Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Acceptatie is zelfs nog lager helaas, als je bij NN doorklinkt voor een aanvraag krijg je dit nog te zien;
 

Attachments

  • Screenshot from 2019-02-01 12-55-37.png
    Screenshot from 2019-02-01 12-55-37.png
    57.7 KB · Views: 129
Zojuist ook even contact gehad met de ANWB.
Er moet een SCM goedgekeurd veiligheidssysteem in zitten. De eerste persoon die ik aan de lijn kreeg zei zelfs dat het Tesla veiligheidssysteem dan verwijderd zou moeten worden. Maargoed lang verhaal kort maken: Ze willen alleen verzekeren zonder diefstal.

Binnen 5 werkdagen zal ik nog antwoord krijgen wat volgens de ANWB dan de tekortkomingen van het Tesla-systeem zijn. Ikzelf gok dat het meer met de officiële SCM goedkeuring te maken heeft, dan met daadwerkelijk technische verschillen. Zodra ik antwoord heb laat ik het weten.

Wat betreft ABN-AMRO (Die had ik eerder al gebeld), daar kan je alleen verzekeren als je ook een bankrekening neemt. Was ik niet van plan!

Tot nu toe vind ik bij Baloise de laagste premie, waarbij naast het Tesla alarmsysteem, nog een LoJack ingebouwd moet worden. +/-€500 voor de eerste 5 jaar.
Maar mijn voorkeur gaat uit zonder extra ingebouwde systemen.

Verder weet ik dat Tesla binnen een paar weken een zogenaamde Sentry-mode aan alle Tesla's met AP2 zal toevoegen. Wellicht dat dat de premie/acceptatie nog kan vergemakkelijken.
 
Zojuist ook even contact gehad met de ANWB.
Er moet een SCM goedgekeurd veiligheidssysteem in zitten. De eerste persoon die ik aan de lijn kreeg zei zelfs dat het Tesla veiligheidssysteem dan verwijderd zou moeten worden. Maargoed lang verhaal kort maken: Ze willen alleen verzekeren zonder diefstal.

Binnen 5 werkdagen zal ik nog antwoord krijgen wat volgens de ANWB dan de tekortkomingen van het Tesla-systeem zijn. Ikzelf gok dat het meer met de officiële SCM goedkeuring te maken heeft, dan met daadwerkelijk technische verschillen. Zodra ik antwoord heb laat ik het weten.

Wat betreft ABN-AMRO (Die had ik eerder al gebeld), daar kan je alleen verzekeren als je ook een bankrekening neemt. Was ik niet van plan!

Tot nu toe vind ik bij Baloise de laagste premie, waarbij naast het Tesla alarmsysteem, nog een LoJack ingebouwd moet worden. +/-€500 voor de eerste 5 jaar.
Maar mijn voorkeur gaat uit zonder extra ingebouwde systemen.

Verder weet ik dat Tesla binnen een paar weken een zogenaamde Sentry-mode aan alle Tesla's met AP2 zal toevoegen. Wellicht dat dat de premie/acceptatie nog kan vergemakkelijken.

Helaas wil tesla niet meewerken aan SCM certificering dus dat zit er niet in, ook niet met sentry mode.
Ik wacht op een offerte zonder lojack, zodra het binnen is ga ik het posten.
 
Helaas wil tesla niet meewerken aan SCM certificering dus dat zit er niet in, ook niet met sentry mode.
Ik wacht op een offerte zonder lojack, zodra het binnen is ga ik het posten.

Enig idee wat de reden is dat Tesla het alarmsysteem niet gewoon laat certificeren?

Of anders: Waarom Tesla niet met een verzekeringsmaatschappij in zee gaat die wel overtuigd is van het alarmsysteem en een mooie premie wil aanbieden.
 
Enig idee wat de reden is dat Tesla het alarmsysteem niet gewoon laat certificeren?

Of anders: Waarom Tesla niet met een verzekeringsmaatschappij in zee gaat die wel overtuigd is van het alarmsysteem en een mooie premie wil aanbieden.

Tesla beveiliging - Welke beveiliging heb ik nodig? SCMklasse.nl

Het probleem is dat het systeem niet gekoppeld is aan een meldkamer. Ze snappen niet dat je met een telefoontje aan tesla de auto op afstand kan uitzetten etc. Ook werd mij verteld door verzekeraar dat als een tesla in een container staat (na diefstal) er geen verbinding mee gemaakt kan worden, ook gps zend dan niet uit. Lojack blijkbaar wel, vandaar de eis
 
  • Informative
Reactions: Merijn
UPDATE!
SCM wil het systeem van Tesla wel certificeren, maar... (Ja, en daar gaat het om!) MAAR die keuringsinstantie wil daarbij bepaalde gegevens van Tesla hebben, en die wil Tesla niet geven! Wat die gegevens zijn weet ik niet, maar ik vermoed dat Tesla een goede reden heeft waarom ze die gegevens niet willen afstaan.
Waarschijnlijk is het beveiligingssysteem van Tesla net zo goed, of zelfs beter!
[bron: Victor Insurance]

Wat betreft het container verhaal: Ook een LoJack kan in een dichte metalen container niet meer uitzenden (Een kooi van Faraday geldt ook voor 173,075 MHz LoJack frekwenties). En er bestaan voor zowel GPS als voor LoJack (illegale) jammers. Dus daar zit het verschil niet in.
 
UPDATE!
SCM wil het systeem van Tesla wel certificeren, maar... (Ja, en daar gaat het om!) MAAR die keuringsinstantie wil daarbij bepaalde gegevens van Tesla hebben, en die wil Tesla niet geven! Wat die gegevens zijn weet ik niet, maar ik vermoed dat Tesla een goede reden heeft waarom ze die gegevens niet willen afstaan.
Waarschijnlijk is het beveiligingssysteem van Tesla net zo goed, of zelfs beter!
[bron: Victor Insurance]

Wat betreft het container verhaal: Ook een LoJack kan in een dichte metalen container niet meer uitzenden (Een kooi van Faraday geldt ook voor 173,075 MHz LoJack frekwenties). En er bestaan voor zowel GPS als voor LoJack (illegale) jammers. Dus daar zit het verschil niet in.

Verzekeraar denkt van wel, niet mijn mening. Vind het zelf echt grote onzin, maar goed. Na mijn opmerking : “ik moet dus eerst de politie inschakelen, dan pas gaan ze de lojack volgen”, kreeg ik te horen dat het toch helpt. Ik ben van mening dat dieven die het op zulke auto’s gemunt hebben weten hoe ze het uit moeten zetten. Voordat de politie actie onderneemt (als je in de ochtend pas merkt dat je auto al in de avond gestolen was) is er zoveel tijd verstrekt dan is de auto al het land uit. Maar goed ze zeggen dat het werkt, ik heb het niet en wil het ook niet aanschaffen.
 
Klopt. Ik heb het, zoals eerder gemeld, zwart op wit in de mail. Belangrijk is wel dat je je onder de 60k blijft. Wanneer je excl. BTW kunt verzekeren lukt dat al vrij snel als je geen P hebt.
Gaat dat wel goed als je ex Btw verzekert?
Ten eerste kun je niet alle BTW verrekenen, alleen het zakelijk deel (met km administratie). En zonder km-administratie krijg je een correctie twv 2,7% van de cataloguswaarden inclusief Btw wegens privé gebruik.
Daarnaast: mocht de auto bijv. binnen een jaar gestolen worden, dan moet je dus 2 x Btw kunnen verrekenen over iets van 2 x 65K. Daar moet dus tenminste een gelijke omzet tegenover staan. Of mag/moet je dat over de looptijd uitsmeren?.
 
UPDATE!
SCM wil het systeem van Tesla wel certificeren, maar... (Ja, en daar gaat het om!) MAAR die keuringsinstantie wil daarbij bepaalde gegevens van Tesla hebben, en die wil Tesla niet geven! Wat die gegevens zijn weet ik niet, maar ik vermoed dat Tesla een goede reden heeft waarom ze die gegevens niet willen afstaan.
Waarschijnlijk is het beveiligingssysteem van Tesla net zo goed, of zelfs beter!
[bron: Victor Insurance]

Wat betreft het container verhaal: Ook een LoJack kan in een dichte metalen container niet meer uitzenden (Een kooi van Faraday geldt ook voor 173,075 MHz LoJack frekwenties). En er bestaan voor zowel GPS als voor LoJack (illegale) jammers. Dus daar zit het verschil niet in.
Dat is dan wel even een impasse, want dat klinkt dat dit niet (snel) goed gaat komen.

Hoe is dat eigenlijk voor de Model S opgelost, heeft iedereen daar dan een SCM Alarmsysteem in laten bouwen?

Kun je dat überhaupt wel doen zonder medewerking van Tesla, want ook een "los" alarmsysteem zal toch moeten kunnen ingrijpen op de electronica en bijv. ook de ingebouwde sensoren kunnen uitlezen. Zoniet dan moet je écht een compleet parallel systeem inbouwen, dat lijkt me onhaalbaar.
 
Gaat dat wel goed als je ex Btw verzekert?
Ten eerste kun je niet alle BTW verrekenen, alleen het zakelijk deel (met km administratie). En zonder km-administratie krijg je een correctie twv 2,7% van de cataloguswaarden inclusief Btw wegens privé gebruik..
Huh? Welk deel verreken jij dan niet? Juist vanwege de forfaitaire correctie voor privé gebruik aan het eind van het jaar mag je wel alle betaalde BTW terug vragen.

Als jij zakelijk een auto aanschaft vraag je toch gewoon alle betaalde BTW terug (vooropgesteld dat je hem zelf betaald hebt)?

Daarnaast: mocht de auto bijv. binnen een jaar gestolen worden, dan moet je dus 2 x Btw kunnen verrekenen over iets van 2 x 65K. Daar moet dus tenminste een gelijke omzet tegenover staan. Of mag/moet je dat over de looptijd uitsmeren?.
Een BTW aangifte mag gewoon negatief zijn hoor. Daar is geen enkel probleem mee. Hoeft zelfs niet gecompenseerd te worden over de komende perioden. Bij de aanschaf van mijn zonnepanelen heb ik eenmaal 1000,- terug gehad en daarna nooit meer wat afgedragen :D
 
Zojuist nog even met Tesla gebeld: Ze zijn nu druk bezig om alsnog een SCM certificering te krijgen, maar binnen hoeveel weken ze dat voor elkaar hebben was nog niet duidelijk. Dit is puur nog een administratieve kwestie.
Ik heb zojuist ook met Tesla gesproken en het antwoord wat ik kreeg was deze :

De Tesla heeft een uitgebreid alarmsysteem (security package), deze is echter niet SCM gekeurd; dus geen officiële alarmklasse.

Hieronder de specificaties die laten zien dat het aan hoge eisen voldoet.
- SECURITY PKG ALARM SPECS: horn, indicator lights, immobilizer + cabin intrusion sensor, battery-backed siren, acoustical alarm/optical alarm, perimeter and spatial detection, slope detection, emergency power alarm.
- SECURITY PKG ALARM TRIGGERS: latch (doors, hood, trunk) transitions + car tilts, object enters vehicle, siren/battery is disconnected.

Buiten dit om is de Tesla nog door u te traceren via de Tesla App en tevens door Tesla op verzoek van autoriteiten. ‘’

Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Inside Delivery Team
 
  • Informative
Reactions: fabian
Waarom wil je dit niet aanschaffen? Of ik laat niets inbouwen en betaal 1500,- per jaar of ik laat iets inbouwen en betaal maar 700,- per jaar. Na 1 jaar heb ik de inbouw kosten terug verdiend.

Waarom een LoJack radiopijlzender beperkingen heeft
Ten eerste Lojack heeft geen eens SCM certificaat. Staat zelfs op hun website! “Regelmatig wordt het LoJack VLU7-VP gekozen als alternatief van een VbV-SCM goedgekeurd voertuigvolgsysteem.”
Maar waarom voldoet die van Tesla dan niet aan de eisen? Die is toch ook niet goedgekeurd.
Wij hebben zo’n tracker op de boot en kan je zeggen dat het echt niet zo geweldig is als ze beweren. “Container” eromheen en je volgt niets meer. Vaak storingen (zelfs valse meldingen) en ook is de positie regelmatig niet te bepalen. Zou het niet nog eens aanschaffen.
En als je auto gestolen wordt moet je eerst de politie inschakelen, maar dan is de auto al in het buitenland, Lojack is dan al lang eruit en weg is je auto, of ze vinden alleen onderdelen terug.
En hoe groot is de kans dat ze de auto überhaupt stelen? Als je naar cijfers kijkt Komt Tesla niet eens voor op bet lijstje met gestolen auto’s.
De populairste automerken onder dieven in eerste helft 2018
Daarom blijf ik zoeken naar verzekeraars met gezond verstand, die niet alleen in hokjes denken en je expres op kosten jagen, waardoor lojack alleen maar profijt van heeft.
 
  • Like
Reactions: Tijsla! and Andre
Dames en heren particulieren. Ik verwijs naar het algemene verzekeringsdraadje, want wat ik wil schrijven gaat ook op voor een (tweedehands) Model S/X voor een goede deal en ik heb inmiddels ook ervaring..
Positief.. ik ga nu schrijven
Ik heb het verhaal bij verzekeringen genuanceerd want de expert lijkt er toch naast te zitten en ik heb te vroeg gejuicht. check de kleine lettertjes: hoe zit het met de aanschafwaarderegeling bij auto's boven de 50.000 euro.... Ik vrees dat ik maandag heel boos ga worden op de expert die me vals lijkt te hebben voorgelicht. Had toch "zwart op wit" moeten afwachten vrees ik.
 
Ik heb het verhaal bij verzekeringen genuanceerd want de expert lijkt er toch naast te zitten en ik heb te vroeg gejuicht. check de kleine lettertjes: hoe zit het met de aanschafwaarderegeling bij auto's boven de 50.000 euro.... Ik vrees dat ik maandag heel boos ga worden op de expert die me vals lijkt te hebben voorgelicht. Had toch "zwart op wit" moeten afwachten vrees ik.
Succes met dat gesprek. Gelukkig kunnen we elkaar hier scherp houden.

Ik kom wat dat betreft voor onze m3 nog steeds niks beters tegen dan Univé. Hoge cat. waarde bij nieuwwaarderegeling. Mist alleen een BM beschermer om helemaal save te zitten. Maar die gelden vaak ook maar voor 1 schade. Ik wacht nog op de offerte van PMP. Anders suggesties zijn altijd welkom om hier even door de mangel te halen