Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Portugal

This site may earn commission on affiliate links.
Nog een tip, uit eerste hand : zelf voldoende Roadtrips maken ;)


Verder is het duidelijk : Europa is veel groter dan Google ons wil laten geloven.
Volgens Google maps ligt de Algarve op 2.200 km van Grobbendonk.

En toch hebben we 6.000 km op de teller.
Beide auto's, dus aan de teller ligt het niet.

Blijft enkel de kwaal van deze tijd :
Desinformatie op het internet... Europa kleiner voorstellen dan het werkelijk is...
Waarschijnlijk zitten de Russen daar achter.
 
Verrassend veel Tesla's zien rijden rond Lissabon en Porto. De aardigste verrassing was toch het plekje dat vrij was bij het afleveren van een van de kids bij Departures op Porto Airport. Beide TP-***-*

Porto Airport 20190807.jpg
 
  • Like
Reactions: S-19910
Leuk draadje, einde van de week vertrek ik ook op men 6 maandelijkse trip richting Obidos. voor het eerst met de Y.
Deze zomer vliegtuig en vorige winter en zomer nog met de Passat.
Ben vooral benieuwd naar de reistijd. We hebben de gewoonte om in één keer door te trekken en dan zijn we een klein 20u onderweg.
Voorlopig mentaal aan het voorbereiden om ergens ter hoogte van Burgos een overnachting te pakken.
 
  • Like
Reactions: Keezje
zozo lekker , 6 maanden trip , geniet ervan. Ik ben reeds 2x naar Portugal geweest (Porto/Lissabon) met vakantie en heb dat 2x gedaan met een tussenstop in Bayonne , gewoon omdat we dat een mooie stad vinden en iets over de helft lag van de te rijden afstand. In Bayonne stad ook mogelijkheid om tijdens de overnachting te laden (er is ook een supercharger net buiten de stad). Burgos is eigenlijk 1 laadstop verder dus ook goed te doen alleen wel 3 uur langer doorrijden. Was destijds met mijn model 3. Veel plezier in ieder geval.
 
  • Like
Reactions: tron_fvl
Leuk draadje, einde van de week vertrek ik ook op men 6 maandelijkse trip richting Obidos. voor het eerst met de Y.
Deze zomer vliegtuig en vorige winter en zomer nog met de Passat.
Ben vooral benieuwd naar de reistijd. We hebben de gewoonte om in één keer door te trekken en dan zijn we een klein 20u onderweg.
Voorlopig mentaal aan het voorbereiden om ergens ter hoogte van Burgos een overnachting te pakken.
Ik ben een dagje in Bordeaux blijven plakken. Wijnvelden, wijnmuseum, de stad, Les Dunes. Ik heb nog wel een leuke AirBNB host als je interesse hebt. Take it slow!
 
Leuk draadje, einde van de week vertrek ik ook op men 6 maandelijkse trip richting Obidos. voor het eerst met de Y.
Deze zomer vliegtuig en vorige winter en zomer nog met de Passat.
Ben vooral benieuwd naar de reistijd. We hebben de gewoonte om in één keer door te trekken en dan zijn we een klein 20u onderweg.
Voorlopig mentaal aan het voorbereiden om ergens ter hoogte van Burgos een overnachting te pakken.
Jaloers...

Ik deed er destijds 25 uur over, met te veel te lange eetstops... Mooie reis was het zeker.
 
Leuk draadje, einde van de week vertrek ik ook op men 6 maandelijkse trip richting Obidos. voor het eerst met de Y.
Deze zomer vliegtuig en vorige winter en zomer nog met de Passat.
Ben vooral benieuwd naar de reistijd. We hebben de gewoonte om in één keer door te trekken en dan zijn we een klein 20u onderweg.
Voorlopig mentaal aan het voorbereiden om ergens ter hoogte van Burgos een overnachting te pakken.
Normaal gesproken deden wij het altijd in 2 dagen en ook zo’n 20 uur. Geen Obidos, maar wel ongeveer dezelfde afstand.
De laatste jaren (ook met de IcE) hebben we ervoor gekozen om het in 3 etappes te rijden. De laatste keer was met de M3 en dat was in het totaal ongeveer 24h, met op enkele plaatsen langere stops dan noodzakelijk.
Mooie stad Obidos, als je er een keer in de zomer bent moet je daar naar het festival gaan….
 
Ik ben 1 keer naar Alentejo gereden en een keer naar Granada. Beide keren meteen tussenstop in Bayonne: aan het einde van een reisdag nog heerlijk de zon zien ondergaan in de atlantische oceaan en je bent al over de helft. Ik vind het rijden door Spanje met de Tesla heel ontspannend. Ik zit er dan ook aan te denken deze zomer richting de Picos en Vigo te gaan. Maar eerst nog naar Franse Alpen in feb en Puglia in april.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
20 uur achter elkaar autorijden doe je dan hopelijk met meerdere chauffeurs……
De laatste 3 ritten door omstandigheden alleen gereden. maar met travezl assist (beetje zoals EAP) toch een groot verschil. weet nog de eerste keer toen we de rit gemaakt hebben met Audi A3, geen travel assist en tacc. Dat was pas echt een hel, zelfs met 2 chauffeurs die afwisselen.
 
Normaal gesproken deden wij het altijd in 2 dagen en ook zo’n 20 uur. Geen Obidos, maar wel ongeveer dezelfde afstand.
De laatste jaren (ook met de IcE) hebben we ervoor gekozen om het in 3 etappes te rijden. De laatste keer was met de M3 en dat was in het totaal ongeveer 24h, met op enkele plaatsen langere stops dan noodzakelijk.
Mooie stad Obidos, als je er een keer in de zomer bent moet je daar naar het festival gaan….
ook in winter is er een festival. Villa Natal. is op zich wel de moeite. inclusief schaatsbaan ;-)
 
  • Informative
Reactions: Mars2020
De afgelopen dagen de rit gemaakt. We hadden ons mentaal al voorbereid op een tweedaagse trip en dat was geen overdreven luxe.

Frequent even stoppen is zeker aangenaam, meer omdat door een storing in de voorste cameramodule de AP er al eens de brui aan geeft. In dit geval na 500km en dit voor de rest van de rit. Normaal had die nog vervangen geweest, maar wegens ziekte van servicetechnieker uitgesteld naar begin volgend jaar.

Algemeen wel een aanzienlijk hoger verbruik dan thuis. 240wh/km tegenover een 180 wh/km anders. Hierdoor Langer moeten laden dan volgens ABRP en de tesla website (5u ipv 3u).

Hadden veel tegenwind en regen. In Frankrijk met het verkeer meegereden (130km/u) en ook in Spanje en Portugal een vlot tempo gehouden.
Hoop dat de weersomstandigheden in het terugkomen iets gunstiger zullen zijn.

In Portugal zijn er op zich voldoende laadpalen aanwezig, deze zijn bijna allemaal op Mobi.e aangesloten. Nadeel hiervan is dat je een compatible rfid kaart nodig hebt. Heb er nog een aangevraagd voor vertrek om in Portugal te laten leveren, maar gaat nog redelijk ouderwets met het invullen van papieren, fysiek ondertekenen, enz. Dit is echter wel een behoorlijk nadeel voor toeristen en buitenlanders die met de eigen wagen komen. De SUC’s zijn hier ook nog niet zo dik bezaaid.

Ondanks dat hier wel wat 2e verblijvers zijn, merkt ik ook bij andere diensten dat hier vaak weinig aandacht aan besteed wordt.
Alsof er enkel Portugezen in Portugal zijn. 😉

Morgen eens naar de lokale EDF rijden om te zien of we snel aan kaart kunnen geraken.

CD12ECD2-31D4-4786-848F-5089ADD7A332.jpeg
 
Aan de SuC van Fátima was het een drukke bedoening van af en aanrijdende Tesla's. vooral model 3. In de plaatselijke taverne is schijnbaar de Portugese Tesla Club gehuisvest.
Ze hebben er een speciale tesla kaart voor een snelle hap;)
View attachment 416381 View attachment 416382
Vier jaar verder en het menu is niet veranderd. Ik heb er gisteren even geladen en kwam deze foto van een bekende Noor aan de muur tegen:
1681508322144.png