Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Versie Navigatiedata

This site may earn commission on affiliate links.
Ik weet zeker dat ik op 2019 zat, maar mogelijk idd nog geen 2020 update gehad, dus jouw suggestie zou zo maar eens kunnen. Alhoewel dat wel een vreemde zet zou zijn. Om welke reden zouden ze dan nóg een versie verder terugzetten?
 
Bij mij ook versienummer terug van 2020 naar 2019.
Vraag me af of echt de kaarten zijn terug gezet of dat ze truc hebben uitgehaald met versienummers.

Vraag ik mij ook af. Normaal is een kaartdownloadca 8GB. Ik las hier dat bij terugzetten een download van ca 1,5GB was gezien.

Jammer dat Tesla over het hele navigatie verhaal niet wat openhartiger is..... Nu is het geruchten bij elkaar sprokkelen en er een verhaal van maken...
 
Misschien zijn de kaarten niet 2020, maar de satellietbeelden in Google wel.

Je kunt verdorie de ..... van de buurvrouw zien. *)

20200727_182549.jpg


*) parasol
 
  • Funny
Reactions: Arnout 2904
Heb ook de kaart uit 2019 en afgelopen weekend wat merkwaardige zaken:
  1. Routeplanner stuurde me andere kant op dan getoonde route op kaart.
    Reed op A9 Amstelveen naar Nieuw Vennep. Route op kaart liet correcte route van A9 naar A4 naar Schiphol Rotterdam zien (rechts naar A4), maar de aanwijzing die ik kreeg was fout: rechtdoor (links op A9 blijven) via A9 Alkmaar Haarlem. Zie foto in bijlage.
    Heel vreemd dat route aanwijzing afwijkt van de kaart.
  2. Op A2 bij Beesd gaf Tesla 120 overdag en 130 's avonds aan, de oude snelheidslimieten
  3. Oprit Rosmalen op A2 naar noorden: op oprit zegt Tesla max snelheid 130 en accelereert door, zodra op snelweg weer terug naar 100
 

Attachments

  • 2020-08-04 16_56_09-A9 - Google Maps.jpg
    2020-08-04 16_56_09-A9 - Google Maps.jpg
    51.7 KB · Views: 43
  • Informative
Reactions: Hbrink
Heb ook de kaart uit 2019 en afgelopen weekend wat merkwaardige zaken:
  1. Routeplanner stuurde me andere kant op dan getoonde route op kaart.
    Reed op A9 Amstelveen naar Nieuw Vennep. Route op kaart liet correcte route van A9 naar A4 naar Schiphol Rotterdam zien (rechts naar A4), maar de aanwijzing die ik kreeg was fout: rechtdoor (links op A9 blijven) via A9 Alkmaar Haarlem. Zie foto in bijlage.
    Heel vreemd dat route aanwijzing afwijkt van de kaart.
  2. Op A2 bij Beesd gaf Tesla 120 overdag en 130 's avonds aan, de oude snelheidslimieten
  3. Oprit Rosmalen op A2 naar noorden: op oprit zegt Tesla max snelheid 130 en accelereert door, zodra op snelweg weer terug naar 100
Over punt 3, dat is ook vaste prik bij invoegen op de A59 nabij Waalwijk. In de 2020 versie was deze bug weg.
 
Gisteren kreeg ik weer een navigatieupdate maar bij mij is de navigatie weer teruggezet naar de 2019.20.10482 ???
Idem bij mij (2017 MX HW3 FSD)!! Ik heb de update zien binnenkomen, maar 't viel me vorige week ineens op dat hij weer op 2019 staat nu. En mijn MCU1 was de hele vakantie weer niet vooruit te branden.... ik heb de dashcam uitgezet, dat leek iets te schelen...
 
Kan ik bevestigen. Is een regressie volgens mij hoewel ik nooit de 2020 kaarten heb gehad.
Ik zag gisteren overdag iets soortgelijks bij het het oprijden van de A2 bij Best-West: activeren NoA zette hem op 130, en dat liet het verkeersbordje ook zien. Dat was de laatste tijd keurig 100... pas op de A2 zelf sprong hij (het verkeersbordje op het scherm) weer terug naar 100.
 
  • Funny
Reactions: JanG007
Probleem blijft dat Tesla weinig communiceert wat er nu verandert per versie.
Moet dat? Hoeft dat?

Ik ben bijvoorbeeld overtuigd dat snelheidslimieten niet per navigatie update komen. Dit is de offline navigatie data, met basis kaartgegevens en adresgegevens als je geen internet-verbinding hebt. Dus in sé boeit dit niet op locaties waar je wel gewoon LTE verbinding hebt.
 
  • Like
Reactions: robertvg