Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Beseffen jullie wel wat een slechte investering het zou zijn om extra capaciteit te voorzien om tegemoet te komen aan problemen die zich 2 dagen per jaar voordoen voor 1 regio en die dan 363 dagen per jaar niet nodig is en waar de andere regios geen last van hebben.
Kunnen ze beter in service en ontwikkeling steken.
Een snelweg is 's nachts ook leeg. Een tankstation ook. Kunnen ze net zo goed ook overal slechts 4 stalls neerzetten. Die 48 stalls bij Amsterdam worden na 2200 uur ook amper nog gebruikt.

Een SeC is een USP van Tesla. Maar niet meer lang!
 
Ik ben het wel met Limbo2121 eens; reizen moet makkelijk gemaakt worden om de transitie te versnellen en wachttijden bij laadstations - al is het maar een paar keer per jaar - gaat niet helpen om mensen uit ICE auto's te halen. In tegenstelling; weer een argument om gedrag niet te veranderen. Investeringen in laadcapaciteit zou zeker niet verkeerd zijn.
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Beseffen jullie wel wat een slechte investering het zou zijn om extra capaciteit te voorzien om tegemoet te komen aan problemen die zich 2 dagen per jaar voordoen voor 1 regio en die dan 363 dagen per jaar niet nodig is en waar de andere regios geen last van hebben.
Kunnen ze beter in service en ontwikkeling steken.
Deels eens met je. Maar ik ben van mening dat we juist om de 50km een snellader moeten vinden. SuperCharger, Fastned, Ionity, maakt mij weinig uit.

Hoe meer verdeling er kan zijn, hoe minder pieken je op één plek gaat hebben.

Nu hebben grote locaties óók weer hun eigen voordelen, zowel qua voorzieningen als voor de kans dat een stall vrij is als je er komt, maar het zal een mix zijn.

Piekvraag is met alles een probleem. Files, de kassa bij de supermarkt, etc, etc
 
Een snelweg is 's nachts ook leeg. Een tankstation ook. Kunnen ze net zo goed ook overal slechts 4 stalls neerzetten. Die 48 stalls bij Amsterdam worden na 2200 uur ook amper nog gebruikt.!
De wintersport piek is 2 dagen van de 365 die we er per jaar hebben (eens in de 4 jaar zelfs nog meer), dus het gaat om plm 0.5% van de tijd. De dag duurt 12 (zo niet meer) uur van de 24 uur die we per etmaal hebben, dus het gaat om 50% van de tijd.Vergelijking gaat nergens over.
 
De wintersport piek is 2 dagen van de 365 die we er per jaar hebben (eens in de 4 jaar zelfs nog meer), dus het gaat om plm 0.5% van de tijd. De dag duurt 12 (zo niet meer) uur van de 24 uur die we per etmaal hebben, dus het gaat om 50% van de tijd.Vergelijking gaat nergens over.

Klopt, puur rationeel beschouwd. De mens is echter een emotioneel wezen en verandering (transitie weg van ICE) gaat alleen gebeuren door weerstanden weg te nemen. Dus meer laadcapaciteit...
 
De mens is echter een emotioneel wezen en verandering (transitie weg van ICE) gaat alleen gebeuren door weerstanden weg te nemen. Dus meer laadcapaciteit...

Wat volgens mij echt kan helpen en in ieder geval erg handig zou zijn:

1. Op de snelwegen een bord ruim voor de afslag als er een laadstation aankomt (doen ze in Zwitserland in ieder geval wel, maar in Nederland heb ik het nog niet gezien). Nu moet je maar hopen dat bij of achter een tankstation ook een laadmogelijk is.

2. Op de snelweg kunnen zien (via een bord) of er een laadpaal vrij is. Net zo iets als in de stad waar wordt aangegeven hoeveel plekken er nog vrij zijn in een parkeergarage.
 
  • Like
Reactions: SMU
De wintersport piek is 2 dagen van de 365 die we er per jaar hebben (eens in de 4 jaar zelfs nog meer), dus het gaat om plm 0.5% van de tijd. De dag duurt 12 (zo niet meer) uur van de 24 uur die we per etmaal hebben, dus het gaat om 50% van de tijd.Vergelijking gaat nergens over.
Nee hoor. Jij hebt het alleen over wintersport. De weekenden rond Pasen, Koningsdag, Hemelvaart, Pinksteren en de maanden juni tot en met september.
Het eerste wat ze vragen is: kun je wel tot in Italië komen? Gevolgd door: en hoe vaak moet je wachten?
Alleen al het feit dat je niet ergens even snel kunt tanken is reden om dan in elk geval voldoende stalls te hebben.
 
Nee hoor. Jij hebt het alleen over wintersport. De weekenden rond Pasen, Koningsdag, Hemelvaart, Pinksteren en de maanden juni tot en met september.
Het eerste wat ze vragen is: kun je wel tot in Italië komen? Gevolgd door: en hoe vaak moet je wachten?
Alleen al het feit dat je niet ergens even snel kunt tanken is reden om dan in elk geval voldoende stalls te hebben.
Hallo. Jij regeerde zelf op een post die ging over de zin van investeren voor 2 dagen per jaar en jij vergeleek dat vervolgens met dag / nacht. Dat was ik niet.
 
Ik ben gewoon verwend met mijn eigen SUC aan de muur, en wil ook gewoon overal voorrang als ik langs de snelweg wil laden.

Ik ben niet emotioneel maar vind dat anderen gewoon aan de kant moeten zodat ik kan laden, das toch niet teveel gevraagd? :p:D:p:D:p:D:p
 
  • Funny
Reactions: SMU
Beter lezen. Het gaat niet over 2 dagen per jaar.
Is verder ook zinloze discussie.
Als je het een zinloze discussie vind moet je zelf ook niet verder inhoudelijk reageren. Nu voel ik me toch vrij ....

Dus help me even. Er werd geschreven:

Beseffen jullie wel wat een slechte investering het zou zijn om extra capaciteit te voorzien om tegemoet te komen aan problemen die zich 2 dagen per jaar voordoen voor 1 regio en die dan 363 dagen per jaar niet nodig is en waar de andere regios geen last van hebben.
Kunnen ze beter in service en ontwikkeling steken.

Jij reageerde rechtstreeks op die opmerking met:
Een snelweg is 's nachts ook leeg. Een tankstation ook. Kunnen ze net zo goed ook overal slechts 4 stalls neerzetten. Die 48 stalls bij Amsterdam worden na 2200 uur ook amper nog gebruikt.
Dus hoezo ging het niet om twee dagen :eek:
 
  • Disagree
Reactions: DR Danny and adjego
Wat volgens mij echt kan helpen en in ieder geval erg handig zou zijn:

1. Op de snelwegen een bord ruim voor de afslag als er een laadstation aankomt (doen ze in Zwitserland in ieder geval wel, maar in Nederland heb ik het nog niet gezien). Nu moet je maar hopen dat bij of achter een tankstation ook een laadmogelijk is.

2. Op de snelweg kunnen zien (via een bord) of er een laadpaal vrij is. Net zo iets als in de stad waar wordt aangegeven hoeveel plekken er nog vrij zijn in een parkeergarage.
Het is toch achterhaald om dit met borden aan te geven? Een fatsoenlijke app moet dit gewoon kunnen weergeven.
 
Laten we het gezellig houden :)
Ik dacht dat het met de gezelligheid van de posts nog wel meeviel en weet dan ook niet of ik me aangesproken moet voelen. Maar goed, laat ik proberen mijn laatste verzoek wat vriendelijker te verwoorden :).

upload_2019-12-9_8-15-20.png

@Limbo2121, prima dat je zegt dat ik beter moet lezen. Maar zou je dan alsjeblieft aan willen geven hoe ik uit bovenstaande af had kunnen leiden dat het niet alleen over 2 dagen wintersport in het jaar ging maar over veel meer dagen per jaar? Want ik weet het in alle oprechtheid niet en misschien kan ik er nog iets van leren.

Als je eigenlijk iets anders bedoelde dan wat je opgeschreven, of ergens anders op had willen reageren, had is dat natuurlijk ook prima. Maar dan weet ik in ieder geval dat ik niet verder hoef te zoeken :oops:.

Iets meer on-topic: Ik denk niet dat bv. Pasen op de doorgaande routes tot soortgelijke verkeersdrukte leidt als de wintersport piek, maar zelfs als we alle Nederlandse (of van mijn part Europese) feestdagen én de bouwvak er bij betrekken, dan nog komen we denk ik nog niet in de buurt van 50% bezetting.
 
Ik dacht dat het met de gezelligheid van de posts nog wel meeviel en weet dan ook niet of ik me aangesproken moet voelen. Maar goed, laat ik proberen mijn laatste verzoek wat vriendelijker te verwoorden :).

View attachment 486338
@Limbo2121, prima dat je zegt dat ik beter moet lezen. Maar zou je dan alsjeblieft aan willen geven hoe ik uit bovenstaande af had kunnen leiden dat het niet alleen over 2 dagen wintersport in het jaar ging maar over veel meer dagen per jaar? Want ik weet het in alle oprechtheid niet en misschien kan ik er nog iets van leren.

Als je eigenlijk iets anders bedoelde dan wat je opgeschreven had is dat natuurlijk ook prima. Maar dan weet ik in ieder geval dat ik niet verder hoef te zoeken :oops:.

Iets meer on-topic: Ik denk niet dat bv. Pasen op de doorgaande routes tot soortgelijke verkeersdrukte leidt als de wintersport piek, maar zelfs als we alle Nederlandse (of van mijn part Europese) feestdagen én de bouwvak er bij betrekken, dan nog komen we denk ik nog niet in de buurt van 50% bezetting.
Post 168. Het gaat mij niet om skivakanties, daar blijf ik ook verre van, niet mijn ding.
En idd, het was allemaal heel netjes.
On topic. Natuurlijk kun je niet verwachten dat een SeC 7/24 alle Tesla's moet kunnen bedienen. Ik probeer zelf ook spitsmijdend te rijden. Maar 10 stalls in Wkadlaubersheim en 8 in Achern is voor S'en en X'en tot 75 veel te weinig nu. Het was al krap aan en afgelopen jaar was het gewoon overboekt.
 
  • Like
Reactions: DutchTM3