Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verschillen MY LR en M3 Highland

This site may earn commission on affiliate links.
Aankomende tijd moet ik mijn huidige M3 LR 2019 gaan vervangen. Ik twijfel over de huidige MY LR of de nieuwe M3 LR Dual Motor. Is er ergens een overzicht wat de verschillen zijn? Zowel interieur als exterieur als onder de motorkap (MCU, geluidinstallatie ed). En ja ga binnenkort ook even naar Tesla om ze te bekijken. Maar dat is vaak soort van vluchtig.
 
En verder:

- MCU: Gelijk in de M3 en MY, nl. AMD Ryzen
- AP Hardware: M3 beschikt over HW 4.0, net als de MY (al is deze switch voor de Y pas heel kort geleden gemaakt; pas dus op met voorraad modellen). Merk je niet veel van, behalve dat de camera's een hogere resolutie hebben.
- Audiosysteem: 17 speakers (waarvan 2 sub) in de M3 LR vs. 13 speakers (waarvan 1 sub) in de MY
- Trekgewicht: 1.000lg (M3 LR) vs 1.600kg (MY LR)
- Klimaat: MY beschikt over HEPA luchtfilter, M3 niet
- Interieur: M3 beschikt over een lichtstrip in het interieur, MY niet / MY beschikt over verstelbare rugleuning achter, M3 niet.
- Acceleration boost: beschikbaar voor de MY LR, maar (nog) niet voor de M3 LR
 
Heel grote koffer, maar er kan geen stoel in.

Dat is nieuw...

Net voor ons verlof heb ik 2 van onderstaande stoelen in de koffer van een M3 vervoerd. Weliswaar de poten er eerst afgedraaid.
Geen platliggende achterbank, gewoon, beiden in de koffer. Drie zou inderdaad niet gelukt zijn zonder de zetel plat te leggen 🤣
En een MY kopen om een stoel te kunnen vervoeren? Hmmm, ik zou wel een andere oplossing vinden :cool:


Screenshot 2024-06-18 at 09.58.14.png
 
  • Like
Reactions: TM3LR
Gek dat nog niemand vermeldde dat bij de M3 de ‘hoedenplank’ deel uitmaakt van de carrosserie en dus niet kan verwijderd worden.
Heel grote koffer, maar er kan geen stoel in.
Was voor mij de voornaamste reden om voor een MY te gaan.
Voor die ene keer per jaar dat ik eens iets groter moet vervoeren, huur ik wel een camionette. Veel goedkoper (en duurzamer) dan investeren in ruimte en een minder efficiënte wagen die ik niet nodig heb ;)

Enkele weken geleden nog een IKEA bezoek gedaan voor nieuwe bureau + tuincentrum voor robotmaaier en garage. Ging allemaal vlotjes in de M3
 
  • Like
Reactions: Krisja
Dat is nieuw...

Net voor ons verlof heb ik 2 van onderstaande stoelen in de koffer van een M3 vervoerd. Weliswaar de poten er eerst afgedraaid.
Geen platliggende achterbank, gewoon, beiden in de koffer. Drie zou inderdaad niet gelukt zijn zonder de zetel plat te leggen 🤣
En een MY kopen om een stoel te kunnen vervoeren? Hmmm, ik zou wel een andere oplossing vinden :cool:


View attachment 1057476
Stoel zal verkeerd voorbeeld zijn, maar minstens 1 keer per maand heb ik de hoogte van de MY nodig.
2 fietsen + bagage, klusmateriaal, containerpark, 4 familieleden met bagage en kinderwagen naar de luchthaven voeren, …
 
  • Like
Reactions: Krisja