Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
gistermiddag 15:50 uit serfaus vertrokken naar de randstad. bij stuttgart geladen rond 19:30, 50% was bezet.

Vervolgens oberhonneveld en mogendorf gepasseerd omdat deze 80% bezet waren rond 23:00 en bij bad honnef ionity geladen (was ff tricky, bij voorbij rijden oberhonneveld gaf chargemap 4 volle plekken aan voor ionity, even later 2 vrij). nu wel wat opstart problemen bij laden met ionity en maingau maar na 5 minuten proberen volle snelheid(190 kw) geladen tot 50%, snelheid afnemend tot aan 60%.

daarna nog ff bij arnhem geladen om 01:15 wat vreemd genoeg snel inzakte van 130 naar 70kw. er plugde toen wel een model x in (verder lege suc) maar niet dezelfde pair. had maar 20% nodig.

vorige week vrijdag was op de heenweg oberhonneveld en mogendorf ook al 80%+ bezet. ik zou deze sucs vermijden op de terugweg omdat iedereen in de randstad deze lijkt te pakken. op de heenweg bij toeval door plaspauze in dusseldorf geladen. wij hebben zowel heen als terug geen enkele vertraging gehad door laden t.o.v. ICE rijden. Uiteraard door 2 dochters van 4 en 6 en een vrouw die met regelmaat moeten plassen :).

Have fun nog allemaal! (ps: om 02:20 thuis aangekomen)
 
Last edited:
Volgens Tesla nav (die telkens te behoudend is) kan ik hierna zo in 1x door naar Serfaus (via Fernpass).
Had niet verwacht dat ik het met maar 2x laden zou halen, zoals Tesla nav thuis zei. Ik dacht altijd dat die veel te optimistisch was...
De Tesla navigatie laat je geloof ik met 20% aankomen op je volgende SuC. Dat vind ik echt te veel. Ik mik liever op 10% en vind het geen ramp als dat 5% wordt naarmate je dichterbij komt. Onder de 5% ga ik wel alternatieven zoeken of langzamer rijden. Ik houd ook altijd ABRP erbij om beter in te schatten hoeveel SoC ik nodig heb tot de volgende SuC. Daarmee kan ik meestal 10 tot 15 minuten eerder vertrekken ipv te wachten tot de Tesla vindt dat hij vol genoeg is.

Bij grens (05:30) begon de stau, paar keer eventjes echt stil gestaan en grootste gedeelte tot aan hier langzaam gereden.
Dat wordt nog wat vandaag...
OMG. Met dat soort files is een volle SuC duidelijk niet je grootste probleem...
 
  • Helpful
Reactions: Robbertos
Ik kreeg gisteren (na het laden) na het er met hem over gehad te hebben nog van een Ranger te horen dat hij CCS ombouw had kunnen doen terwijl ik aan het eten was (ER kon dan overigens niet geladen worden). Vandaag geen Rangers bij de SuC alleen adviseurs. Ze proberen het leed dan toch wel weer enigzins te verzachten door service te verlenen tijdens de wintersport drukte.
 
Ik kreeg gisteren (na het laden) na het er met hem over gehad te hebben nog van een Ranger te horen dat hij CCS ombouw had kunnen doen terwijl ik aan het eten was (ER kon dan overigens niet geladen worden). Vandaag geen Rangers bij de SuC alleen adviseurs. Ze proberen het leed dan toch wel weer enigzins te verzachten door service te verlenen tijdens de wintersport drukte.
Wat bestaat die service uit? Vrije plek toewijzen?
 
Zo lijkt iedereen wel gelijk te krijgen. Er is stau bij de supercharger, maar het zijn geen files des doods. Ondanks al dat geklaag over Ionity komt het netwerk op een dag als vandaag al zichtbaar goed van pas. Ook voor de Tesla rijder.

Nou, het is vooral geen file. Ja, een wachtrij her en der die aardig binnen de perken blijft. De wegen zijn wel een ramp.
 
Zo lijkt iedereen wel gelijk te krijgen. Er is stau bij de supercharger, maar het zijn geen files des doods. Ondanks al dat geklaag over Ionity komt het netwerk op een dag als vandaag al zichtbaar goed van pas. Ook voor de Tesla rijder.
Dat dacht ik ook, maar ben SuC voorbij gereden voor een Ionity... Om vervolgens niets dan communicatiefouten te krijgen. Iemand een tip...?
 
Zo lijkt iedereen wel gelijk te krijgen. Er is stau bij de supercharger, maar het zijn geen files des doods. Ondanks al dat geklaag over Ionity komt het netwerk op een dag als vandaag al zichtbaar goed van pas. Ook voor de Tesla rijder.
IONITY heb ik net nog gebruikt. Lekker 140kW naar binnen toe direct aan de snelweg! Betaal ik dan graag voor via Maingau.

Ik ben naar Wenen, maar ik zie de wegen rondon Munchen ernstig vast staan op de kaart en de SuperChargers ook....
 
Ik was bang voor file en daarom om 4:30 uit gaschurn/partenen weg gereden met 94%

Om 7uur geladen bij IONITY neckarburg ost
A6D258CA-399E-4FA0-9FEE-95C383253448.jpeg
Geladen tot 90 (ontbijtje met vrouw en 2 kleintjes)
7:50 weg
doorgereden ( heel klein beetje last van baustellen ) naar suc Gensingen (advies elders dit topic) : 10:30
4D4EB17B-F3C1-4354-AC3E-30B59D57247B.jpeg
Speelhoek bij de BK en koffie voor pa en ma en door na 20m en ~ 85%soc

iets stau en om 14.00 bij Sevenum half uurtje bij IONITY tot 95% (omdat we er toch zaten voor lunch )
A5C1A62C-0BA6-4441-AA15-7B61C38027E7.jpeg

nu naar huis nog eventjes...
 
  • Informative
Reactions: MLKRMR
Met een Maingau pas dacht ik 0,35. De rekening komt later :p
Ik vroeg het maar omdat ik gisteren aan IONITY in België stond en de paal zelf 0,79 aangaf, newmotion 0,80 en ik dacht maingau iets van een 0,60.....dan ben ik maar verder naar een SUC gereden. Ik moet het allemaal niet uit eigen zak betalen maar dat vond ik erover...

Ben benieuwd of er nog aanbieders zijn die nog een redelijke prijs voor ionity aanrekenen maar das wss voor een ander topic.