Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Zag net een filmpje voorbijkomen op de Engelstalige Facebook groep van een SuC in de US. Auch.., ik hoop niet dat dit soort tafelen tijdens de krokusvakantie gaan voorkomen:

When you regret your Tesla. #tesla Kettleman City, CA I-5

Dat zal door de EV haters weer aangegrepen worden om te bewijzen dat het helemaal niets is, dat elektrisch rijden.

Waarschijnlijk is dit tijdens thanksgiving wanneer serieus heel de VS op pad gaat en flinke afstanden aflegt.

Overigens wordt het daar ook positief uitgelegd: heel veel km’s zonder uitstoot!
 
Nieuwe regel bij Tesla. Als de SuC druk bezet is (ik dacht meer dan de helft), dan wordt je laadtarget automatisch op 80% gezet. terechte maatregel, je haalt dan de volgende SuC en het laadrendement is zo laag dat de extra stop rendeert. Ondertussen kan iemand wel met beter laadrendement jouw plaats innemen.
En vooraleer de discussies over ‘wat is druk hier losbarsten, zeg ik het maar zelf: er zijn al mensen beperkt tot 80% als de Suc niet meer dan halfvol was en omgekeerd. Ofwel staat het systeem nog niet op punt, ofwel zit er vertraging op het ingaan/afsluiten van de regel. Principe is wel ok.
Ja dat klopt. Meegemaakt in Waldlaubersheim. Maar het mooie is, je kunt die limiet handmatig overrulen
 
Maar het mooie is, je kunt die limiet handmatig overrulen
Inclusief een melding op je scherm dat zegt hoe je het kan overrulen.
upload_2019-12-3_21-58-38.png
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Is dat echt zo mooi? Wat heeft deze limiet nog voor zin als je het gewoon kan overrulen?
Dat ze dit al doen als de helft van de SUC's bezet zijn lijkt mij wel wat snel.
Lijkt me een vriendelijke manier om besef te kweken van meest efficient gebruik van SuC. Voor de gebruiker zelf schiet het na 80% nl. ook niet meer op.
En als meer dan helft bezet worden er per definitie mensen geknepen, dus dat is wel de juiste grens.
 
  • Like
Reactions: HWS
Lijkt me een vriendelijke manier om besef te kweken van meest efficient gebruik van SuC. Voor de gebruiker zelf schiet het na 80% nl. ook niet meer op.
En als meer dan helft bezet worden er per definitie mensen geknepen, dus dat is wel de juiste grens.
Klopt. Maar je zult een S60 hebben. Of een S75 en het is teringkoud. Dan is het fijn dat je het kunt overrulen
 
Nee tijdens de wintersport niet, maar in de zomer wel. Ja, dan heb je meer range, maar is de kans ook groter dat je 150 blijft rijden ipv 110 in winterweer.

Dus @wooter je hebt eigenlijk geen recht van spreken want je bent niet eens op wintersport geweest tijdens de voorjaarsvakantie op de betreffende zaterdagen? Jammer dit!

Ik woon dus in "Midden" en de wintersport zit vast aan de schoolvakantie. Dat is dus de voorjaarsvakantie en in 2020 zijn de "zwartedagen" zijn heenreis op 22 februari en terugreis op 29 februari. Praktisch alle appartementen zijn vaak enkel van zaterdag tot zaterdag te boeken en het is dus logisch dat iedereen dus op deze vrijdagnacht/zaterdagen rijd.

Zoals bovenstaande grafiekje aantoont zijn er dus straks 3x zoveel NL Tesla's en dus kun je er vanuit gaan dat het 3x zo druk is bij de SuC's. Simpelweg omdat de SuC's op de vaste routes in Duitsland naar Oostenrijk praktisch niet zijn uitgebreid.

Alle overige weekenden voor wintersport zijn totaal geen probleem maar het gaat specifiek om voorjaarsvakantie MIDDEN/ZUID.
 
  • Like
Reactions: JRY.
Ik probeer mijn route vanuit Amsterdam naar Oostenrijk Tirol te plannen via Kassel. Al meerdere malen met mijn ICE gereden en een erg rustige route. Is 30min langer en een km of 80. Met mijn ICE was het qua tijd even snel als over frankfurt > Ulm.
Voor ABRP SuC Malsfeld tussenvoegen
 
Ik probeer mijn route vanuit Amsterdam naar Oostenrijk Tirol te plannen via Kassel. Al meerdere malen met mijn ICE gereden en een erg rustige route. Is 30min langer en een km of 80. Met mijn ICE was het qua tijd even snel als over frankfurt > Ulm.
Voor ABRP SuC Malsfeld tussenvoegen


psssst :p Ik rij ook nooit de standaard navigatie route, maar dat moet je niet verder vertellen. Straks gaat iedereen dat doen en kunnen wij niet meer lekker door rijden.
 
Dus @wooter je hebt eigenlijk geen recht van spreken want je bent niet eens op wintersport geweest tijdens de voorjaarsvakantie op de betreffende zaterdagen? Jammer dit!

Ik woon dus in "Midden" en de wintersport zit vast aan de schoolvakantie. Dat is dus de voorjaarsvakantie en in 2020 zijn de "zwartedagen" zijn heenreis op 22 februari en terugreis op 29 februari. Praktisch alle appartementen zijn vaak enkel van zaterdag tot zaterdag te boeken en het is dus logisch dat iedereen dus op deze vrijdagnacht/zaterdagen rijd.

Zoals bovenstaande grafiekje aantoont zijn er dus straks 3x zoveel NL Tesla's en dus kun je er vanuit gaan dat het 3x zo druk is bij de SuC's. Simpelweg omdat de SuC's op de vaste routes in Duitsland naar Oostenrijk praktisch niet zijn uitgebreid.

Alle overige weekenden voor wintersport zijn totaal geen probleem maar het gaat specifiek om voorjaarsvakantie MIDDEN/ZUID.

Ha, en vergeet niet dat ‘Noord’ op de 22e op de terugweg is en die SUC ook nodig heeft. Wat ik alleen nooit begrijp is waarom iedereen gelijktijdig aankomt en vertrekt.
Zelf rijden wij altijd al op vrijdagochtend heen en boeken een hotel op een uurtje van bestemming. Zaterdagochtend staan we dan al op de latten. Een weekje later skien we ook de zaterdag, en zitten weer in een hotel op een uurtje rijden. Op de rustige zondag rijden we weer naar huis.
 
psssst Ik rij ook nooit de standaard navigatie route, maar dat moet je niet verder vertellen. Straks gaat iedereen dat doen en kunnen wij niet meer lekker door rijden.
Ik ga altijd vrijdagochtend weg en overnacht vrijdagavond op 30 minuten van mijn bestemming. Zaterdag gelijk de berg op :)
En ik ga nu buiten de schoolvakanties...................nergens last van dus :p
 
Ik ga altijd vrijdagochtend weg en overnacht vrijdagavond op 30 minuten van mijn bestemming. Zaterdag gelijk de berg op :)
En ik ga nu buiten de schoolvakanties...................nergens last van dus :p

Wij rijden ook altijd op vrijdag en overnachten max uurtje voor onze bestemming. Ook dat word steeds drukker, elk jaar zie ik dat je eerder een hotel moet zoeken omdat anders alles al vol zit van vrij op zat.

Nog 2 jaar dat ik van het hoogseizoen afhankelijk ben. Wel heel relaxed dat de meeste scholen in Zeist de kids vrij geven op vrijdag omdat ze weten dat het hele dorp richting de Alpen vertrekt. :cool: