Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Portugal

This site may earn commission on affiliate links.
Deze morgen mijn vader en broer naar de Zaventem gebracht. Ze zijn nu al in Faro.
morgenvoormiddag vertrekken Dirk en ik, elk met de model S naar Portimao aan de Algarve.
Klinkt als een goed plan. Ben benieuwd of het rijden naar Portugal een beetje gemakkelijk verloopt.
En welke goed bevallende hotelletjes jullie onderweg hebben aangedaan.
Heb nog niet vast omrande plannen om ook een keer dit jaar die kant uit te rijden.
 
  • Like
Reactions: S-19910 and Xfrank
Screenshot_20190605-151533.png

Klote weer:mad:
Gelukkig doet mijn AP1 het nog vrij goed in deze omstandigheden.
 
Probleempje van de dag...
In Burgas ben ik aan de SuC tegen een paal van het afdak gereden. Bij het achteruitrijden een verkeerde lijn gekozen:rolleyes:.
20190606_113651.jpg
Gevolg. Een deuk, een aantal krassen en één van de sensoren die naar binnen gevallen was.
20190606_110630.jpg
Het probleem dat zich stelde was, dat ik op AP niet meer kon voorbij steken, omdat de sensor continue iets zag.
20190606_114045.jpg
Dan maar aan het Whatsappen gegaan met mijn persoonlijke Tesla Ranger. Deze gaf aan dat ik een Torkx 20 en een dopsleutel van 10 met verlengstuk nodig had om de bumper los te maken. Hij had me duidelijke instructies gegeven waar de bevestigingen zich bevonden en hoe die te bereiken. Dan maar naar de plaatselijke brico , op zoek naar de juiste tools
20190606_125059.jpg 20190606_125604.jpg
Voor de zekerheid ook maar een rol ducktape meegebracht voor het geval we de bumper niet meer terug op zijn plaats kregen.
Aan de volgende SuC aan de klus begonnen.


20190606_134711.jpg
Na een kwartiertje prutsen was het gelukt.
20190606_135643.jpg
Gelukkig hadden we de ducktape mee om de sensor aan de binnenkant wat vast te plakken;)
Bedankt Yannick voor de online hulp!;)
 
Ik ga volgende week een trip richting Porto beginnen, ik ben uitgenodigd op een trouwerij. Ik heb een MOBI.E laadpas aangevraagd maar de snellaad palen (PCR) doen het juist niet op deze kaart omdat je daar blijkbaar een contract voor moet hebben bij een Portugese energie leverancier. Heeft iemand hier ervaring mee?

P.s. ik kan natuurlijk superchargen en bij een destination charger logeren, maar ik hou mijn opties graag open.
 
Ongure figuren, of eikels of klootzakken, of hoe noemen zulke gasten. Hebben een kras van een halve meter op mijn frunk gezet.:mad:
Vandaag heb ik dat opgemerkt tijdens het wassen. Gelukkig is het vrij oppervlakkig en hopelijk kan het er uit gepolijst worden.
We hadden een boottrip en de auto heeft gans de dag in een ondergrondse parking gestaan. Er zijn bijna 6 uur beelden. Ik heb 2 uur bekeken wat telkens de trigger was. Maar dat waren bijna allemaal voorbijrijdende auto's. Ben dan maar gestopt met kijken.:(
 
Top! Heb je nog gebruik gemaakt van de lokale laadpalen? Ik ben net het contract van eVAZ aan het invullen om een pas voor de rapido laadpalen te krijgen. Ik heb de MOBI.E pas al binnen, maar die werkt alleen op de (gratis) langzame palen.
Terwijl ik aan de villa bleef laden aan 12km per uur zijn we met de tesla van Dirk de stad in getrokken. Daar heeft hij hem aan een van de gratis laders gezet in de parking van het hospitaal van Sevilla, waar hij kon laden @ 100km/uur .
Dit is de enige publieke paal die we op onze trip gebruikt hebben. Al de rest was SuC en DeC. Vandaag vangen we de terugweg aan die enkel uit SuC laden zal bestaan.
 
Ik vindt dit soort vakantie posts erg leuk.....
Wat me opvalt is dat je gewoon zonder moeite en met weinig tijdsverlies zowat overal heen rijdt en eigenlijk nagenoeg nergens anders hoeft te laden (probeer dat maar eens met een andere EV..... veel meer gedoe, trust me...).

Is eigenlijk instappen en rijden, enige wat je mist is:
Welke SUC is een leuke om te stoppen (omdat je er goed kunt lunchen, de koffie top is of omdat die niet naast de kip-boer zit en dus vol staat met ICE's....). Dus dat moet ik nog even uitzoeken (wil van de zomer naar zuid-frankrijk gaan).

Wellicht idee voor draadje (mensen zat hier die dit weten) of website zodat je hem snel kunt opzoeken, wellicht suggestie voor Tesla (ratings/reviews/foto's voor SUC locaties.....en dan in de auto te bekijken..... zodat je je route gewoon kunt aanpassen).
Bijkomend voordeel: de "slechte" suc's komen dan boven drijven en mensen gaan er om heen plannen en dan gaan ze er wat aan doen.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Ik vindt dit soort vakantie posts erg leuk.....
Wat me opvalt is dat je gewoon zonder moeite en met weinig tijdsverlies zowat overal heen rijdt en eigenlijk nagenoeg nergens anders hoeft te laden (probeer dat maar eens met een andere EV..... veel meer gedoe, trust me...).

Is eigenlijk instappen en rijden, enige wat je mist is:
Welke SUC is een leuke om te stoppen (omdat je er goed kunt lunchen, de koffie top is of omdat die niet naast de kip-boer zit en dus vol staat met ICE's....). Dus dat moet ik nog even uitzoeken (wil van de zomer naar zuid-frankrijk gaan).

Wellicht idee voor draadje (mensen zat hier die dit weten) of website zodat je hem snel kunt opzoeken, wellicht suggestie voor Tesla (ratings/reviews/foto's voor SUC locaties.....en dan in de auto te bekijken..... zodat je je route gewoon kunt aanpassen).
Bijkomend voordeel: de "slechte" suc's komen dan boven drijven en mensen gaan er om heen plannen en dan gaan ze er wat aan doen.
TeslaVragen - Home
Hier een redelijk overzicht wat er zo al te doen is bij de SuC
Effe in menu bij reizen kijken.
 
  • Like
Reactions: S-19910