Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Was het in Gensingen ook druk? Waldlaubersheim is vlak aan de snelweg en heeft slechts 8 150kW stalls dus dan is het al snel druk. Gensingen ligt op slechts 10 minuten van Waldlaubersheim maar ligt iets verder van de snelweg. Deze SuC heeft 22 250kW stalls meer capaciteit en geen stall sharing, dus hier zou je veel sneller weg moeten kunnen zijn.
Geen idee. Weet dat daar een SuC ligt, in de lus, maar ben er nooit geweest. Te ver omrijden? Navigatie heeft me er nog nooit naar toegelegd.
Waren natuurlijk momentopnamen. Ik sla op de terugweg Waldlaubersheim standaard over. Pfalfzfeld is in principe groot genoeg.
 
Ladestau?
Bensheim, tussen Frankfurt en Mannheim. We zijn de enige…
 

Attachments

  • 20B6617B-0F9E-485F-8E1B-A50322575BA1.jpeg
    20B6617B-0F9E-485F-8E1B-A50322575BA1.jpeg
    559.9 KB · Views: 99
  • Like
Reactions: Maurice1 and Phil V
Hier ook rustig. Lange files bij de tankstations. Minstens 40 auto in de tijd tot op de snelweg....
Dan dus ook druk bij restaurant en toiletten daar. Bij de supercharger eigenlijk altijd beter/rustiger en vooral schoner als er een restaurant voorziening is. Was in Dasing op zaterdag rond lunchtijd en daar kwamen op dat moment 3 of 4 bussen met Bayern supporters aan, een rij voor het restaurant maar de Bauernmarkt rustig en daar ook een broodje kunnen halen ( met een keuze uit verschillende sapjes). SuC was ook maar voor 30% bezet.
 
Last edited:
zonder laadfile thuis geraakt. Enkel tankfiles gezien in de andere richting. In Kösching met een 3-tal, Weibersbrunn was een gezellig komen en gaan. Steeds een 5-tal stalls leeg. Kerpen was rustig, maar ligt aan een druk winkelcentrum. Een beetje ice-ing daar. Maar zelf geen last van gehad. Onderweg meer last gehad van enkele sneeuw stormpjes.
 

Attachments

  • 81AD6BEC-93C2-4972-AD8F-67F06A583283.jpeg
    81AD6BEC-93C2-4972-AD8F-67F06A583283.jpeg
    254.3 KB · Views: 55
  • 5351AC7C-AFE8-4AF4-8100-A1F3928F4E05.jpeg
    5351AC7C-AFE8-4AF4-8100-A1F3928F4E05.jpeg
    355.2 KB · Views: 46
  • 777AEDDF-F40D-4AC0-AE1D-A174057A4501.jpeg
    777AEDDF-F40D-4AC0-AE1D-A174057A4501.jpeg
    626.3 KB · Views: 43
  • AE95478F-86DA-4684-A177-B10209877339.jpeg
    AE95478F-86DA-4684-A177-B10209877339.jpeg
    525.6 KB · Views: 48
  • 8F161B29-33AC-4EA3-8C7C-B68A48717A4B.jpeg
    8F161B29-33AC-4EA3-8C7C-B68A48717A4B.jpeg
    183 KB · Views: 69
Geen idee. Weet dat daar een SuC ligt, in de lus, maar ben er nooit geweest. Te ver omrijden? Navigatie heeft me er nog nooit naar toegelegd.
Waren natuurlijk momentopnamen. Ik sla op de terugweg Waldlaubersheim standaard over. Pfalfzfeld is in principe groot genoeg.
Ik ben meerdere keren in Gensingen geweest omdat de navigatie mij er naartoe heeft gestuurd. Is slechts een klein stukje omrijden. Je moet wel binnendoor maar je snijd ook een stuk af. Tijds verlies is dus zeer beperkt en er staan veel stalls en altijd rustig (op de momenten dat ik er was).
 
Oak hier zonder laadfile in Oostenrijk beland:
Triosdorf, 17 laders beschikbaar
Weibersbrunn, 12 laders beschikbaar
Kosching, 11 beschikbaar
Langkampen, 18 beschikbaar

Wel file op snelweg en bij een aantal tankstations. De paniek was een storm in glas water...alweer. Laatset laadstop was eigenlijk niet nodig maar wel lekker om met redelijk volle accu op bestemming aan te komen dacht ik.. Is er bij ons hotel/pension sinds kort gewoon een laadpaal! ;-)
 
Vandaag vanuit Hochmontafon naar huis; bij Ulm gestopt, genoeg plekken vrij.
Daarna advies gevolgd en bij Gensingen; ook hier nog aantal plekken vrij.
Veel drukte onderweg bij de tankstations.
Daarna ook nog even bij Kerpen gestopt; wat een drama is dat; nooit meer! Was superdruk je Mall met veel ICE auto’s bij de SuC vanwege tekort aan parkeerplaatsen.
De Mercedes die tron_fvl op de foto heeft heb ik mij ook aan geërgerd 🥹
 
  • Like
Reactions: tron_fvl
op EAP of FSD. Als wìj de systemen al doorelkaar halen, wat verwachten we dan van de 'buitenwereld ' waaronder de pers?
Laatst nam ik nog een vliegtuig met FSD. ;)

Neen, serieus, AP gebruikt als taalkundige term. Niet als Tesla automatisatie-niveau-aanduiding. Met AP bedoel ik dus zowel de standaard, AP1, EAP, NOA, als FSD (EU, US én beta). Het zijn allemaal niveaus van autopilot (zonder hoofdletter). In al die gevallen heb je tijd om wat met de Nav te spelen.
 
Gisteren ladestau in Irschenberg en dan zie je dit soort toestanden…. Lekker als je voor Tesla gekozen hebt vanwege het laadnetwerk en je moet wachten omdat een Kia rijder twee plekken bezet houdt omdat het kan. Verhitte discussies tussen bestuurders maar de Kia weigerde weg te gaan…
 

Attachments

  • 71C3DB21-6681-4957-8260-07415D397179.jpeg
    71C3DB21-6681-4957-8260-07415D397179.jpeg
    537.2 KB · Views: 58
  • Informative
Reactions: Maurice1
Gisteren ladestau in Irschenberg en dan zie je dit soort toestanden…. Lekker als je voor Tesla gekozen hebt vanwege het laadnetwerk en je moet wachten omdat een Kia rijder twee plekken bezet houdt omdat het kan. Verhitte discussies tussen bestuurders maar de Kia weigerde weg te gaan…
Uiteraard weigert die weg te gaan. Behoorlijk pedant als Tesla-rijders die chauffeur nog eens gaan terechtwijzen ook.
 
Gisteren ladestau in Irschenberg en dan zie je dit soort toestanden…. Lekker als je voor Tesla gekozen hebt vanwege het laadnetwerk en je moet wachten omdat een Kia rijder twee plekken bezet houdt omdat het kan. Verhitte discussies tussen bestuurders maar de Kia weigerde weg te gaan…
Als je schuin in het vak moet staan om te laden dan ben je wel verkeerd bezig denk ik.
Even er achter parkeren en gaan eten?
 
  • Like
Reactions: FAarts
Wen er maar aan. Mijn volgende auto is ook geen Tesla meer en de laadpoort zit voor SuC’s ook verkeerd. En toch ga ik net als vele andere lekker als het moet gebruik maken van SuC’s. Iemand aanspreken omdat Tesla zelf een ontwerpfout heeft gemaakt en zelf het SuC netwerk aan iedereen openstelt is wel een beetje de ondergrens vindt ik. Daarbij heeft 85% van de EV’s de laadpoort voor Tesla aan de verkeerde kant. Tesla kent het probleem en wil er zelf niks aan doen.