Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een tijdje geleden bij Allianz een prijsopgave opgevraagd. Deze hebben aangegeven pas een prijsindicatie te kunnen geven als er nummerbord is maar lieten wel het volgende los over de aanvullende voorwaarden mbt beveiliging:

Bij een Tesla mogen geen wijzigingen worden aangebracht anders dan door Tesla zelf. Om deze reden is daarom de afspraak gemaakt dat het optionele veiligheidspakket dat Tesla heeft voldoende is voor onze acceptatie. Dit pakket is vergelijkbaar met de oude SCM 3 beveiligingseis. Het beveiligingspakket bestaat uit::

  • Een elektronische startblokkering die werkt op de Model S aandrijfeenheid en voorkomt dat het voertuig gestart wordt totdat er een geldige sleutel in het voertuig is.
  • Sensoren gemonteerd op elke passagiersdeur, de motorkap en de achterklep die de sirene laat afgaan wanneer ze geopend worden.
  • Het detecteren van bewegingen in de passagiersruimte en bij het binnendringen door een voorruit zal het alarm afgaan.
  • Detecteert wanneer het voertuig op een sleepwagen wordt gehesen en laat het alarm afgaan.
  • Een extra sirene met een eigen stroomvoorziening die blijft functioneren zelfs als het voertuig 12V stroom wordt uitgeschakeld.
Dit optionele veiligheidspakket eisen wij in de onderstaande situaties:

  • Cat.waarde vanaf € 50.000,- voor een Tesla jonger dan 5 jaar.
  • Cat.waarde vanaf € 75.000,- voor een Tesla ouder dan 5 jaar.
 
In België via kantoor Van Dessel , daar heb ik mijn model S verzekerd , Was via Tesla zelf aanbevolen en tot op heden tevreden , BA + full omnium model S 85 is ca 1200 € aldaar , de maatschappij die verzekerde was Belfius , sinds 01/01/19 is dit Vivium .
Op hun site kan je berekenen wat de verzekering voor model 3 kost , Van Dessel | Verzekering elektrische wagens
Ook die verhuis naar Vivium (en verhoging premie met zowat 3%) opgemerkt. Enig idee waarom dit gebeurt, en zijn er ondertussen meer interessante formules op de markt?
 
Offerte voor model 3 van 61.000€:

upload_2019-1-6_12-0-9.png


Is bij mijn verzekeraar die meestal AXA heeft maar ben niet zeker of dit ook AXA is.
 
Offerte voor model 3 van 61.000€:

View attachment 366565

Is bij mijn verzekeraar die meestal AXA heeft maar ben niet zeker of dit ook AXA is.
Dat lijkt me beter te kunnen.
ik zit op eenzelfde premie ongeveer, maar voor een model 3 van 70000.
bij van Dessel 650€ vrijstelling met 36 maand nieuwwaarde
bij KBC (na enkele onderhandelrondes) 500€ vrijstelling en 40 maand nieuwwaarde incl. VAB bijstand
 
  • Love
Reactions: selsrog
Ik kom op de site van ANWB-verzekeringen voor een Model 3 met 14 schadevrije jaren (80% no claimkorting) en 3 jaar aanschafwaardegarantie uit op €640 per jaar.
Daar zit het 1e jaar nog 5% extra korting voor leden in, als je langer lid bent kun je het eerste jaar nog tot €70 extra korting krijgen.
Helaas is niet duidelijk of een alarm verplicht is.
 
Ik kom op de site van ANWB-verzekeringen voor een Model 3 met 14 schadevrije jaren (80% no claimkorting) en 3 jaar aanschafwaardegarantie uit op €640 per jaar.
Daar zit het 1e jaar nog 5% extra korting voor leden in, als je langer lid bent kun je het eerste jaar nog tot €70 extra korting krijgen.
Helaas is niet duidelijk of een alarm verplicht is.
Ik ben nu voor ICE verzekerd bij ANWB. Geïnformeerd naar voortzetten polis voor M3, antwoord “we verzekeren geen Tesla, want daar kan het door ons geëiste alarmsysteem niet in zonder dat de Tesla garantie op de auto vervalt”...
 
Ik moet zeggen, ik ben een beetje de weg kwijt. Bij veel aanbieders kan je online wel dingen opgeven, maar puntje bij paaltje helpen ze je met je Tesla Model 3 niet verder (Nederland). Er is voor verzekeraars ook nog te weinig bekend over de auto.

De prijzen bij InsureMyTesla vind ik een beetje absurd, ik kwam voor All Risk op € 230,- per maand uit met mijn 38 jaar en 7 schadevrije jaren.

I can use all the help I can get.
 
Ik moet zeggen, ik ben een beetje de weg kwijt. Bij veel aanbieders kan je online wel dingen opgeven, maar puntje bij paaltje helpen ze je met je Tesla Model 3 niet verder (Nederland). Er is voor verzekeraars ook nog te weinig bekend over de auto.

De prijzen bij InsureMyTesla vind ik een beetje absurd, ik kwam voor All Risk op € 230,- per maand uit met mijn 38 jaar en 7 schadevrije jaren.

I can use all the help I can get.
Carmeleon en PMP eens proberen gaat helpen
 
nog steeds online op zoek..Bij veel maatschappijen kan je online een simulatie maken maar ofwel staat het merk Tesla niet tussen het rijtje automerken of indien wel, zie je een foutmelding zoals hier bij het Belgische Allianz. Daar denken ze misschien dat een Tesla geen elektrische wagen is
 

Attachments

  • allianz.JPG
    allianz.JPG
    105.2 KB · Views: 92
Bij Carmeleon geen aanvullende anti diefstal eisen als je onder de 60.000 blijft. Het staat niet duidelijk op hun calculator maar als je recht heb op aftrek BTW dan moet je de catalogus prijs excl btw invullen. Voor de zakelijke rijders die niet de Performance M3 gaan rijden is de catalogus prijs dus rond 50k.
 
Bij Carmeleon geen aanvullende anti diefstal eisen als je onder de 60.000 blijft. Het staat niet duidelijk op hun calculator maar als je recht heb op aftrek BTW dan moet je de catalogus prijs excl btw invullen. Voor de zakelijke rijders die niet de Performance M3 gaan rijden is de catalogus prijs dus rond 50k.

Had ze toevallig aan de lijn vanmiddag, net zoals andere verzekeraars :confused:. Ze vroegen niet eens om welke uitvoering het gaat, lojack moest er gewoon op. Nou moet ik wel een performance gaan verzekeren, maar dat heb ik dus niet vermeld aan de telefoon. Met lojack ingebouwd is de premie 110 per maand voor ons met 10 schadevrije jaren
 
Carmeleon vraagt ook een alarm. De vraag is of dit een officiële gecertificeerde moet zijn of dat de klassering zoals hierop het forum genoemd (klasse 3) afdoende is. Weet iemand dat?

Model 3 heeft klasse 4/lage 5, vanmorgen tesla gebeld hierover. Ze gaan het via ipdates naar 5 opvoeren. Maar het is NIET SCM gecertificeerd en daarom vragen verzekeraars om een lojack.