Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Mede gezien de opmerkingen in dit draadje overweeg ik voor Allsecure te gaan.
- 3 jaar nieuw waarde verz
- tesla af fabriek alarm installatie volstaat
- circa 140 euro obv 15-20000 km en 5 schadevrije jaren. Probleem met veel zakelijke km is voor mij niet van toepassing
Ik kom er overigens achter dat die nieuwwaarde- of 0 waarde verzekering voor 3 jaar bij Allsecure niet standaard is, maar een optie.
Uit de voorwaarden: Met de Verlengde nieuwwaardevergoeding gebruiken wij voor de berekening van het bedrag ook de nieuwwaarde als uw auto ouder is dan 1 jaar, maar niet ouder is dan 2 of 3 jaar.
Zonder kenteken is het voor mij nog lastig dit door te rekenen maar telefonisch verneem ik dat het verlengen van 1 naar 3 jaar (bij 15.000-20.000km en 5 schadevrije jaren ) neer komt op 5 euro extra per maand aan premie.
 
Heef iemand kennis van de door Allsecur voorgeschreven herstelbedrijven?
Ik vernam dat wanneer daar van afgeweken wordt ( bijvoorbeeld door toch Tesla zelf te laten repareren) dit €500 eigen bijdrage kost per reparatie.
Met bijna €11 per maand extra premie is geen sprake meer van aangewezen herstelbedrijven. Maar vrije reparatiekeuze. Misschien iemand hier die dit punt reeds geanalyseerd heeft?
 
Last edited:
Carmeleon genomen (5 jaar nieuwwaarde, bijtellingsverzekering, inzittenden, geen alarm eis, etc .....), stukken goedkoper.
Mijn verzekeringsagent het laten uitzoeken en laat het ook via hun lopen.

Carmeleon doet officieel niks via agenten, maar als de agent de aanvraag doet namens jouw dan zitten ze in de loep. En als er dan wat is hoef ik er niet tussen te zitten (en dan kan mijn verzekeringsagent met hun in discussie en die heeft me al veel geld bespaart........).
 
Carmeleon genomen (5 jaar nieuwwaarde, bijtellingsverzekering, inzittenden, geen alarm eis, etc .....), stukken goedkoper.
Mijn verzekeringsagent het laten uitzoeken en laat het ook via hun lopen.

Carmeleon doet officieel niks via agenten, maar als de agent de aanvraag doet namens jouw dan zitten ze in de loep. En als er dan wat is hoef ik er niet tussen te zitten (en dan kan mijn verzekeringsagent met hun in discussie en die heeft me al veel geld bespaart........).
Omdat je bijtelling noemt ga ik er van uit dat je de verzekering zakelijk afgesloten hebt. Klopt het dat je bij Carmeleon dan geen optie hebt om no-claim bescherming erbij te nemen?
 
Ja en tegen welk bedrag, ligt aan de nieuwe bijtellingsregeling (en wat ASR bepaald als verzekeraar tegen die tijd)......?
Ben er van overtuigd dat de premie voor 2021 echt wel afgestemd zal zijn op de regeling van 2021. Ook als je nu al afgesloten hebt. En als de premie niet wordt aangepast, dan zal de uitkering bij verlies wel gelijk blijven (en niet mee groeien met de veranderende regeling).

Ik heb een bijtellingsbescherming gehad voor mijn PHEV en daar werd elk jaar opnieuw de premie bepaald aan de hand van het nieuwe tarief voor < 50 gr CO2.
 
Is er ergens een overzicht met tips waar je op moet letten qua verzekering voor een Tesla?

Heb niet zo veel ervaring met autoverzekeringen en ik zie wel goedkope aanbiedingen (oa ANWB en Noord Hollandse), maar die vragen een goedgekeurd alarm.

Wat zijn specifieke punten waar je op moet letten? Deze ben ik hierboven in het draadje tegengekomen, maar wellicht hebben jullie nog aanvullingen:
- verzekering accepteert Tesla alarm
- reparaties door Tesla erkende garages
- glazen dak gedekt voor glasschade?
-....
-.....

Dank voor jullie tips!

Jules

Zijn er
 
bij mijn huidige tussenpersoon moet ik 400 euro per maand betalen, ze zijn *** geworden.

ik zie bij Allsecur en ook bij carmeleon dat scm verplicht is.. hoe zit dat nou? Wat heeft de M3 aan bewaking, of wat moet ik nog laten installeren?

Mail van Allsecur : Bij deze zoals besproken de bevestiging dat bij de Tesla model X het uitgebreide beveiligingspakket van Tesla standaard ingebouwd zit en dat dit voor Allsecur voldoende is voor de diefstaldekking.

Je kunt ze altijd zelf nog bellen en om mailbevestiging vragen