DeHakkelaar
Active Member
Niet verkeerd, eerder gaf anwb aan mij aan de M3 niet te verzekeren.
Wrs het beleid aangepast.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zojuist ook even contact gehad met de ANWB.
Er moet een SCM goedgekeurd veiligheidssysteem in zitten. De eerste persoon die ik aan de lijn kreeg zei zelfs dat het Tesla veiligheidssysteem dan verwijderd zou moeten worden. Maargoed lang verhaal kort maken: Ze willen alleen verzekeren zonder diefstal.
Binnen 5 werkdagen zal ik nog antwoord krijgen wat volgens de ANWB dan de tekortkomingen van het Tesla-systeem zijn. Ikzelf gok dat het meer met de officiële SCM goedkeuring te maken heeft, dan met daadwerkelijk technische verschillen. Zodra ik antwoord heb laat ik het weten.
Wat betreft ABN-AMRO (Die had ik eerder al gebeld), daar kan je alleen verzekeren als je ook een bankrekening neemt. Was ik niet van plan!
Tot nu toe vind ik bij Baloise de laagste premie, waarbij naast het Tesla alarmsysteem, nog een LoJack ingebouwd moet worden. +/-€500 voor de eerste 5 jaar.
Maar mijn voorkeur gaat uit zonder extra ingebouwde systemen.
Verder weet ik dat Tesla binnen een paar weken een zogenaamde Sentry-mode aan alle Tesla's met AP2 zal toevoegen. Wellicht dat dat de premie/acceptatie nog kan vergemakkelijken.
Helaas wil tesla niet meewerken aan SCM certificering dus dat zit er niet in, ook niet met sentry mode.
Ik wacht op een offerte zonder lojack, zodra het binnen is ga ik het posten.
Enig idee wat de reden is dat Tesla het alarmsysteem niet gewoon laat certificeren?
Of anders: Waarom Tesla niet met een verzekeringsmaatschappij in zee gaat die wel overtuigd is van het alarmsysteem en een mooie premie wil aanbieden.
Klopt. Ik heb het, zoals eerder gemeld, zwart op wit in de mail. Belangrijk is wel dat je je onder de 60k blijft. Wanneer je excl. BTW kunt verzekeren lukt dat al vrij snel als je geen P hebt.Volgens de medewerker die ik sprak dus alleen als catalogus prijs boven 60k komt.
Met 12 schade vrije jaren : 95,66
Geen Lojack nodig.
UPDATE!
SCM wil het systeem van Tesla wel certificeren, maar... (Ja, en daar gaat het om!) MAAR die keuringsinstantie wil daarbij bepaalde gegevens van Tesla hebben, en die wil Tesla niet geven! Wat die gegevens zijn weet ik niet, maar ik vermoed dat Tesla een goede reden heeft waarom ze die gegevens niet willen afstaan.
Waarschijnlijk is het beveiligingssysteem van Tesla net zo goed, of zelfs beter!
[bron: Victor Insurance]
Wat betreft het container verhaal: Ook een LoJack kan in een dichte metalen container niet meer uitzenden (Een kooi van Faraday geldt ook voor 173,075 MHz LoJack frekwenties). En er bestaan voor zowel GPS als voor LoJack (illegale) jammers. Dus daar zit het verschil niet in.
Gaat dat wel goed als je ex Btw verzekert?Klopt. Ik heb het, zoals eerder gemeld, zwart op wit in de mail. Belangrijk is wel dat je je onder de 60k blijft. Wanneer je excl. BTW kunt verzekeren lukt dat al vrij snel als je geen P hebt.
Dat is dan wel even een impasse, want dat klinkt dat dit niet (snel) goed gaat komen.UPDATE!
SCM wil het systeem van Tesla wel certificeren, maar... (Ja, en daar gaat het om!) MAAR die keuringsinstantie wil daarbij bepaalde gegevens van Tesla hebben, en die wil Tesla niet geven! Wat die gegevens zijn weet ik niet, maar ik vermoed dat Tesla een goede reden heeft waarom ze die gegevens niet willen afstaan.
Waarschijnlijk is het beveiligingssysteem van Tesla net zo goed, of zelfs beter!
[bron: Victor Insurance]
Wat betreft het container verhaal: Ook een LoJack kan in een dichte metalen container niet meer uitzenden (Een kooi van Faraday geldt ook voor 173,075 MHz LoJack frekwenties). En er bestaan voor zowel GPS als voor LoJack (illegale) jammers. Dus daar zit het verschil niet in.
Huh? Welk deel verreken jij dan niet? Juist vanwege de forfaitaire correctie voor privé gebruik aan het eind van het jaar mag je wel alle betaalde BTW terug vragen.Gaat dat wel goed als je ex Btw verzekert?
Ten eerste kun je niet alle BTW verrekenen, alleen het zakelijk deel (met km administratie). En zonder km-administratie krijg je een correctie twv 2,7% van de cataloguswaarden inclusief Btw wegens privé gebruik..
Een BTW aangifte mag gewoon negatief zijn hoor. Daar is geen enkel probleem mee. Hoeft zelfs niet gecompenseerd te worden over de komende perioden. Bij de aanschaf van mijn zonnepanelen heb ik eenmaal 1000,- terug gehad en daarna nooit meer wat afgedragenDaarnaast: mocht de auto bijv. binnen een jaar gestolen worden, dan moet je dus 2 x Btw kunnen verrekenen over iets van 2 x 65K. Daar moet dus tenminste een gelijke omzet tegenover staan. Of mag/moet je dat over de looptijd uitsmeren?.
Waarom wil je dit niet aanschaffen? Of ik laat niets inbouwen en betaal 1500,- per jaar of ik laat iets inbouwen en betaal maar 700,- per jaar. Na 1 jaar heb ik de inbouw kosten terug verdiend.ik heb het niet en wil het ook niet aanschaffen.
Ik heb zojuist ook met Tesla gesproken en het antwoord wat ik kreeg was deze :Zojuist nog even met Tesla gebeld: Ze zijn nu druk bezig om alsnog een SCM certificering te krijgen, maar binnen hoeveel weken ze dat voor elkaar hebben was nog niet duidelijk. Dit is puur nog een administratieve kwestie.
De Tesla heeft een uitgebreid alarmsysteem (security package), deze is echter niet SCM gekeurd; dus geen officiële alarmklasse.
Hieronder de specificaties die laten zien dat het aan hoge eisen voldoet.
- SECURITY PKG ALARM SPECS: horn, indicator lights, immobilizer + cabin intrusion sensor, battery-backed siren, acoustical alarm/optical alarm, perimeter and spatial detection, slope detection, emergency power alarm.
- SECURITY PKG ALARM TRIGGERS: latch (doors, hood, trunk) transitions + car tilts, object enters vehicle, siren/battery is disconnected.
Buiten dit om is de Tesla nog door u te traceren via de Tesla App en tevens door Tesla op verzoek van autoriteiten. ‘’
Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Inside Delivery Team
Waarom wil je dit niet aanschaffen? Of ik laat niets inbouwen en betaal 1500,- per jaar of ik laat iets inbouwen en betaal maar 700,- per jaar. Na 1 jaar heb ik de inbouw kosten terug verdiend.
Ik heb het verhaal bij verzekeringen genuanceerd want de expert lijkt er toch naast te zitten en ik heb te vroeg gejuicht. check de kleine lettertjes: hoe zit het met de aanschafwaarderegeling bij auto's boven de 50.000 euro.... Ik vrees dat ik maandag heel boos ga worden op de expert die me vals lijkt te hebben voorgelicht. Had toch "zwart op wit" moeten afwachten vrees ik.Dames en heren particulieren. Ik verwijs naar het algemene verzekeringsdraadje, want wat ik wil schrijven gaat ook op voor een (tweedehands) Model S/X voor een goede deal en ik heb inmiddels ook ervaring..
Positief.. ik ga nu schrijven
Succes met dat gesprek. Gelukkig kunnen we elkaar hier scherp houden.Ik heb het verhaal bij verzekeringen genuanceerd want de expert lijkt er toch naast te zitten en ik heb te vroeg gejuicht. check de kleine lettertjes: hoe zit het met de aanschafwaarderegeling bij auto's boven de 50.000 euro.... Ik vrees dat ik maandag heel boos ga worden op de expert die me vals lijkt te hebben voorgelicht. Had toch "zwart op wit" moeten afwachten vrees ik.