erg als in Frankrijk blijkbaar. Wel voor 80% NL kentekens bij zowel SuC als Ionity
 
Als oud S-rijder weet ik hoe vervelend het is als je staat te laden, er een 3 aankomt en ook gaat laden om vervolgens ruim voordat je klaar bent weer wegstuift.
De eerste keer dat me dat opviel, vroeg ik me af of ik liever korter onderweg ben in een kart, of langer in een Langstreckenwagen. Sindsdien voel ik enig medelijden met de reizigers in de kart en vind ik het sneu dat de karteigenaar ook nog eens moet betalen voor het laden ;-)
 
Klinkt perfect! Tenzij je kinderen hebt in een bepaalde leeftijd die maandagochtend om 08:30 weer fris en fruitig de t van de d moeten kunnen onderscheiden ;)
4 stuks zelfs, in de leeftijd van 5 tot 10 jaar. Die gaan bij thuiskomst zondagavond direct het bed in om (verder) te slapen en kunnen maandagochtend gewoon naar school. Probeer 't maar eens.
 
Ik rijd altijd s nachts. Heerlijk rustig op de weg en op de achterbank (3 stuks). Zowel zomer als wintersportvakantie.
Ik vond 's rijden maar riskant en dan kwam je vermoeid overdag aan, maar met de verplichte laadstops heb ik tussen kerst en nieuw dus wel een ritme gevonden. En dan is de Model X beter, want die vereist pauzes van 40~45 minuten terwijl de Model 3 belooft om na 25 minuten al goed te zijn.
 
De eerste keer dat me dat opviel, vroeg ik me af of ik liever korter onderweg ben in een kart, of langer in een Langstreckenwagen. Sindsdien voel ik enig medelijden met de reizigers in de kart en vind ik het sneu dat de karteigenaar ook nog eens moet betalen voor het laden ;-)
Leuke reactie @michelh! Ik ben ervaringsdeskundige en kan je vertellen dat ik als voormalige leaseberijder van een MS (laadkosten, wat zijn dat?) in mijn 3 net zo fris (of brak) in Italië en vervolgens thuis weer aankom.

Overigens is het oliedom van mij medelijden te hebben met welke Teslaberijder dan ook. Die hebben bijna allemaal (een enkele uitzondering daargelaten, waaronder ondergetekende en jij ook) de gave recht te praten wat krom is. Daar past geen enkele compassie bij!
 
Ik vond 's rijden maar riskant en dan kwam je vermoeid overdag aan, maar met de verplichte laadstops heb ik tussen kerst en nieuw dus wel een ritme gevonden. En dan is de Model X beter, want die vereist pauzes van 40~45 minuten terwijl de Model 3 belooft om na 25 minuten al goed te zijn.
Was bij mij altijd met de S en dan deed ik inderdaad hazenslaapjes tussendoor. Nu met de Y denk ik tot 95 procent doorladen (s nachts toch rustig) en dan een SuC overslaan. Dan kan je ook slapen. En ik sla vrij makkelijk een nacht over. Dat is erg persoonlijk of dat haalbaar is voor iemand.
 
  • Like
Reactions: wooter
Leuke reactie @michelh! Ik ben ervaringsdeskundige en kan je vertellen dat ik als voormalige leaseberijder van een MS (laadkosten, wat zijn dat?) in mijn 3 net zo fris (of brak) in Italië en vervolgens thuis weer aankom.

Overigens is het oliedom van mij medelijden te hebben met welke Teslaberijder dan ook. Die hebben bijna allemaal (een enkele uitzondering daargelaten, waaronder ondergetekende en jij ook) de gave recht te praten wat krom is. Daar past geen enkele compassie bij!
Ik vind het een beetje brak om zo te praten.

Ik bedoel maar, ik heb én een Model X, én een Model 3. Ik heb zowat de zuinigste én de meest onzuinige Tesla. De Tesla die het traagst, en het snelst laad.

En toch pak ik die trage onzuinige Tesla.