Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verminderd maximaal batterijniveau

This site may earn commission on affiliate links.
Nou toch een goede foto kunnen maken en de bijhorende factuur .
 

Attachments

  • IMG_20200505_181534.jpg
    IMG_20200505_181534.jpg
    429.7 KB · Views: 129
  • Screenshot_20200505-160105.png
    Screenshot_20200505-160105.png
    434.2 KB · Views: 97
  • Informative
Reactions: ramonneke
Helaas moet ik er ook aan geloven.
Vrijdag middag onregelmatig opladen gedetecteerd via de app toen ik status wou checken. Bij de auto opladen gestopt en deze melding. Direct met tesla gebeld en een prima service een drop-in afspraak in Groningen geregeld. Een half uur later toen ik heen wou was dat al onmogelijk (zie 2e) foto. Dus anwb maar gebeld en op de bergauto naar Groningen laten brengen (was al na 5 uur uiteraard).

De 1e service medewerker bevestigde een hv accu probleem dus dit wordt ongetwijfeld een nieuwe accu, gelukkig binnen de garantie van i jaar voor mijn classic.

Nu in de app kan de auto in eens weer 130km rijden. Bijzondere fluctuaties dus.
20201127_150507.jpg
20201127_155655.jpg
 
En heb je al iets van Tesla vernomen watvoor een accu je ervoor terug gaat krijgen?

Nee de enige communicatie tot dusver is sms: " Diagnose aan uw Tesla is gesteld, de HV battery wordt uigewisseld vanwege een interne fout. We zullen u opnieuw informeren als benodigde delen gearriveerd zijn. Vooralsnog verwachten we levering in de komende week"

Hierop heb ik de vraag gesteld of de dit nog 'gunstige' gevolgen heeft voor mijn actieradius (was 365 bij 100%) en of nog andere storingen in de wagen waren.
Hierop deze reactie; "Er wordt een vergelijkbaar accupakket gemonteerd. In diagnose naar de oorzaak van de stranding zijn tot dusver geen andere issues aan het licht gekomen"

Volgens de tesla app staat is de accu al losgekoppeld/gedemonteerd want heb 0km bereik, en hier staat ook in aangegeven "Naar schatting gereed op dec. 7e om 11:15"

Dus geen specifiekere informatie voor de accu op dit moment. Wel had ik paar maand geleden nog een foto van de sticker van mijn huidige pakket gemaakt. Dit was: 85kWh, 400VDC en artno 1014114-00-D


Wel moet ik tot dusver mijn complimenten over Tesla Groningen uitspreken, die vrijdag telefonisch goed geholpen op de service desk en drop-in bij groningen was ook mogelijk. Alleen moest zelf de ANWB regelen voor transport naar Groningen (van af Emmen) maar ook die werkte goed mee. En maandag om kwart voor 10 stond er al een Loaner voor me klaar.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maurice1
Nee de enige communicatie tot dusver is sms: " Diagnose aan uw Tesla is gesteld, de HV battery wordt uigewisseld vanwege een interne fout. We zullen u opnieuw informeren als benodigde delen gearriveerd zijn. Vooralsnog verwachten we levering in de komende week"

Hierop heb ik de vraag gesteld of de dit nog 'gunstige' gevolgen heeft voor mijn actieradius (was 365 bij 100%) en of nog andere storingen in de wagen waren.
Hierop deze reactie; "Er wordt een vergelijkbaar accupakket gemonteerd. In diagnose naar de oorzaak van de stranding zijn tot dusver geen andere issues aan het licht gekomen"

Volgens de tesla app staat is de accu al losgekoppeld/gedemonteerd want heb 0km bereik, en hier staat ook in aangegeven "Naar schatting gereed op dec. 7e om 11:15"

Dus geen specifiekere informatie voor de accu op dit moment. Wel had ik paar maand geleden nog een foto van de sticker van mijn huidige pakket gemaakt. Dit was: 85kWh, 400VDC en artno 1014114-00-D


Wel moet ik tot dusver mijn complimenten over Tesla Groningen uitspreken, die vrijdag telefonisch goed geholpen op de service desk en drop-in bij groningen was ook mogelijk. Alleen moest zelf de ANWB regelen voor transport naar Groningen (van af Emmen) maar ook die werkte goed mee. En maandag om kwart voor 10 stond er al een Loaner voor me klaar.
Kreeg jij een loaner mee? Ik dacht dat een loaner niet onder de accugarantie viel. Of heb jij jouw auto als occasion bij Tesla gekocht en nog in de volledige garantie?
 
Kreeg jij een loaner mee? Ik dacht dat een loaner niet onder de accugarantie viel. Of heb jij jouw auto als occasion bij Tesla gekocht en nog in de volledige garantie?

Ik heb zonder er extra om te vragen o.i.d. een loaner mee gekregen.
En nee ik heb de auto particulier gekocht (van ook weer een particulier die hem zelf uit de lease had overgenomen).
Nu ben ik wel benieuwd of hier nog wat achter weg komt of dat ik daarmee geluk / service van de zaak heb.
 
Ik heb zonder er extra om te vragen o.i.d. een loaner mee gekregen.
En nee ik heb de auto particulier gekocht (van ook weer een particulier die hem zelf uit de lease had overgenomen).
Nu ben ik wel benieuwd of hier nog wat achter weg komt of dat ik daarmee geluk / service van de zaak heb.
Tja, dat is de vraag. Ik heb begin dit jaar een nieuwe (refurbished) accu in de auto gekregen. Gevraagd om een bijhorende loaner en dat ging toen niet. Maar goed, het zal niet de eerste keer zijn dat SeC's elkaar tegenspreken...
 
Tja, dat is de vraag. Ik heb begin dit jaar een nieuwe (refurbished) accu in de auto gekregen. Gevraagd om een bijhorende loaner en dat ging toen niet. Maar goed, het zal niet de eerste keer zijn dat SeC's elkaar tegenspreken...

Ik heb vanmorgen bericht gehad dat de accu vandaag was binnen gekomen. Verder dat ze verwachten deze begin volgende week gereed te hebben. Dus ik hoor het volgende week en zal het hier melden.
Moet wel zeggen dat deze loaner p85 anders aanvoelt als mijn eigen p85, iets nerveuzer maar ook wat sneller dan mijne. Maar goed kan ook aan de staat van de accu liggen volgende week weet ik ook hiervan meer. Ik denk dat deze loaner een test auto is voor nieuwe onderdelen omdat hierin ook de 4g upgrade zit (heb ik ook in mijn eigen btw) en de motor behoorlijk stil is (vast ook al eens vervangen)
 
Ik heb vanmorgen bericht gehad dat de accu vandaag was binnen gekomen. Verder dat ze verwachten deze begin volgende week gereed te hebben. Dus ik hoor het volgende week en zal het hier melden.
Moet wel zeggen dat deze loaner p85 anders aanvoelt als mijn eigen p85, iets nerveuzer maar ook wat sneller dan mijne. Maar goed kan ook aan de staat van de accu liggen volgende week weet ik ook hiervan meer. Ik denk dat deze loaner een test auto is voor nieuwe onderdelen omdat hierin ook de 4g upgrade zit (heb ik ook in mijn eigen btw) en de motor behoorlijk stil is (vast ook al eens vervangen)
Dit herken ik wel. Mijn 'S' is uit 2013, ik waan mij soms in een andere wereld als ik in een jongere stap. Zelfs de 2015 auto's zijn enorm verbeterd t.o.v. de echte Classic's.
 
Dit herken ik wel. Mijn 'S' is uit 2013, ik waan mij soms in een andere wereld als ik in een jongere stap. Zelfs de 2015 auto's zijn enorm verbeterd t.o.v. de echte Classic's.

Nee joh, het rijdt mss wat strakker, maar in de loop van de tijd zijn er te veel leuke features wegbezuinigd. Een classic heeft tenminste nog:

- open dak
- frunk ruimte
- CC zonder interventie
- CC hendel zit op de juiste plaats en is normaal te bedienen ipv dat halve stokje op de nieuwlichters
- levenslang gratis superchargen(alhoewel beperkt in snelheid tegenwoordig)
- fatsoenlijke achteruitrijverlichting
- non-existing center console
- bevestigingspunten voor een dakdrager
- levenslang premium connectivity subscription
- pouch in bestuurdersstoel
 
  • Like
  • Love
Reactions: Lucas31 and Maarten
Nee joh, het rijdt mss wat strakker, maar in de loop van de tijd zijn er te veel leuke features wegbezuinigd. Een classic heeft tenminste nog:

- open dak
- frunk ruimte
- CC zonder interventie
- CC hendel zit op de juiste plaats en is normaal te bedienen ipv dat halve stokje op de nieuwlichters
- levenslang gratis superchargen(alhoewel beperkt in snelheid tegenwoordig)
- fatsoenlijke achteruitrijverlichting
- non-existing center console
- bevestigingspunten voor een dakdrager
- levenslang premium connectivity subscription
- pouch in bestuurdersstoel

Dingen veranderen, dat is juist goed, ik ben toch blij dat er vernieuwing is en er vooral software/hardware dingen worden uitgeprobeerd. Zo maken ze grote stappen maar ook stappen achteruit, maar dat weet je pas als je aanpassingen doorvooert.
Ik heb in diverse classics gereden, maar ik ben juist fan van de vooruitgang en verandering. Zonder verandering cq vernieuwing zou er lang geen succes zijn zoals het nu gaat.

Dat je voorkeur geeft aan iets waar je nu aan gewend bent, dat snap ik, dat je ook dingen ziet dat je als achteruitgang benoemt, dat snap ik ook. Maar even omdenken doe ik graag; Als je een nieuwe eigenaar vraagt om in een classic te stappen, dan ervaart die ook 'een hele andere wereld' van onhandig bediening en plaatsing van CC-pookje (van diezelfde bedienings elementen die jij als plus punt benoemt) etc etc om 'het oude CC-pookje' even aan te halen; Net als de richtingsaanwijzers is de CC-pook super onhandig in gebruik, laat staan dat het rekening houd met het verkeer
 
...Als je een nieuwe eigenaar vraagt om in een classic te stappen, dan ervaart die ook 'een hele andere wereld' van onhandig bediening en plaatsing van CC-pookje (van diezelfde bedienings elementen die jij als plus punt benoemt) etc etc om 'het oude CC-pookje' even aan te halen; Net als de richtingsaanwijzers is de CC-pook super onhandig in gebruik, laat staan dat het rekening houd met het verkeer

Ik snap je algemene punt wel hoor, ik ben niet zo'n oude knakker die blijft hangen in 'vroeger was alles beter'. Waar ik wel bezwaar tegen maak is de algemene trend om uit oogpunt van standaardisatie en kostenbesparing alles te uniformeren. Voorbeeld: eind jaren 90 had ik een Sony tv, niet te tillen, maar wel met PiP en split screen opties, ontzettend handig en fijn. Bestaat niet meer.

En wat het CC pookje betreft, in de classic kan je met je linkerhand aan het stuur alle CC acties met 1 of 2 vingers van je linkerhand bedienen en dat zonder je ogen van de weg te halen. Bij het nieuwe pookje kan dat niet meer, het is zo kort dat je je ogen van de weg moet halen en moet reiken met je linkerhand los van het stuur. Dat kun je in mijn ogen gewoon als achteruitgang benoemen. En niet de enige zoals mijn lijstje duidelijk maakt.

Wel een beetje off-topic besef ik nu, zal het hierbij laten.
 
Last edited:
  • Love
Reactions: nico180